Režie:
Emerald FennellScénář:
Emerald FennellKamera:
Linus SandgrenHudba:
Anthony B. WillisHrají:
Barry Keoghan, Jacob Elordi, Archie Madekwe, Rosamund Pike, Richard E. Grant, Ewan Mitchell, Carey Mulligan, Reece Shearsmith, Lolly Adefope, Alison Oliver (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Student Oliver Quick (Barry Keoghan), který se snaží vydobýt si své místo na Oxfordu, se nechá vtáhnout do světa okouzlujícího a aristokratického Felixe Cattona (Jacob Elordi). Ten ho pozve na Saltburn, rozlehlé sídlo jeho výstřední rodiny, kde prožijí nezapomenutelné léto. (Prime Video)
Videa (3)
Recenze (189)
Ako očakával som, že v rámci progresívnej doby sa posadnutosť môže zmeniť na vtáka v riti, ale že sa na Dušičky budem obávať, či mi niekto svojím stojákom na pipinu nepooral hrob pradeda, tak to som veru nečakal. Problémom filmu je absencia prekvapenia v rámci tej krimi roviny, lebo všetko je jasné od začiatku. Keoghan vyzerá ako psycho a určite nevyzerá ako študent a ak áno, tak ako mnohonásobný prepadlík s permanentne kocovinovým stavom. Kto ho ale túži uzrieť nahého, nech sa páči, slinky sa môžu začať zbiehať. Film dáva tiež poučenie, že voda z kúpeľa sa dá všelijako využiť a možno sa preto vykašlete na bublinkové nápoje. Možno budú stačiť bublinky toho, čo sa predtým kúpal. ()
Byť vo veku hlavných hrdinov, alebo aspoň približne, prípadne milovať nulté roky, bol by som určite spokojnejší. Postaviť film na tom, že žiadna postava vám nemá byť sympatická, je riskantný krok a tak samozrejme nemôže byť prekvapením, že sa názory naň a emocionálna napojenosť na postavy bude líšiť pomaly u každého diváka. Herci sú samozrejme skvelí, Keoghan si zaslúži pozornosť rôznych akadémií, len by bolo lepšie si vopred nečítať žiadne komentáre, pretože zvraty a vysvetlenie toho, čo sa tu skutočne dialo a deje, nás čaká až v záverečných minútach. 70% ()
Režisérka na Oscary nominované Nadějné mladé ženy se rozhodla po emancipaci neústupných žen vyhovět i mužské straně obecenstva a okolo velmi výstředního podivína postavila místy temnou, místy bizarní, ale poutavou satiru na zhýralost té nejkarikaturnější smetánky. Barry Keoghan zraje jako víno a právem patří mezi nejzajímavější představitele současné mladé hollywoodské generace. Chyby se ve filmu bezpochyby najdou, ale po více než 2000 viděných jsem fakt rád za cokoli, co vybočí za zajetých standardů. [viděno na Prime Video 17.3.2024] ()
Jeden z těch filmů, na něž je třeba mít náladu. B. Keoghan mi až doteď nepřišel jako nějaký výrazný herec, ovšem s jakou lehkostí proplul tímhle snímkem, než - možný spoiler - odhodil masku, je obdivuhodné. A hlavně mě zaujalo, jak chvílemi vypadal coby náctiletý a následně jako starý chlap. Každopádně přetvářka je na prvním místě a všechny postavy mají své masky, které jim jen pozvolna sklouzávají. Jen u některých víte hned, na čem jste, jako je třeba Farleigh. Až do osudného telefonátu není jasné, jak se to s Oliverem má. Ta chladnokrevnost je mrazivá. Několik scén je jistě kontroverzních, mezi nimi určitě hra na upíra a Oliver u/na hrobu/ě, ale naštěstí současný film už zvládl téměř vše, a tak asi pobouří jen konzervativce. Hra na kočku a myš má jen zdánlivě rozdané karty. Výbornou kameru doplňuje neméně dobrá hudba, která společně se střihem posouvá děj tak, že rychle uteče. Rozhodně by si ale měl běžný divák zvážit, zda se chce nechat vtáhnout do dekadentního světa, kde peníze nejsou vše a přeci vše jsou. ()
Škoda, že ve druhé polovině filmu má navrch forma před obsahem. A teda obsadit Barryho Keoghana a čekat, že nebude všem od začátku jasné, že jeho postava je psychopat, je tak trochu fail (ale Barry to zahrál dokonale, o tom žádná). Rosamund Pike skvělá jako vždycky, několik vtipných hlášek se taky povedlo, takže zaokrouhluju nahoru na 4*. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (29)
- Jacob Elordi si musel prečítať román Evelyn Waugh „Brideshead Revisited“, ako prípravu na svoju rolu. Nariadila mu to režisérka Emerald Fennell ako spôsob, ako sa dostať do postavy. (Arsenal83)
- Barry Keoghan strávil víkend v Belfaste s filmárom Michaelom McNultym rozvíjaním jeho liverpoolskeho prízvuku a pitím piva nepretržite 20 hodín. (Arsenal83)
- Venetiine (Alison Oliver) vlasy boli úmyselne poškodené bielidlom, pretože filmári si mysleli, že by to bolo presnejšie pre spoločenskú osobnosť z tohto obdobia. Maskérka Siân Miller ponúkla herečke parochňu, ale herečka bola ochotná obetovať zdravie svojich vlasov pre svoju postavu. Na producentku Margot Robbie to zapôsobilo, keď Miller spomínala ako ju počula hovoriť: "Pozri sa na tie krehké konce. Sú jednoducho dokonalé!" (Arsenal83)
Reklama