Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (979)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tak jsem si včera (25. 4. 2009) znovu hodil DVD do přehrávače, očekávaje že tato repríza upevní mé čtyřhvězdičkové hodnocení či jej dokonce zvýší na pětihvězdu, ale dopadlo to přesně opačně a musel jsem jít s hodnocením níž. Absolutně mi nevadí zápletka se vzkříšením Riplyové (ne tak už z prstu vycucaný příběh o ataku vetřelců na vojenskou vesmírnou loď) ani člověko-vetřelčí mutant (vůbec není k smíchu). To co mi na čtvrtém pokračování Vetřelce vadí, je scénář, respektive způsob jakým je v něm popoháněn děj a jak se k divákovi dostávají zásadní informace. Je v tom pramálo plynulosti, zato hodně vykonstruovanosti - scénárista nedovede hladce protáhnout postavy celým filmem a rozvíjet jejich charaktery a tak to vypadá, jako by je na konci každé scény někdo vyresetoval. Většinu podstatných informací se dozvídáme natvrdo v dialozích, které jsou většinou pojaté jako hádky a dochází k nim očividně opravdu jen proto, aby se divák z emotivních výstupu nějaké postavy dozvěděl, proč se děje to a to, neboť mimo tyto popisné pasáže jsou v nich slyšet jen nepodstatné nadávky...A propos, proč by se měl scénárista snažit dialog nějak smysluplně stavět a pointovat, jestliže je tu vždy možnost - když už se neví kudy kam - aby někdo zařval "Držte huby!"... Jeunetův vizuální cit film zachraňuje jen velmi nesměle, design vesmírných lodí i různých příšerek je sice fajn, ale jedá se jen o slabý odvar domácích filmů nadaného Francouze. Nakonec se tedy přikláním k hlasům, co Vzkříšení označují za nejslabší článek série. ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Po ďalšom zhliadnutí znižujem hodnotenie. Dôvodom sú detaily, ktoré mi film kazili a bolo ich toľko, že sa nedali ignorovať. Silené hláškovanie, ktorému ani nepredchádza predošlá konverzácia - proste namiesto vtipu, ktorý by vyplynul z rozhovoru padne jedna veta a odpoveď na ňu je akože veľmi sarkastická a smejme sa hlasno! Mám dojem, že iné hlášky v tomto Votrelcovi ani neboli. A to, že klasické votrelcovské násilie sa počas filmu stále viac zvrháva na splatter orgie, mi tiež kole oči. Sú scény pri ktorých sa mi zdalo, že sa dívam na céčkový taliansky horor. Niektoré filmy si naozaj treba s odstupom času pozrieť znova, človek sa na ne díva triezvejšie. Nedostatky, ktoré som si pred niekoľkými rokmi ani neuvedomila, dnes hryzú do zadku. ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Sakra, nikdy by mě nenapadlo, že po třech skvělých dílech může následovat takováhle blbost. Ze začátku je to docela dost velká nuda, do které jsou násilím vtlačeny rádoby vtipné hlášky tvrďáka Rona Perlmana. Jediné co bych mohl vyzdvihnout je herecký výkon Winony Ryder. Za tuto první část snímku bych dal odpad, ale pak se to trochu zlepší, vlastně ta nejlepší část snímku je narvána do posledních pár minut. Příběh sám o sobě je jakousi škaredou potvorou svíjející se v předsmrtných křečích. Nebudu to dál rozpitvávat, protože tenhle film je opravdu k pláči, někdy jsem měl dokonce pocit, že se chce Jean-Pierre Jeunet jen vysmát původním dílům, kterým tento bratříček opravdu nesáhá ani po kotníky. Kromě brakových situací a zbytečných scén bych ale mohl ještě dát jednu malou pochvalu za podvodní sekvenci. Ne, že by byla nějak dobrá nebo napínavá (film sám není ani trochu napínavý, jen se snaží mnohokrát překvapit) nebo zvláště povedená, ale je to prostě první scéna odehrávající se pod vodou v celé Vetřelčí teď již pentalogii. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Tenhle Vetřelec už tahá sérii do braku, ale nelze mu upřít zábavné momenty a množství nechutných scén. Naopak atmosféra je o ničem a je to celé takové neucelené a přeplácané, nemluvě o vtažení do děje, protože ten je sám o sobě bídný. Navíc Sigourney Weaver schytala dost divnou roli a už není schopná svést na sebe pozornost tak fenomenálně jako dříve. Ale stejně, žádná katastrofa. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Ukázkový příklad toho, že ne vždy je několikáté pokračování skvělého filmu parazitující masturbací... :-) Čtvrtý díl přinesl zcela nový rozměr - monstrum s prvky člověka, člověka s prvky monstra. Opět se vrací akčnost, navíc okořeněná vtipem ("Země? Ta strašná díra?" či neškodný malý pavouček, jenž málem způsobil infarkt borcovi, co právě odpráskl vetřelce...). Je dobré, že si ságu nevzal na svá bedra jeden režisér a čtveřice geniálních mágů si nedovolí vykrádat sebe navzájem. Každý díl = naprosto jedinečná forma. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Keď vypukne v telocvični potýčka, kamera nám ukáže, ako si Christie (Gary Dourdan) za chrbtom prekríži ruky a vysunie zbrane. V ďalšom strihu má však obe ruky v klasickej polohe vedľa tela a v následnom strihu opäť za chrbtom. (tXtX)
  • Scéna, ve které Ripleyová hodí za hlavu míč a trefí se do basketbalového koše, nebyla triková. Sigourney Weaver se skutečně trefila. Ron Perlman (Johner) z toho byl tak překvapený, že vypadl z role a střih musel přijít dříve, než bylo plánováno. (Dadel)
  • Na motivy filmu vznikl román, který se ovšem od snímku značně liší. Rozdíly (část 3.):
    - Krátce poté, co kříženec zabije královnu, vybuchne z mrtvoly dr. Gedimana chestburster.
    - Ripley 8 sdílí psychické spojení také s křížencem a téměř se rozhodne s ním zůstat, než vzpomínky na její dceru (a Newt) způsobí, že se jednou provždy zbaví svých xenomorfních impulzů a uteče.
    - Když prchá, nervózně hučí "You Are My Lucky Star" - tutéž píseň, kterou si postava mumlala v závěru prvního filmu.
    - Dvě třetiny Země jsou uzavřeny do obří obíhající vesmírné stanice, tvořící částečný plášť kolem planety.
    - O samotné Zemi se říká, že je z velké části neobývaná.
    - Místo do Afriky narazí Auriga do australského vnitrozemí. Jakmile jsou přeživší na palubě Betty, Distephano zvažuje trvalé připojení k posádce lodi.
    - Kříženec jí Distephanův mozek (jako Gedimanův) místo toho, aby mu roztrhl hlavu, jako ve filmu. Poté se podívá na Call a usměje se.
    - Těsně předtím, než je kříženec zabit, se jeho měkký lidský jazyk při pohledu na Ripley 8 promění v xenomorfní vnitřní čelist.
    - Stejně jako v případě mentálního propojení s královnou, i při vysávání křížence do vesmíru Ripley 8 křičí bolestí spolu s ním, dokonce začne i krvácet z uší.
    - Román končí stejně jako kinoverze filmu (tedy nikoli jako jeho rozšířená edice), s Betty stále na oběžné dráze nad Zemí a s Ripley 8 a Call shlížejícími na povrch planety z okna. (Jan.Kanak)

Reklama

Reklama