Reklama

Reklama

Fanny a Jean působní jako naprosto dokonalý pár. Mají vše, o čem ostatní sní. V profesním životě jsou spokojení, žijí v nádherném bytě v krásné pařížské čtvrti a zdá se, že jsou do sebe zamilovaní stejně, jako když se poprvé setkali. Vše ale změní jedno náhodné setkání. Když Fanny potká Alaina, svého bývalého kamaráda ze střední, bezděčně propadá jeho neodolatelnému šarmu. Její pocit štěstí a poklidu v idylickém manželství dostává trhliny. A s každou další schůzkou jsou si s Alainem bližší a bližší… (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (75)

Tosim 

všechny recenze uživatele

-CO TO DĚLÁM? -ZATÍM NIC. Allen akcentuje svá typická témata, takže komu to připomnělo jen Match Point, měl by asi zhlédnout i další snímky. Obraz je v kontrastu k ději, vztahový stereotyp pomalu ale jistě přechází v podívanou s postupně budovaným napětím. Na konci diváka trefí opravdu cynická pointa, plná černého humoru a klidně se veškeré té životní i filmařské ironii, jež ze závěru plyne, může i nervózně zasmát. 90%. ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

Není větší radosti, nežli zjištění, že Woody Allen i v osmaosmdesáti dál oplývá jako filmař dychtivou energií čerstvého dvacátníka, dál svět glosuje svým břitkým, leč inteligentním humorem a své nové hrdiny vede na jejich cestě za láskou s hravostí, jakou by mu mnozí o dekády mladší kolegové mohli leda závidět. Po opravdu rozvrzaném Kolu zázraků z roku 2017 jsem o Allena přestal načas jevit zájem. Majákem, jenž mě k jeho osobnosti znovu přitáhl, byl v poslední době paradoxně spíše vyvolaný skandál okolo jeho manželství s Miou Farrow a všechna ta křiklavá obvinění, jejichž právní legitimita je asi stejná jako tvrzení, že Země je placatá. Hodně diváků i institucí se od Allena a jeho tvorby distancovalo. Dobrovolný exil ve Francii (kde mu koneckonců vždy rozuměli nejlépe) však Mistrovi očividně prospěl. Zásah štěstím je neskutečně svěží, příjemný a nápaditý film, v němž se režisér Annie Hallové po dlouhé době vrátil k síle svých kanonických děl, byť jinak než bychom možná čekali. V Zásahu štěstí zprvu Allen navnadí divácké choutky náznakem romantické komedie o nevěře, posléze přejde k hlubší reflexi instituce manželství, aby v druhé půli mohl chytře vykličkovat a přesunout se k napínavé detektivce, jejíž pointa je báječně úderná. Je to rozhodně nejdospělejší a nejzábavnější Allenův snímek - minimálně od Půlnoci v Paříži - a zvláště potěší i pro omračující fakt, že je to jubilejní dílo s číslem 50. Žel je nejspíš opravdu poslední. ()

Reklama

mm13 

všechny recenze uživatele

Páčil sa hlavne ten plynulý prechod z typickej "allenovskej vzťahovky" do čistokrvného thrilleru. Thrilleru s parádnou pointou, ktorá to zaklincuje ako v rámci žánru, tak aj čo do obsahu; a ty dievča, dospej a dospej okamžite! Druhýkrát ti už osud takto bezvýhradne a na všetky strany byť naklonený nemusí. (Snáď pochopila, veď inak bola v pohode.) ()

Wade Wright

všechny recenze uživatele

Woody Allen tentokrát z pádných důvodů ve francouzštině. Kontroverze a osobnost stranou, práci tohohle děduly mám fakt rád a i v poslední době, kdy nám naděloval spíš průměrnější kousky v porovnání s jeho nejlepší tvorbou, se jeho filmy vždy umístily, jako to první po čem sáhnout v deštivém dni. Coup de chance nebude další Půlnoc v Paříži, ale rozhodně bude jeden z  jeho nej filmů poslední éry cca předchozích 10 let. Francouzština neubírá Woodymu na dialogu a už vůbec na zábavnosti. Ba naopak přidává “Le style typical de la France” a “Bonne humeur”. Au revoir Woody et bonne chance à la retraite. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Je to skvělé, když dva veteráni (Allen a Storaro) natočí film, který sice motivicky vychází ze starších mistrových děl (Zločiny a poklesky, Tajemná vražda na Manhattanu, Match Point- Hra osudu), ale zase v něm zkoušejí formálně experimentovat (pohyblivá kamera, dlouhé záběry). Užil jsem si to báječně a znovu musím zopakovat: na co budu chodit do kina, až to tihle moji oblíbení tvůrci 80+ zabalí? Na Nolana? Ale, prosím vás... ()

Galerie (239)

Zajímavosti (9)

  • V počiatočných fázach produkcie uviedol šéf kameraman Vittorio Storaro, pre ktorého to bola 6. spolupráca s Woodym Allenom: "Neprirovnával by som to s Match Pointom (2005). Scenár majstrovsky mieša drámu a komédiu, pričom ich každým spôsobom kalibruje veľmi odlišne. Môžem povedať, že sa odohrá v prítomnosti, bude tu smiech, ale aj temné chvenie." (Arsenal83)
  • Woody Allen dostal nápad natočiť tento film počas pandémie Covid19, keď pripravoval vydanie svojich memoárov a napadlo mu natočiť ešte jeden film v Paríži. Hoci ešte v júni 2022 oznámil, že Festival pána Rifkina (2020) bol pravdepodobne jeho posledný film, krátko na to oznámil, že chystá ešte jeden, jubilejný päťdesiaty v poradí. (Arsenal83)
  • Riaditeľ filmového festivalu v Cannes 2023 Thierry Frémaux v apríli 2023 povedal, že film nebude zaradený do festivalovej zostavy, pretože kontroverzia okolo Woodyho Allena v súvislosti s obvineniami, že v roku 1992 obťažoval svoju nevlastnú dcéru Dylan Farrow, by zatienila film aj festival. (Arsenal83)

Související novinky

Padesát a dost: Woody Allen plánuje konec kariéry

Padesát a dost: Woody Allen plánuje konec kariéry

18.09.2022

Pro fanoušky legendárního herce, scenáristy a režiséra Woodyho Allena přichází smutná zpráva, oblíbený a oceňovaný filmař se totiž po více než sedmdesáti letech u filmu rozhodl pro odchod do důchodu,… (více)

Reklama

Reklama