Režie:
Franklin J. SchaffnerScénář:
Heywood GouldKamera:
Henri DecaëHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Gregory Peck, Laurence Olivier, James Mason, Lilli Palmer, Steve Guttenberg, Denholm Elliott, Rosemary Harris, John Dehner, John Rubinstein, Anne Meara (více)Obsahy(1)
Mladý židovský lovec Barry Kohler kontaktuje svůj velký vzor, Ezru Liebermana. Lieberman je po celém světě známý jako neústupný lovec nacistů. Kohlerovi se podařilo zjistit, že se skupina nacistů vedená dr. Mengelem má sejít na tajném shromáždění v Paraguayi, a informuje o tom Liebermana. Lieberman Kohlera odbude s tím, že ví, že Mengele se v Paraguayi skrývá. Zároveň Kohlera varuje před dalšími kroky, které jsou pro něho nebezpečné. Kohler však varování nebere vážně a pokusí se setkání nacistů nahrát. To se mu sice povede, bohužel je ale při tom odhalen. Mengele Kohlera nechá svými poskoky zabít. Kohlerovu vraždu Lieberman dokonce slyší v telefonu, protože k ní dojde právě ve chvíli, kdy Kohler svoji nahrávku přes telefon Liebermanovi pouští. Lieberman z nahrávky pochopí, že Mengele plánuje zavraždění 94 pětašedesátiletých bývalých státních úředníků během dvou let. Liebermanovi není jasné, proč nacisté plánují takovouto hromadnou vraždu, a začne sbírat informace o podivných úmrtích. Pozůstalé pro mrtvých dokonce sám navštěvuje. Při těchto návštěvách si všimne zvláštního vzhledu synů zavražděných. Vždy se jedná o tmavovlasé chlapce s modrýma očima, kteří jsou svým vzhledem doslova identičtí. Chlapci se chovají panovačně a povýšeně. Lieberman také zjistí, že všichni chlapci byli adoptováni. Adopci zprostředkovala bývalá dozorkyně nacistického koncentračního tábora, Frieda Maloneyová. Lieberman ji navštíví ve vězení, kde se Maloneyová nachází po svém odhalení právě Liebermanem. Maloneyová neochotně přizná, že miminka určená k adopci připlouvala z Brazílie. V té době se k Liebermanově činnosti připojuje mladík David Bennett, člen Organizace mladých Židů. Také on pátrá po okolnostech tajemné smrti Barryho Kohlera. Lieberman navštíví ve vídeňském biologickém ústavu odborníka na klonování a dochází k hrůznému zjištění, že se Mengele snaží naklonovat nového Hitlera. Co však Lieberman neví, je to, že velení nacistické tajné organizace Mengelův projekt ukončilo, a to právě z obav před pátráním Liebermana a jeho možnými kontakty na tajné služby světa. Nicméně Mengele rozhodnutí svých šéfů nemíní respektovat a je odhodlaný v projektu pokračovat dál sám... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (198)
Pomalejší a dost znepokojující snímek, který ukazuje Gregoryho Pecka (konečně!) v záporné roli, která mu sedne velmi dobře. Proti němu stojí Laurence Olivier a tyto dvě jména sami o sobě znamenají kvalitu, která je v celém filmu patrná. Příběh týká snahy několika bývalých Říšských vysokých důstojníků, obdivovatelů odkazu a osobnosti Adolfa Hitlera, přivést na svět nástupce svého velkého Führera. V tom jim má pomoc Dr. Mengel, který po několika letech konečně očekává výsledky svého mnoho let plánovaného a připravovaného znovu nalezení vůdce. Dr. Mengel v poddání Gregoryho Pecka je opravdu skvělou ukázkou, jak by měl vypadat nacistický vědec, který věří v "nalezení" druhého vůdce. Délka filmu není vůbec na škodu a Franklin J. Shaffner se může ve slabších pasážích spolehnout na skvělé hlavní duo, které hraje naprosto skvěle. ()
Jestli mi něco fakt vadí, tak britští a američtí herci pokoušející se o německý přízvuk. Máloco je trapnější a hloupější. Hrozný zlozvyk. Celý film je také poněkud zbytečně doslovný a lehce předvídatelný, ačkoliv ta myšlenka vůbec není špatná a neoriginální. Naopak! Jenže mám dojem, že režisér ani scenárista se zrovna nepřetrhli, aby z tohoto zajímavého námětu vydolovali něco hlubšího. Zůstali stát na půl cesty. No spíš se ani nerozjeli. ___ Laurence Olivier mi vyloženě vadil. Přitom ve Slídilovi (1972) byl perfektní. Z části to bude tím jeho hraným přízvukem, to zkrátka nedokážu překousnout. Velká škoda. A jak se všichni rozplývají nad tím, jak Gregory Peck bravurně ztvárnil zrůdného Mengeleho? Vůbec. Strach z něj nešel, jeho postava (stejně jako i všechny ostatní) byla bohužel naprosto nerozvinutá, bez hloubky. A v postavě Jamese Masona jsem neviděl odporného nacistu, ale Jamese Masona... Ten námět je bezpochyby nadmíru zajímavý, ale tady hodnotíme film, ne to, jak je myšlenka klonování děsivá! A film je bohužel dokonale průměrný. Jediným skutečně zvládnutým momentem je jedna nedůležitá scéna, která se odehrává kdesi ve Skandinávii na obří přehradě. A to o něčem vypovídá. ()
Na tomhle filmu si nezahlodal zub času, ale celý chrup času. Objevují se stále nové lokace, v nich stále nové nemluvící postavy. Když konečně přestane pantomima, postava pronese něco o počasí, případně jinou frázi vhodnou k její identifikaci, střih a film už je zase někde jinde. Studená kolejnice je napínavější než Hoši z Brazílie. ()
Nie fikcia, ale realita. Veď len pozrite, koľko Hitlerových klonov pobehuje po svete. Tešia sa len na to, ako uchopia opraty moci prísnou rukou a führerským heslom "Jeden národ, jeden štát, jeden Vodca" . Trump, Kotleba, Bolsonaro (priamo chlapec z Brazílie). A podarilo sa vyklonovať aj dcéry, pritakáva pani Marine Le Penová z Francúzuska. ()
Hoši z Brazílie jsou širší divácké veřejnosti známi jako film, ve kterém si zahrál Gregory Peck svou jedinou zápornou roli. A není to pravda. Záporáka si zde zahrál podruhé (i když naposled). Ten první je v o 32 starším westernu Souboj na slunci, který je dnes poněkud pozapomenutý. Ve své době byl jistě událostí, ovšem léty byl překonán a zestárl. Ze snůšky přehrávajících herců vyčuhoval jediný Gregory Peck svou omračující přesvědčivou kreací a film vytáhl na slušnou úroveň. Sakra, nějak jsem utekl od tématu, zpět k Hochům z Brazílie. Neznám film, který by se mu svým námětem podobal. Je originální od začátku do konce s vynikajícím hereckým obsazením. Již zmíněný Gregory Peck byl v úloze dr. Mengeleho - lidské zrůdy a jedné z nejtemnějších postav historie fascinující a jedná se o jeden z jeho nej výkonů. Nijak za ním nezaostává ani Laurence Olivier v úloze protihráče Ezry Liebermanna. Jediným silnějším nedostatkem je mírná nedotaženost příběhu. Nikdy bych neřekl, že se mi 120 minut bude zdát málo. Co se vůbec stalo s ostatními Mengeleovými posluhovači? Třeba jen čtvrthodinu tomu ještě věnovat mohli. Ale vem to nešť. I s touto pihou jsou Hoši z Brazílie skvělým thrillerem s mrazivým závěrem a druhým nejděsivějším filmovým útokem psů (ten první je z filmu Přichází Satan!). 85%. ()
Galerie (98)
Zajímavosti (21)
- Priehrada vo Švédsku, pri ktorej došlo k jednému z aténtátov, bola kvôli rekonštrukcii nahradená priehradou v Rakúsku. (vander19)
- Producent Lew Grade a režisér Franklin J. Schaffner vedli časté argumenty nad množstvím krve použité ve filmu. Grade totiž usiloval o získání ratingu PG, což by usnadnilo prodej televizních práv. Film nakonec získal rating R. (HellFire)
- Gregory Peck sa po ukončení filmárskej kariéry vyjadril, že postava Mengeleho mu bola zo všetkých najmenej sympatická. (vander19)
Reklama