Režie:
James CameronScénář:
James CameronKamera:
Adrian BiddleHudba:
James HornerHrají:
Sigourney Weaver, Carrie Henn, Michael Biehn, Paul Reiser, Lance Henriksen, Bill Paxton, William Hope, Jenette Goldstein, Al Matthews, Mark Rolston (více)VOD (4)
Obsahy(1)
57 let po tvrdé zkoušce s mimozemským tvorem je Ellen Ripleyová v hyperspánku zachráněna dálkovým záchranným týmem. Dojde dokonce k vyšetřování, při kterém ji chtějí obvinit ze zničení tvora, o kterého vysoce postavení vojenští pohlaváři stáli. Nakonec je osvobozena, je jí ale nabídnuta účast na jiné výpravě: na planetě, odkud vetřelec pocházel, mezitím vznikla kolonie s lidskými obyvateli. Ti se nyní odmlčeli a chystá se mise složená z vojáků námořní pěchoty, kteří mají na planetu sestoupit a vyšetřit, co se tam stalo. Ripleyová se svými znalostmi nebezpečného tvora by se v ní uplatnila. Ta se rozhodne takto skončit s nočními můrami a nepříjemnými vzpomínkami na monstrum – vetřelce a s nabídkou souhlasí. Znovu se tedy ocitá na nehostinné planetě, kde nacházejí kolonii opuštěnou. Jediný, koho najdou, je malá vystrašená holčička. Brzy zjistí, že všichni obyvatelé se stali oběťmi vetřelce – ne však jednoho. Vetřelci se poněkud rozmnožili a planeta je jimi zcela obsazena… (TV Prima)
(více)Videa (3)
Recenze (1 580)
Giegerova vize jako synonymum podvědomé hrůzy. A protože jsem Cameronovu dvojku viděl k jeho štěstí mnohem dříve než původní film, symbolizuje ji pro mě on. U Scotta zmizel strach z neznámého a zůstává už "jen" ono napětí a nedýchatelná atmosféra. Na účinku se podepsalo možná i to, že když jsem ho poprvé viděl v totalitní simultánce, z hrůzou jsem od něho utekl a film se stal noční můrou mého dětství. Další díl už z Vetřelce udělal obyčejné tuctové monstrum a následující málem směšnou parodii. ()
Bravurně zvládnuté pokračování. Neuvěřitelná dynamika příběhu, opět hrůza, napětí, plno akčních scén, nestárnoucí efekty, špičkový soundtrack, výborná psychologie postav a opět další Cameronův film, který se může vidět stále a stále dokola. Tento souboj o život v extrémních podmínkách nemohu hodnotit jinak než 5 hvězdičky... „How could they cut the power, man? They're animals!" ()
Ve dvojce je všeho víc než v jedničce, víc vetřelců víc akce, víc triků, prostě všeho mnohem víc a je to ku prospěch věci. Ve dvojce stejně jako v jedničce je skvělá Sigourney Weaver, bez ní by to sand ani nebylo ono. Malá vada na kráse je protahování konce filmu, ale jelikož ta protáhnutá část je taky skvělá, tak to snad ani nevadí. James cameron prostě umí ()
Je po všem! Je to v hajzlu! Co teď kurva budeme dělat? Co budeme dělat?..... Cameron vedel čo bude robiť. Pridal na výprave, pridal (podstatne) na akcii, pridal na počte Votrelcov, na dynamike, pridal viac členov posádky a pridal im zbrane aby tie mimozemské svine mali ako ničiť. Stratilo to niečo na celkovej atmosfére? Vôbec. Pravdaže už to možno celé nie je tak desivé a prekvapivé ako jednotka, ale nápadov a hororových momentov to má stále dosť. Vždy ma to veľmi bavilo a ten záverečný súboj je nezabudnuteľný. Možno najlepší filmový súboj aký som kedy videl (videl som ho asi 50-krát). Párádna akcia, atmosféra a BOMBASTICKÉ finále. Spolu s jednotkou jeden z mojich najoblubenejšich filmov vôbec. ()
(1001) Prý čistě akční film! Pch. Když se Ripleyová zeptá: "Nějaké zprávy o mojí dceři?", tak můj slzný aparát vyhlásí červený poplach a začne produkovat slzy jako o život. Lance je zlatíčko. Kdo by byl řekl, že ho budu milovat víc než Biehna. A rozhodně bych si někdy měla vyšetřit čas a napsat mnohem rozsáhlejší obdivný komentář. ♥♥♥ ()
Galerie (128)
Zajímavosti (201)
- Při scéně, kdy transportér vjíždí do výrobníku atmosféry, kde jej kamera snímá shora, se nejedná o miniaturní modely, nýbrž o obrázek namalovaný dekoratérem. Transportér je do obrázku naanimován. Taktéž některé záběry na výrobník atmosféry jsou namalované obrázky/kulisy - nejedná se o model. (SsgtJira)
- Film nebyl nikdy promítan před testovacím publikem, protože byl dokončen až týden před svým uvedením do kin. (Don_Salieri)
- Zvuky vetřelce jsou výkřiky paviána pozměněné v postprodukci. (Don_Salieri)
Reklama