Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Začínající herec Edward (Sebastian Stan) podstoupí radikální lékařský zákrok, který zásadně změní jeho vzhled. Jeho nová vysněná tvář se však rychle změní v noční můru, protože ztratí roli, pro kterou se narodil, a tak se stává posedlým snahou získat zpět to, co ztratil... (mac000)

Recenze (10)

kajas 

všechny recenze uživatele

Natěšená na životní výkon Sebastiana Stana, kterého znám prakticky jenom z marvelovek, vyrazila jsem na film, jenž jeho režisér uvedl slovy: „Myslím, že je to hodně vtipný film, ale možná se mnou nebudete souhlasit.“ No, opravdu s ním nesouhlasím. Vtipný byl pro mě asi jenom fakt, že jsem ve Varech viděla hned za sebou dva filmy, které pracují s tematizací sebelásky a s touhou radikálně změnit svůj vzhled. Opravdu ale s vyšší atraktivitou získáme i lepší život? Hlavní hrdinka Substance a ústřední postava Jiného člověka by vám řekli, že určitě ne. Edwardovi jsem sice po většinu stopáže fandila, ale protivné vedlejší postavy a čím dál bizarnější děj mi dost zkazily celkový dojem. ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Je to velká souhra náhod, během 12 hodin vidět na festivalu hned dva filmy s prvky body-horroru, o změně/zlepšení vzhledu. A zatímco Substance je moderní, videoklipova, Jiný muz je starosvětsky, špinavý, jako když vidíte filmy z New Yorku z 80. let. Přesto oba filmy fungují výborně. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Na jeden z highlightů letošního karlovarského festivalu jsem si musel počkat až do jeho posledního dne, ale stálo to za to. Tohle multižánrové zjevení od studia A24 mě vyloženě překvapilo. Sebastian Stan podává pohlcující výkon, za nějž byl letos v Berlíně oceněn Stříbrným medvěděm. Po nedávno uvedené Substanci tu máme další snímek, který se pouští do tématu duality osobnosti po radikální změně její tělesné podoby, a i tentokrát to opravdu stojí za to. Jak se zdá, Cronenberg, Lynch a Kafka zanechali v Aaronu Schimbergovi hlubokou stopu a on jim to prostřednictvím Jiného člověka na plátně vrací. Vtahující bizár a přesně ten typ filmu, na který na festivalech chci narážet pokud možno častěji. [KVIFF 2024] ()

Hoyt 

všechny recenze uživatele

Podepišuji se pod komentáře Pedestriana a říkám, že po první půlce to u mě byla také absolutně plná palba. Škoda jen slabší druhé poloviny. Ale i tak slabších 5*. ()

dubinak 

všechny recenze uživatele

Úžasná filmařina, která má (doslova) ksicht a umí pracovat s režijní taktovkou precizně, silně a originálně. Budu se opakovat po jiných, ale jména jako Lynch, Cronenberg, Gilliam, Polanski i Burton se vám při sledování tohoto snímku budou vzadu v hlavě objevovat. Smíchejte styly a formy těchto režisérských velikánů a dostanete blend v podobě A Different Man, který si bere z jejich filmů to nejlepší, ale nabízí celistvý, koherentní a atypický zážitek s notnou dávkou mystéria, absurdního humoru, existencialismu, ale i hledání sebe sama v absurdnosti všedního new yorského života a nacházení vlastního hlasu. Neuvěřitelný Sebastian Stan a jeho velmi silný herecký projev. Režii Aarona Schimberga budu do budoucna sledovat. Škoda jen slabší poslední třetiny. KVIFF 2024 ()

Blazena 

všechny recenze uživatele

Kdybych nespatřil MaXXXine, osolil bych * * * – zhoubná tvář bující nadprodukce studia A24. Tyátr nesčetněkrát viděného. Dramaturgicky stabilní asi jako zanícenej nežit. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

[KVIFF] Můj důvod se zamilovat do A24. Velice pečlivý film, který reaguje na dnešní svět a dělá to surově, decentně i vtipně. ()

zelvicka. 

všechny recenze uživatele

Kviff 2024 První tři čtvrtiny filmu namlsají, nesou se v zajímavém tíživém tempu, sem tam protknuté černým humorem. Možnost úniku od staré osobnosti byl využit zajímavě, nicméně v závěru je použitá směs zakopnutí, kdy je jako deus ex machina použité klišovité prostě mu hráblo. Podle mě promarněná příležitost, že si se závěrem scénárista nepohrál trochu lépe. ()

zdarecsranec 

všechny recenze uživatele

Na první pohled nenápadné mistrovské dílo Aarona Schimberga dává neotřelým pohledem hold městu New York s jeho odvrácenou "off-Broadway" divadelní scénou, která zde funguje jako pozadí, ale i jakýsi výchozí polemizační bod, kterým bylo v režisérově předešlém filmu Spoutání na celý život prostředí filmové produkce, kdy persony ve smyslu masek nemusí nutně existovat pouze na jevišti ale i mimo něj. První diváci rádi srovnávají s Lynchem a Cronenbergem na základě povrchně podobných motivů. Režisér však před projekcí mluvil o tom, že chtěl natočit komedii, i když si je vědom toho, že divák bude mít tendence film vnímat jako tragédii. Podobnost by se tedy snad dala najít i s Woody Allenm, jehož nervozitu v jedné z prvních scén přisuzují samotnému protagonistovi (přímočarý dixieland z Allenových filmů je tu taky nahrazen patřičným jazzem nervóznějšího řazení, s nímž je třeba vyzdvihnout celou hudební složku filmu), nemluvě o již zmíněném uvěřitelném vyobrazení města v němž je děj zasazen. Formálně se místy jedná až o přístup experimentální a hravý, kdy jsou altmanovském vyhrocené kamerové transfokace doplněny o náhle výbuchy zvuku z pozounu a podobně. Mnozí zde zmiňují propad filmu v druhé půli, děj však s jistou uvolněností následuje klasické aristotelské schéma antické tragédie/komedie, tedy je vstup perfektně napsané postavy Oswalda právě moment, kdy film nabývá těch pravých grádů, s nimiž se rozjede tragikomická jízda za steskem nad svým původním životem až v duchu absurdního divadla. V době kdy se zprofanované studio A24 ocitlo za svým vrcholem s řadou průměrných projektů, vrací se nyní s filmem, jež naprosto splňuje jejich prvotní vizi. Současný americký nezávislý film ve své nejlepší formě i přes svou zřejmou nostalgii po časech minulých. ()

Související novinky

MFF Karlovy Vary v číslech ČSFD a očima agentů

MFF Karlovy Vary v číslech ČSFD a očima agentů

včera

V sobotu 6. července skončil 58. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. V rámci slavnostního zakončení byly samozřejmě rozdány festivalové ceny, a jak jsme zde psali, hlavní ocenění… (více)

Reklama

Reklama