Reklama

Reklama

L'etrusco uccide ancora

  • Západní Německo Das Geheimnis des gelben Grabes (více)

Počas vykopávok v Taliansku objaví archeologická skupina, vedená osobným problémami zmietaným profesorom Porterom (Alex Cord) nezvykle zachovalú etruskú hrobku, v ktorej vnútrajšku sú vyobrazené maľby starobylého boha smrti Tuchucha. Po tom, čo je v hrobke následne brutálne zavraždená dvojica mladých ľudí, padne podozrenie polície práve na Portera. (Karamanlis)

(více)

Recenze (17)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Tvůrci ranných '70 let, byli stále více vynalézavější a své filmy obohacovali a spestřovali o nejrůznější nové prvky. Tady to kupodivu opět vyšlo na jedničku a mě samotného zaujalo. Tohle nebylo vůbec špatné. Film se tváří jako nadpřirozený horor, atmosféra je značně gotická, je zde i pár typicky žánrových elementů z gialla nebo poliziesca (divoká automobilová honička, skvělá choreografická práce). Všecky ty temné hrobky, nástěnné malby, spolu se starověkým Etruským démonickým bohem, navozují v divákovi zvláštní creepy pocit. Nadpřirozený, ctižádostivý, ale jinak docela spletitý příběh i co se týče samotného námětu v podobě starověkých Etrusků (předchůdců Římanů) je rozhodně zajímavý (zpracování ať už každý posoudí sám), celý film je převážně temný a tmavý, atmosféra velká a víceméně přesvědčivá, je tu dost různých spikleneckých bodů a mnoho podivných charakterů a podezřelých osob, vraždy jsou gruesome a krvavé, práce maskéra velmi přesvědčivá (první surová vražda mladého páru v hrobce asi nejlepší). Riz Otrolaniho decentní operetní skóre (jedna z nej věcí ve filmu), dělá film ještě více napínavější a v divákovi samotném patřičně navozuje a zvyšuje pocit strachu a zděšení. Film trochu snižují slabší a méně známé herecké obsazení a jimi ztvárněné a již zmiňované jednotlivé charaktery, slabší konec, kde zabijaká už pomalu znáte, a pomalejší tempo, kde se čas od času nic neděje. Jinak good. ()

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Hutné giallo, ktoré si, podobne ako napríklad Torso Sergia Martina, podáva ruku so slasherom, ktorý ako žáner prišiel až o pár rokov neskôr. Vidno to predovšetkým na záverečnom rozuzlení, príbeh je klasicky giallo komplexný, lokácie správne gotické a starobylé, spracovanie prvotriedne, vrátane hudby Riza Ortolaniho. ()

Reklama

giallo 

všechny recenze uživatele

Upřímně, nesdílím moc nadšení ostatních. Ano, námět byl super a jde o zajímavé oživení žánru, ale film na mě působil dost nekompaktně a scénář nebyl dotažený do konce. Možná jsem viděl nějakou zkrácenou anglickou verzi, protože až popis filmu na zahraničních webech mi vysvětlil některé nelogičnosti... Každopádně gore scén bylo pomálu (Karlos asi viděl opravdu jinou verzi), téma Etrusků nebylo ve výsledku moc vytěženo a nejvíce pak filmu sráží kvality herecké obsazení. Škoda, závěrečná scéna v katakombách byla super a občas i ta atmosféra tam byla....2,5* ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Juhoslovanský názov Etrurac jos ubija znie foneticky vcelku výstižne, nakoľko sa jedná o doslova ubíjajúci film s tematikou etruskej kultúry v pozadí príbehu. Po celú dobu sa tu prakticky nič interesantné nedeje a keď sa napokon niečo aj zomelie, tak je to divákovi priblížené iba v náznakoch, pričom výskyt hororových elementov je tu s výnimkou trochy krvi, ktorá je zo dvakrát preliata len minimálny. Sledovať 105 minút alkoholických výlevov nesympatického fúzača a zmäteného diania v istom milostnom trojuholníku častokrát za prehnane dramaticky znejúceho hudobného doprovodu nebolo nič pre mňa. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

5/10 Ja teda netuším o akej vynaliezavosti píše Karlos80, lebo len tento týždeň som videl jedno skoro identické giallo z toho istého roku. Etrusko ide podľa tej najprevarenejšej žltej šablóny, má klasickú záverečnú pointu, nemá žiadne vizuálne vychytávky, vraždy sú nudné a i tie ženy sú na dobové filmy skôr podpriemer. Čistá rutina, ktorá zaujme najmä výraznejšími slasherovými prvkami. Ale tie malo i Torso a na rozdiel od Etruska to bol aj dobrý film. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama