Režie:
Osgood PerkinsScénář:
Osgood PerkinsKamera:
Andrés ArochiHudba:
Elvis PerkinsHrají:
Maika Monroe, Nicolas Cage, Blair Underwood, Alicia Witt, Michelle Choi-Lee, Dakota Daulby, Lauren Acala, Kiernan Shipka, Jason William Day, Lisa Chandler (více)Obsahy(2)
Úřady jsou zaskočeny Longlegsem, satanistickým sériovým vrahem, který se svých obětí ani jednou nedotkne. Všechny jeho zločiny v průběhu let se zdají být jasnými vraždami a sebevraždami, při nichž manžel a otec vyvraždí svou rodinu, než si vezme život. Na každém místě činu však Longlegs (Nicolas Cage) zanechává dopis napsaný šifrou, z níž je zřejmé, že přijdou další vraždy. Na pomoc s rozlousknutím děsivého případu FBI povolá začínající agentku Lee Harkerovou (Maika Monroe), která je nadána jasnovideckými schopnostmi. Případ je plný nečekaných zvratů, včetně odkazů k okultismu. Lee objeví osobní spojení s nemilosrdným vrahem a musí závodit s časem, aby ho zastavila dřív, než připraví o život další nevinnou rodinu. (Continental Film)
(více)Videa (3)
Recenze (285)
Tady jsem byl velmi natěšený a pořád dobrý, poutavý, ale taky lehce děravý a frustrující. Řešení? Vypustit sr*čku se satanskou panenkou a přepsat celý závěrečný vysvětlení (moc si nesedlo), klidně ještě přitvrdit a přidat na mrazivý, zlověstný, temný atmosféře zvrhlostí. K řemeslný kvalitě a intenzitě třeba Hereditary to přeci jen má daleko. Cením ale každý horor, co do toho jde a není další stupidní popkornová zbytečnost, extra bod za Cageovo úchylácký stvoření - maska skvělá a je dobře, že v ní není příliš k poznání. 666 ()
Čekal jsem, že s Nicolasem Cage to bude jedině sračka a nemýlil jsem se. Navíc byl Nicolas i producent. Levný film bez triků a hollywoodských efektů s průměrnými hereckými výkony. Na film jsem se musel podívat s přestávkou, protože prvních 45 minut mně totálně uspalo. Čekal jsem, že alespoň posledních 30 minut bude horror. Nebyl...Nudné psychologické drama.....😡😡😡😡😡 ()
Tady jsou všichni magoři a kdo není magor, tak je blbec. A tak není divu, že se Perkins musí soustředit na atmosféru a budování napětí, což sice dělá mistrně, ale to samo o sobě nestačí. Pomoc nepřichází ani ze strany herců, ale upřímně řečeno ti za to zase tolik nemůžou, protože postavy jsou jednoduše debilní a všichni zúčastnění pravděpodobně odvedli to, co se po nich chtělo. Je to škoda, protože Maiku Monroe mám docela rád, ale její uťáplá agentka s evidentním problémem se socializovat mi občas lezla nebetyčně na nervy. No Cage si tu střihnul magora, kterého by ve městě nejspíš během chvilky zavřeli do blázince, zatímco na vidlákově by mu nějaký místní redneck ustřelil palici. A přitom to téma zase nebylo úplně blbé a mohl z toho být jak klasický kultistický horor, tak sedmičkový či jehňátkový thriller. Ale bohužel převládla snaha točit umění. Nějak nechápu, jak se Longlegs do multiplexů. Tohle patří tak maximálně na nějaký festival nezávislého filmu. 40% ()
// Čím dýl nad tím přemýšlím, tím víc se mi to líbilo. Stojí to hodně na hlavní postavě, která je naštěstí nejen dobře zahraná, ale i parádně napsaná a konceptově zajímavá. Příběh je osekaný jenom na to nejdůležitější, a tak dostávají prostor hrátky s kamerou i zvukem, budování atmosféry, teasování záporáka (který je následně krásně vyšinutý i ďábelský zároveň) a nějaké ty lekačky. Samozřejmě nechybí ani poctivý procedurální momenty, který z toho ve finále dělají především detektivní story, byť s hororovými prvky a notnou dávkou satanismu, který vyžaduje nějakou tu vlastní interpretaci zla okolo. Vlastně je to víc Deliver Us from Evil než třeba Se7en nebo Silence of the Lambs, akorát promyšlenější v detailech a precizněji natočené, i když za cenu silnějších raw emocí. V rámci žánru vynikající příspěvek, kéž bychom takové dostávali častěji. 8/10 ()
Pár naprosto skvostných záběrů, podmanivá hudba, příjemný feel devadesátých let a to je všechno. Režisér si umí hrát s obrazy a atmosférou ale jeho film je jako puzzle. Políčko za políčkem utvoří celek skládačky, ale vidíte mezery a stačí málo aby se to celé rozpadlo. Jako celek to prostě nedrží pohromadě. Vyšetřování vlastně neexistuje, nemá to švih ani pořádný spád, Maika je celý film úplně mimo, nemáte šanci si k ní vytvořit jakýkoliv vztah jako třeba k Jodie Foster a její Sterlingové. Cage předvede dejme tomu 4 solidní kreace, které naženou strach, jinak dělá kuku nebo zpívá Happy birthday song tvl. Takže občas ukáže, proč dostal Oscara a občas ukáže, proč se mu více či méně posledních deset let všichni smějí. Je to hnusný a depresivní v tom dobrým slova smyslu, ale má to mnohem větší ambice a ego než si může talent Režiséra dovolit. Nakonec nejzajímavější na celým filmu je pragmatický výkon který předvádí Blair Underwood a můžete k němu vzhlížet jako k jediné sympatické postavě, zajímavý spojení hororu a detektivky, kde bohužel ale není skoro žádné vyšetřování a horor přijde s křížkem po funuse. Nejlepší nakonec je na konci Marc Bolan a jeho legendární Get it on. Velice chytrá reklama a hype, bohužel na poměrně nudný a ne příliš chytrý film. Notabene když sem u toho dvakrát usnul.55%. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (8)
- Po zkušební projekci filmu diváci film připodobňovali ke snímkům jako Mlčení jehňátek (1991), Cure (1997), Zodiac (2007) a Sedm (1995). (Salamaster)
- Závěrečné titulky se na konci filmu neposouvají směrem nahoru jakožto u většiny filmů, nýbrž směrem dolů. (Hofanus)
- Nicolas Cage (Longlegs) čerpal inspiraci pro svou roli z děsivé vzpomínky z dětství, která se váže k jeho matce Joy Vogelsang. Když mu byly asi dva roky, Cage vzpomínal, že jednou nečekaně vstoupil do koupelny, kde jeho matka nanášela na obličej krém Noxzema. Tento okamžik, kdy se jeho matka rychle otočila s obličejem pokrytým bílým krémem, ho hluboce vyděsil. Tato scéna se mu vryla do paměti a inspirovala ho k tomu, jak by měl vypadat jeho děsivý vzhled ve filmu. Cage se rozhodl tuto vzpomínku přenést do své postavy, což vedlo k tomu, že jeho postava má ve filmu bledou, téměř mrtvolnou pleť. Tento vzhled, kombinovaný s dalšími prvky, jako jsou dlouhé, groteskní prsty, přispívá k děsivosti a znepokojivosti jeho role v tomto hororovém filmu. (EMMY)
Reklama