Režie:
Robert AltmanScénář:
Michael TolkinKamera:
Jean LépineHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tim Robbins, Greta Scacchi, Fred Ward, Whoopi Goldberg, Peter Gallagher, Brion James, Cynthia Stevenson, Vincent D'Onofrio, Dean Stockwell, Richard E. Grant (více)Obsahy(1)
Mladý vedoucí pracovník filmového studia Griffin Mill je neustále znervózňován anonymními pohlednicemi, v nichž mu neznámý scénárista vyhrožuje smrtí. Mill zjistí totožnost zneuznaného autora a chce se s ním dohodnout. Vypijí spolu pár skleniček v baru a při ostřejší výměně názorů na opuštěném parkovišti Mill neovládne nahromaděný vztek a nechtěně autora zabije. Je vyšetřován policií jako poslední, kdo zavražděného viděl naživu, ale žádný důkaz proti němu neexistuje. Výhružné pohlednice chodí dál. Mill se pomalu smiřuje s myšlenkou, že zabil nevinného člověka a veškeré síly věnuje zneškodnění nového ambiciózního pracovníka, který se tlačí na jeho místo. Naváže intimní vztah s milenkou zavražděného autora June a obratně manévruje v cynickém filmařském prostředí ke svému prospěchu. Jeho kariéra závratně stoupá... Po roce se mu ozve autor pohlednic a nabídne k realizaci scénář, nazvaný Hráč. Vypráví o vedoucím pracovníkovi hollywoodského studia, který zabije otravného scénáristu a projde mu to. Griffin dá okamžitě filmu zelenou... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (163)
Na tomhle filmu je nejzajímavějších posledních deset minut, v nichž jsem musel uznat, že závěr se stupňujícími se pointami se autorům opravdu podařil. Ovšem do té doby působil film do té míry zmateně, že se mi ho chvílemi ani nechtělo dosledovat. Chápu, že smyslem bylo zobrazit chaotický život filmového Hollywoodu, jenže mi připadalo, že chaos by měl být filmem zobrazen, nikoliv vytvořen. Nebýt konce, byl bych v hodnocení ještě přísnější. ()
Kousek stačil k absolutní spokojenosti - snad trochu lepší scénář v oné "dějové" části. Poněvadž v té části satirické, trefující se do post-novohollywoodu, kdy se moc nad filmy vrátila do rukou studií a producentům (manažerům s povědomím o číslech), je to perla plná skvělých hlášek a scén. Když producenti říkají věty jako: "Je to artový film, ty se nepočítají." či "Musím na setkání alkoholiků." - "Nevěděl jsem, že máš problémy s pitím." - "No, ani ne, ale na těchto místech se dneska uzavírají obchody." - nemůžete si nelibovat. ()
Zaujímavý film na túto tému, len veľmi rozťahaný. Tim Robbins je skvelý herec, no neviem, či tu bol zrovna najpresvedčivejší. Celé to na mňa pôsobilo ako jedna veľká konverzačka o ničom. Tento film o Hollywoode zrovna odteraz nepatrí medzí moje obľúbené filmy, skôr sa mi naň odteraz pozerá ako na priemerný film, proste žiadna sláva, ničím to nejak extra nezaujalo. Nepotrestanie zločinu nie je nič neobvyklé. ()
Já v tom tu sžíravou satiru ani při opakovaném zhlédnutí po letech ne- a nevidím, spíš jen poloobdivné kolegiální pošťuchování a malinko samožernou snahu oslnit bez debat virtuózním řemeslem, citačními orgiemi, záplavou hvězd a scénářem zkonstruovaným tak promyšleně, až místy ztrácí dramatický tah, zato ovšem dává divákovi spoustu možností, jak se rozplývat nad vlastním rozhledem a intelektem – takový sofistikovanější midcultíček. Podvakráte jsem se lehce pobavil a tu a tam uznale pokýval hlavou, potřetí už si pustím leda tak úvodní záběr. ()
Svým způsobem je to pokus o satirický pohled na moderní Hollywood. Jenže filmů s touto tematikou vzniklo více a bohužel jsou všechny lepší. Tento snímek se chová jako přežvykující floutek, který se znuděným obličejem nabízí davům týden starý chléb se zatuchlou paštikou. Hladovějící po něm rádi sáhnou. Někteří budou překvapeni, že než jej donesou k ústům několikrát promění svoji konzistenci, barvu i vůni, Chaotické vyprávění Altmana mělo zřejmě vzbudit pocit umění a závěr měl možná šokovat. Osobně jsem v šoku pouze ze způsobu znázornění policie. Netvrdím, že si mírný nadhled nezaslouží, ale takovou karikaturu snad také ne. Pokud tou nejseriózněji vypadající a jednající policistkou je Whoopi Goldbergová, je zle. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (17)
- Scenárista, který Griffinovi (Tim Robbins) v prvním dlouhém záběru představuje pokračování filmu Absolvent (1967), je skutečný scenárista původního filmu. (kriplozoik)
- Ve scénáři původně nebylo cameo žádné, přidal je až Robert Altman. (hot_spot)
- Julia Roberts odmítla honorář. (hot_spot)
Reklama