Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (76)

honajz 

všechny recenze uživatele

Hodně špatná kriminálka, která by spíše chtěla být antickou tragédií (viz to dilema mladé dívky v závěru, kvůli němuž film dokonce ani nemá pořádný konec). Expozice trvá v podstatě celých 40 minut (!) a něco vyšetřovat se začne až dvacet minut před koncem. Do toho je kdovíproč Mrkvička nadabovaný a zní to divně. Spousta zbytečných scén. A hlavně - ani jedna postava zde není sympatická, nakonec ani ta Šmeralova, který zde jen popochází a významně kouří cigaretu. Cynický manžel, cynická manželka, tragédie na silnici je nechá ledově klidnými a oni v hlavě hned spřádají akce a protiakce jeden proti druhému, to chce silné žaludky tedy. (Ona i ta služebná byla pěkná mrcha, když pak vnučce říká, že si přijde na dobré bydlo.) A vlastně ani není jasné, proč se chlap nerozvedl dřív, když má nyní zdá se kontakty se zahraničím a peníze za nějaký vynález, tak ho ty manželčiny prachy asi nemusejí zajímat, že? Nedává mi to smysl, způsob vraždy mi přišel směšný a manželka hodně hloupá, když si neověřila, zda pojistky nahazuje, nebo vyhazuje, a stejně vytahovat objímku rukou může i tak fakt jen pitomec, který se chce pořezat... Vážně mě to zklamalo a chvílemi mi to dokonce už přišlo pro svou vážnost jako parodie. A to přitom do toho hraje docela svižný swing. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Velmi zvláštní kriminálka, u které je těžké říct, zda je vůbec kriminálkou. Vyšetřovatelé se totiž dostávají ke slovu až zhruba dvacet minut před koncem. Ale i události předtím jsou trochu podivné. Za prvé nehodu nezpůsobil Horáček, ale jeho žena. Muž se to ani nesnaží vysvětlit své milence poté, co ona objeví negativy a hned se pasuje do role oběti. Vůbec je zvláštní, že policisté při počátku pátrání hledají bílou cortinu. Pokud jsme měli šanci vidět, nikde žádný svědek nebyl a ani policisté v průběhu o žádném nemluvili. A přestože vyšetřování v podstatě začíná na konci filmu, snímek žádný ucelený konec nemá. Tohle je víc psychologické drama než kriminální film, ale díky otevřenému konci i v tomto směru selhává. ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Výborná hudba Jiřího Šusta, divně předabovaný Ladislav Mrkvička... Jinak vcelku průměrná psychogizující krimi se zajímavě otevřeným koncem. Dost zvláštní mi zde přišla postava bývalého kriminalisty Gaudla, strýce zavražděné Hedviky, v podání Vladimír Šmerala, který na scéně více méně jen postavá a divák moc neví, co se mu honí hlavou. Adamíra s Budínovou pěkný standard, ačkoliv ani jedna z těchto postav není ani za mák pozitivní. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Zajímavá detektivka, v níž dojde k nešťastnému sražení mladé stopařky automobilem, ve kterém jede manželská dvojice Adamíra/Budínová, která má před rozvodem, jelikož manžel udržuje styk s mladou dívkou, která bydlí v podnájmu u nich v domě. Události naberou rychlý spád a další vražda je v očekávání...Konec snímku zůstává otevřený je na divákově představivosti, jak by si sám přál, aby příběh skončil. Otakar Fuka tímto svým debutem jasně naznačil, že filmařina, zejména kriminálky mu budou osudné. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Velmi dobra ceskoslovenska detektivka zo 70. rokov minuleho storocia. V roku 1971 uz normalizacia ficala naplno, ale stale sa tocili pamataniahodne filmy, a tento je jeden z nich. Vyborny je pribeh penzionovaneho kriminalistu, ktory podozrieva clena rodiny z nekalych praktik. A na tom je vystavany cely film. Reziser Otakar Fuka odviedol fakt pracu na urovni, Z hercov zaujme najma Slavka Budinova. Smeral sice uz v 70. rokoch nemal take kultove filmy ako v 60. rokoch /Kladivo na Carodejnice, Cintamani a Podvodnik/, ale hrat rozhodne vedel. Film ma velmi dobru atmosferu a otvoreny koniec. Takze ako mylovnik ceskoslovenskej kynemtagorafyje davam vysokych 77 % ()

Galerie (13)

Zajímavosti (10)

  • Natáčelo se v Nalžovicích, Božeticích, Praze Břevnově, Hlubočepech, Vinohradech. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Představitelka Daniely, Danuše Klichová, popisuje, že postelových scén bylo původně natočeno mnohem víc, ale komunistická cenzura je tehdy nedovolila do filmu zařadit. Jiří Adamíra byl během natáčení těchto scén velmi ohleduplný a vždy po dokončení choulostivé scény ji jako první zahaloval do županu. (sator)

Reklama

Reklama