Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (77)

Aidina 

všechny recenze uživatele

Kriminalista v důchodu, kterému očividně chybí jeho bývalá práce. Pracovat na kriminálce 25 let, tak asi taky vidím v každém něco podezřelého. A což teprve, když mi není moc sympatický, jako v tomto případě. Tak trpělivě sbírá důkazy proti manželovi své milované neteře. Má výhodu, že mu bývalí kolegové z kriminálky pomáhají a tak sledování může začít. A i když si profesor Horáček (Jiří Adamíra) dává velký pozor – mění si auto, jezdí na cizí chatu, tak se na jeho mimomanželský poměr přijde. Manželka Hedvika (výborná Slávka Budínová), je natolik zhrzena, že mu nechce přistoupit na rozvod. Horáček je ale zamilovaný do mladinké Daniely (Danuše Klichová), která s ním navíc čeká dítě, tak naplánuje vraždu své ženy. A téměř by mu to vyšlo, nebýt strýčka Gaudla (Vladimír Šmeral). ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl nejméně pětkrát a na červeném tlačítku si ho občas k vínkendovému lenošení rád znovu pustím. Líbí se mi pořád víc. Pohled do života socialistické smetánky na pozadí věčného tématu muž středního věku a vysokého statusu vs atraktivní mladá žena. Nemám ve filmech moc rád p. Šmerala, ale zde je OK. Vedle p. Adamíry film zachytil pro budoucno sexy pí Klichovou. ()

Reklama

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Průměrná a málo vzrušující detektivka, spíše to byl psychologický pohled na dva lidi, kteří spolu žijí - nežijí, jejich manželství trvá pouhou setrvačností. Náladová a nepříliš pohledná stárnoucí manželka svým vystupováním přispěla k tomu, že si pan Horáček našel krásnou mladičkou dívku, s níž čeká dítě. V hysterickém záchvatu při návratu z večírku se zahraničním zákazníkem strhne Horáčková manželovi volant ve chvíli, kdy vůz stopuje mladá studentka. Smrt této dívky vyprovokuje Hedviku, aby manžela vydírala fotografiemi, které pořídila, když se Horáček skláněl nad mrtvou dívkou... Toto vydírání nakonec vede Horáčka k průhledné vraždě manželky. Role starého strýce svěřena z úcty ke stáří panu Šmeralovi, Adamíra - to byla jeho klasika, Budínová - asi nejlépe zpracovaná figurka... Tři ¨hvězdičky. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

40% — Kromě Pilotů jsem viděl všechny filmy Otakara Fuky a v jeho prvotině jsou vidět společné rysy. Námět by to nebyl až tak nezajímavý, ale zpracování je takové ponuré, mdlé, nezáživné. Navíc je to ten typ kriminálních filmů, který se mi většinou nelíbí – pachatele známe od začátku a jde spíše o psychologickou studii než o napětí z odhalení vraha. Pokud se koukáme na tvorbu O. Fuky, tak zjistíme, že podobně stavěných kriminálních filmů má více. Ono by to samo o sobě nemuselo být za každou cenu špatné, jeno by bylo potřeba, aby to bylo podáno víc atraktivně a záživně. Slávka Budínová a Jiří Adamíra předvádějí velmi dobré výkony, u ostatních už je to horší. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Velmi zvláštní kriminálka, u které je těžké říct, zda je vůbec kriminálkou. Vyšetřovatelé se totiž dostávají ke slovu až zhruba dvacet minut před koncem. Ale i události předtím jsou trochu podivné. Za prvé nehodu nezpůsobil Horáček, ale jeho žena. Muž se to ani nesnaží vysvětlit své milence poté, co ona objeví negativy a hned se pasuje do role oběti. Vůbec je zvláštní, že policisté při počátku pátrání hledají bílou cortinu. Pokud jsme měli šanci vidět, nikde žádný svědek nebyl a ani policisté v průběhu o žádném nemluvili. A přestože vyšetřování v podstatě začíná na konci filmu, snímek žádný ucelený konec nemá. Tohle je víc psychologické drama než kriminální film, ale díky otevřenému konci i v tomto směru selhává. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (10)

  • Horáčková (Slávka Budínová) má na náhrobku napsáno: „To jenom tajná křídla se ve mně zvedla.“ Jedná se o fragment z této lyrické básně neznámého autora: „Neplačte pro mne příliš, kdybych umřela jednou, to tajná křídla jenom se ve mně tiše zvednou. Ač zůstanu tu s vámi, už přec se budu měnit a v jiný svět se vhroužím vysoko nad váš zenit. To skončila je bolest, jen utrpení těla, však moje velká láska, ta s tělem nezemřela. Ukryta byla v srdci, jehož kůra teď taje. Zůstává mezi vámi a ve vás zraje.“ (sator)
  • Autonehoda, pri ktorej Horáček (Jiří Adamíra) a Horáčková (Slávka Budínová) zrazili stopárku, sa stala za hlbokej tmy, kdesi celkom mimo obce, bez svedkov. Horáčkovi neskôr hlásil technik zo servisu predĺženie opravy jeho Cortiny z dôvodu, že sa príslušníci zháňajú po nejakej Cortine, tak prezerali aj tu jeho. Za daných podmienok by ale príslušníci museli byť minimálne veštci, aby bez svedkov vedeli, že majú hľadať práve Cortinu. Okrem toho pri vtedajšom stave fotografickej techniky bolo vytvorenie jasnej fotografie za tmavej noci a bez blesku len pri svetle auta a bez nastavenia dlhej expozície takmer nemožné. (J.J.1972)
  • Natáčelo se v Nalžovicích, Božeticích, Praze Břevnově, Hlubočepech, Vinohradech. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama