Reklama

Reklama

Vetřelec: Romulus

  • USA Alien: Romulus (více)
Trailer 5

Vetřelec: Romulus navrací fenomenálně úspěšnou franšízu zpět k jejím kultovním kořenům, přičemž představuje zajímavé a neokoukané nové tváře. Při prohledávání opuštěné vesmírné stanice se skupina mladých kolonizátorů setká s nejneúprosnější a nejsmrtonosnější formou života ve vesmíru. A v hlubokém vesmíru nikdo neslyší jejich křik. (Falcon)

(více)

Videa (7)

Trailer 5

Recenze (551)

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $80miliónov║ Tržby USA $92,078,079Tržby Celosvetovo $289,180,551 (in China with $93,6 million)▐  Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Môj v poradí 1000. film videný v kine. Prečo nie môže byť, vyšlo to proste na Votrelca, ktorý bol pre mňa vždy srdcovka, toľko k takému kino jubileu. Samozrejme u Votrelca sú vždy len tie najväčšie očakávania, ktoré je v plnom rozsahu aj dosť ťažké napĺňať. Lebo čo i len priblížiť sa prvému Scottovmu Votrelcovi či Cameronovmu Votrelci, je už aj nad akékoľvek mysliteľné ludské sily. No ale našťastie ich Fede Alvarez v rámci snahy a v rámci možností prevažne napĺňa, nerobí si hambu. Jeho výber na post režiséra, bola dosť istota určitej kvality vďaka žánru kde sa pohybuje. Tento krát je Votrelec smerovaný viac k mladým teda tínedžerom, prepletený z množstvom odkazov a prepojení na ostatné diely. Dokáže využívať vytvorený temný vesmír a dávkovať do nás nové emócie.  Takže zažívamé také príjemné spomienky aj na zlaté časy. Rovnako tak poteší vizuál a to klasické retro prostredie. Úvod možno až tak nestrhne, lebo spoznávame nové osadenstvo ale postupne sa to rozbehne a až do konca to má dosť zbesilý spád. Poteší aj nový android, ktorý spočiatku nejak moc nezapôsobí, príde ako riadna brzda na vyradenie na šrotovisko ale postupne sa riadne reštartne a zaujme výrazné miesto v príbehu. Verím že ešte nejaké ďalšie diely pribudnú, lebo táto téma sa zatiaľ dosť dobre tvaruje a vytvára pompéznu vesmírnu "temnú" ságu. Spokojnosť.    /videl v kine: 80%/ ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Ten pomalý rozjezd je fakt extrémně pomalý a byť jsem si užíval tu snahu za každou cenu z nového Vetřelce udělat vizuálně osmdesátkový film (je to na celém snímku pravděpodobně to nejzajímavější), chyběl mi na úvod silnější háček a od počátku lepší práce s napětím, které by se pak přetavilo ve více pohlcující druhou, už znatelně svižnější, akčnější a celkově nápaditější půlku. Cailee Spaney se navíc rychle stává moji oblíbenou herečkou a Alvarez čerpající z celé ságy (včetně herního Isolation, ale i třeba Dead Space) se očividně snažil zavděčit všem fandům, možná bych ale raději viděl více jeho vlastních nápadů. Těch pár, co předvedl, totiž bylo celkem fajn. Na opakovaná zhlédnutí to ale bohužel moc nevidím. ()

Reklama

Deimos 

všechny recenze uživatele

KINO Špalíček/// Obsazení 8/10 Děj 9/10 Atmosféra 9/10 Efekty 10/10/// PLUS: neuvěřitelně skvělá atmosféra, parádní "starý" vizuál, super cast mladých herců, rychlý střih a spád, i vývoj vetřelce je zrychlený, několik scén překvapí MÍNUS: snad jen první půlhodina je víc "seznamovací", někteří kritizují, že se Fede Alvarez chtěl až tak moc zavděčit Ridleymu Scotovi, že nepřišel s víc odvážnějším konceptem, podle mě je to ale takhle skvělé/// Shrnutí: Prvního Vetřelce jsem viděl zřejmě poprvé teprve letos na Letní filmové škole, tedy přibližně 14 dní před tímto filmem a byla to skvělá "taktika". Filmy na sebe svým vizuálem krásně navazují. U původního Vetřelce jsem se sice ani jednou nelekl, ale v případě tohoto snímku jsem sebou cukal jak malý vetřelec když se klube ven. Romulus sice tak často nepřekvapí a divák dostane na podnose přesně to co očekává, scénu za scénou a v "šoku" je " jen" z několika detailních scén a ze závěrečných 10 minut. Přesto je to úžasná filmová podívaná jaká se pravděpodobně naskytla jen divákům pří sledování prvního Vetřelce před mnoha lety. Za snahu předat současným divákům tento stejný zážitek palec nahoru./// Celkem 90%/// ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Poprvé se mě stalo, že u nového Vetřelce probíhá velká spokojenost namísto nadšení. Ano, i svého času Vzkříšení, Prometheus nebo Covenant ve mě vyvolaly první projekcí lepší dojmy. Ovšem to nemusí vůbec nic znamenat. Romulus má zcela určitě možné předpoklady tyto díly překonat. Samozřejmě na úroveň prvních dvou legendárních kousků nestačí a na 99,9% v budoucnu nebude stačit nikdo. Takže co zde máme. Zpočátku mě trvalo si trošku najít vztah k postavám. Postupem času ovšem problém odpadá. Hlavně Andy ve vylepšeném módu funguje skvěle. Líbil se mě design, který hodně odkazuje na Jedničku. Všechno je správně omšené, použité. Nechci úplně prozrazovat z děje, ale měl jsem často pocit, že sleduji něco, co si nejvíce bere z Jedničky a Čtyřky a přitom zcela neignoruje Promethea. Zdálo se mě, že samotný Vetřelec má spíše menší roli. Jenže jde to vlastně zařídit jinak, když je tady s námi 45 let? Šokovat zřejmě těžko. Čekal jsem nějakou více napínavější scénu. Prométheus i Covenant takové zcela určitě měly. Většinou to ty scény, kdy se něco nepěkného hodně pokazí a následuje boj s časem. Abych to shrnul, vlastně je Romulus velmi povedené postavení ságy na koleje. Fede Alvarez narazil trošku na své limity, ale zcela určitě mu pomáhali praotci ságy Walter Hill i Ridley Scott.  Dneska to vidím na velmi slušných 80% ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Řadím se k té spokojené části znalců série, a to celkem výrazně. Na úrovni worldbuildingu se najdou nějaké lapsy, aktivita Weylandu je tady z pohledu syžetu překvapivě pasivní na to, jak moc tenhle původně zlý korporátní stín hýbe s celou mytologií a má prsty snad v celé galaxii. Ale jinak si teda vůbec nemyslím, že by to Alvarez zahrál jen na jistotu, jak mnozí naznačují. Nejenže vrhnul strašně úsilí do detailu a nabízí skvělé hororové sekvence, u nichž vám bude po těle nepříjemně, ale současně nezapomíná na další budování už tak spletité ságy. Jednak tematicky, v podobě linie “Jekyll a Hyde” androida, který v kostce zvýznamňuje paradoxní filosofii evolučního inženýrského vývoje založeného na pokroku na úkor empatie a hodnoty jediného života (nebo jedné posádky). A navrch vnáší emoční vazbu k hrdince, která v průběhu graduje a zásadně ovlivní její jinak diskutabilní finální rozhodnutí. A jednak opět v rámci evoluce celé ságy, která už víceméně stojí na smazávání rozdílu mezi stvořitelem a výtvorem, mezi dárkyní života a jejím systémovým zneužitím. Dvojí finále tak nejprve uzavírá emoční oblouk s androidem a hrdinkou, kteří čelí nejen inženýrským hororovým konstruktům, nýbrž i samotnému inženýrovi, androidovi v čistém korporátním módu Jekyll. A posléze, v pro mě velmi uspokojivém zúčtování, pečetí tematických vývoj ságy. Všechno je přitom řízené atraktivní sítí deadlinů, o nichž nejprve někdo lže, pak se víceméně srovnávají s časem projekce a nakonec se ještě urychlují nápaditým blbnutím s gravitací, u něhož jsem stejně jako u letošní Godzilly s Kongem netušil, jak moc ho v téhle franšíze potřebuji vidět. Nějak mě nezajímá, že z psychoanalytických, matriarchálních a bůhvíjakých dalších důvodů souvisejících se sexuální symbolikou to pro někoho není tak šťavnaté jako původní trilogie. Nikdy to nebude stejně geniální jako jednička nebo vyvážený co do akce a vývoje postav v ní zakořeněný jako dvojka. Ale je to vynikající horor, kde fakt máte z těch hnusáků husinu, a ve většině aspektů i velmi dobrý film ze světa Vetřelce, který posouvá zase o kus dál. A můžete si klidně remcat.. 85 % ()

Galerie (31)

Zajímavosti (20)

  • I když je ve filmu využit hlas a tvář Iana Holma, který ztvárnil roli androida i v prvním díle, byl v době premiéry již 4 roky po smrti. Studio Disney k jeho návratu využilo CGI a umělou inteligenci. (vyfuk)
  • Filmaři se snažili využít praktické efekty co nejvíce to šlo. Pro potřeby natáčení vznikla řada komplexních animatronických loutek, ovládaných celými jednotkami loutkovodičů. Počítačovou animaci si tvůrci šetřili jen na několik vzácných momentů, na něž už loutky nestačily. (NiWi)
  • Režisér Fede Álvarez vyhledal pro práci na speciálních efektech tým, který pracoval na filmu Vetřelci (1986) od Jamese Camerona. Vše, co se dalo udělat pomocí reálných kulis, praktických efektů a miniatur tak bylo vytvořeno, aby byly práce na počítačových efektech co nejkratší. (NiWi)

Související novinky

Vetřelec sesadil Deadpoola z tržebního trůnu

Vetřelec sesadil Deadpoola z tržebního trůnu

19.08.2024

Dominance na tržebním vrcholu po spanilé krasojízdě končí. Nový hororový snímek Vetřelec: Romulus od Fede Alvareze (Smrt ve tmě), jenž pochválil i otec série Ridley Scott, překonal všechna očekávání… (více)

Třetí Na nože dostalo název a nabírá obsazení

Třetí Na nože dostalo název a nabírá obsazení

28.05.2024

Detektiv s výrazným jižanským přízvukem, Benoit Blanc, se vrací řešit nový podivuhodný případ... svůj zatím nejnebezpečnější. Jak už bylo dříve avizováno, z chválené detektivky Na nože režiséra Riana… (více)

Nový Predátor našel staronového režiséra

Nový Predátor našel staronového režiséra

10.02.2024

Když v létě roku 2022 dorazilo na streamovací služby Hulu a Disney+ akční sci-fi Predátor: Kořist v režii Dana Trachtenberga (Ulice Cloverfield 10), zaznamenal tento nejnovější příspěvek do… (více)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (více)

Reklama

Reklama