Reklama

Reklama

Schůzka se smrtí

  • Velká Británie Appointment with Death (více)

Obsahy(1)

Keď nájdu Emily Boyntonovú mŕtvu - otrávenú - na archeologickom nálezisku pri Mŕtvom mori, podozrivých je hneď niekoľko osôb. Hercules Poirot sa ujme celého prípadu. Boyntonová bola príšerná žena, ktorá predtým pracovala vo väznici ako dozorkyňa. Panovala nad svojimi troma dospelými nevlastnými deťmi, s ktorými sa vyberie spolu so svojou matkou na prázdniny do Európy a Svätej zeme. Jej syn sa však v Jeruzaleme zamiluje do doktorky Kingovej, s čím Boyntonová nesúhlasila... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (32)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica je reklamou cestovnej kancelárie na viaceré letné destinácie a tá druhá už právoplatnou detektívkou. Pretože až v polovici stopáže dochádza k "vytúženej" vražde. Prečo na predstavenie postáv a ich vzťahov nestačí 20 minút mi film neodpovedal, navyše ak sú aj tie vzťahy načrtnuté viac menej iba pre potreby žánru, čiže tak, aby sme pochopili vždy vďaka jednej scéne, že motív mal každý. Ustinov ide na autpilota a poznám hard core fanúšika všetkých kníh a filmov, ktorý ho ako Poirota absolútne odmieta. Mne osobne neprekáža. Záverečná poznámka ohľadom ľudí, ktorí prišli k slobode a musia sa s ňou naučiť žiť možno metaforicky patrila konkrétnemu blízkovýchodnému konfliktu, ale ruku do ohňa by som za to nedal, v kvalitnejšom spracovaní by vyznela dôveryhodnejšie. Samozrejme poteší hviezdne obsadenie, záver je zase viac logickou dedukciou, ako nevyvráteiteľným dôkazom. ()

kkarx 

všechny recenze uživatele

Ze tří plnohodnotných filmů o Poirotovi s Ustinovem v hlavní roli je Schůzka se smrtí nejhorší. I tak je naštěstí pořád velmi dobře koukatelná. Opět mám (nyní velké) výhrady k hudbě, zde byla zdaleka nejslabší co jsem v Poirotovi kdy slyšel a dokonce působila nepříjemně rušivě. Hudba má k atmosféře přispívat a v tomto případě přidat na dramatičnosti a ne atmosféru bořit. Nicméně jako rozloučení s Ustinovem je to po třech vesměs nešťastných tv filmech víc než dobré. 70% je akorát. ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Knihu jsem sice nečetl, ale podle filmu soudím, že patří k těm Agathiným slabším. Překombinovaný a přitom nudný děj, fádní zápletka, a naprosto nezajímavé a nerealistické postavy v čele se dvěma tak příšernými ženskými, že mi z nich naskakovaly pupínky ("maminka" a "poslankyně"). Kdyby Christie byla chlap, budu si myslet, že je misogyn. Moc nechápu, proč tvůrci po téhle předloze hrábli. A radši bych mého oblíbeného Ustinovova Poirota viděl v něčem záživnějším. Ale na druhou stranu film je zajímavý svými izraelskými lokacemi a i přes moje výhrady je to prostě stará dobrá klasická detektivka, jaké mám tolik rád. Takže dávám třetí za žánr, exteriéry a Ustinova. ()

Blofeld 

všechny recenze uživatele

Existuje jediný důvod, proč se na tuto detektivku dívat: výtečný výkon Lauren Bacall. Jiné přednosti vám tento film, ač se slušným Ustinovem v hlavní roli, nenabídne: v zápletce totiž není žádný hlavolam typu "všichni mají alibi" (Zlo pod sluncem) nebo "v těle je 12 různých ran" (Vražda v Orient expresu). A hudba a kamera jsou naprosto tragické. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

K poirotovským filmům se vrátil Anthony Shaffer, scénárista Hitchcockovy Zběsilosti nebo Slídila s Michaelem Cainem a Laurencem Olivierem. Podílel se na scénářích všech filmových Poirotů od Vraždy v Orient Expresu. Pak vznikly ty tři televizní filmy, násilně převedené do současnosti, ale tady se Hercule vrací v parádě odpovídající právě filmům jako je Smrt na Nilu nebo Zlo pod sluncem. Osobně se mi nejvíce líbil sir John Gielgud, který v tomto filmu dělal Poirotovi "watsona". Následující rok ovšem po Ustinovovi, který držel poirotovské žezlo celých deset let, přichází jistý herec, který si v tom jednom špatném televizním filmu zahál inspektora Jappa... ()

Galerie (31)

Zajímavosti (26)

  • Scenárista, producent a režisér Michael Winner vo svojej biografii uviedol, že izraelský štáb bol veľmi lenivý a neustále zastavoval prácu z mnohých dôvodov. (Arsenal83)
  • Kumrán je v tomto filme zobrazený ako archeologická lokalita aj ako turistická destinácia. Zdá sa, že ide o anachronizmus, keďže film sa odohráva v roku 1937. Kumrán bol archeológom známy už od 50. rokov 19. storočia, ale pred náhodným objavom zvitkov od Mŕtveho mora v neďalekých jaskyniach koncom 40. rokov 20. storočia neprebehli žiadne systematické vykopávky. (Arsenal83)

Reklama

Reklama