Režie:
Michael WinnerKamera:
David GurfinkelHudba:
Pino DonaggioHrají:
Peter Ustinov, Lauren Bacall, Carrie Fisher, John Gielgud, Piper Laurie, Hayley Mills, Jenny Seagrove, David Soul, Nicholas Guest, John Terlesky (více)Obsahy(1)
Keď nájdu Emily Boyntonovú mŕtvu - otrávenú - na archeologickom nálezisku pri Mŕtvom mori, podozrivých je hneď niekoľko osôb. Hercules Poirot sa ujme celého prípadu. Boyntonová bola príšerná žena, ktorá predtým pracovala vo väznici ako dozorkyňa. Panovala nad svojimi troma dospelými nevlastnými deťmi, s ktorými sa vyberie spolu so svojou matkou na prázdniny do Európy a Svätej zeme. Jej syn sa však v Jeruzaleme zamiluje do doktorky Kingovej, s čím Boyntonová nesúhlasila... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (33)
Prvá polovica je reklamou cestovnej kancelárie na viaceré letné destinácie a tá druhá už právoplatnou detektívkou. Pretože až v polovici stopáže dochádza k "vytúženej" vražde. Prečo na predstavenie postáv a ich vzťahov nestačí 20 minút mi film neodpovedal, navyše ak sú aj tie vzťahy načrtnuté viac menej iba pre potreby žánru, čiže tak, aby sme pochopili vždy vďaka jednej scéne, že motív mal každý. Ustinov ide na autpilota a poznám hard core fanúšika všetkých kníh a filmov, ktorý ho ako Poirota absolútne odmieta. Mne osobne neprekáža. Záverečná poznámka ohľadom ľudí, ktorí prišli k slobode a musia sa s ňou naučiť žiť možno metaforicky patrila konkrétnemu blízkovýchodnému konfliktu, ale ruku do ohňa by som za to nedal, v kvalitnejšom spracovaní by vyznela dôveryhodnejšie. Samozrejme poteší hviezdne obsadenie, záver je zase viac logickou dedukciou, ako nevyvráteiteľným dôkazom. ()
K poirotovským filmům se vrátil Anthony Shaffer, scénárista Hitchcockovy Zběsilosti nebo Slídila s Michaelem Cainem a Laurencem Olivierem. Podílel se na scénářích všech filmových Poirotů od Vraždy v Orient Expresu. Pak vznikly ty tři televizní filmy, násilně převedené do současnosti, ale tady se Hercule vrací v parádě odpovídající právě filmům jako je Smrt na Nilu nebo Zlo pod sluncem. Osobně se mi nejvíce líbil sir John Gielgud, který v tomto filmu dělal Poirotovi "watsona". Následující rok ovšem po Ustinovovi, který držel poirotovské žezlo celých deset let, přichází jistý herec, který si v tom jednom špatném televizním filmu zahál inspektora Jappa... ()
Peter Ustinov není David Suchet ale naštěstí ani Antoine Duléry. Před tímto zpracováním jsem viděla francouzský způsob zpracování Agathy Christie, možná proto mě Peter Ustinov nevadil tak, jako obvykle. Vedlejší postavy byly sympatické /nesympatické, přesně podle požadavků scénáře a vyšotřování taky hezky odsýpalo. Ale jak říkám David Suchet to není. ()
Emily Boynton, nevlastní matka tří dětí, vydírá rodinného právníka, Jeffersona Copea, po němž chce, aby zrušil poslední vůli jejího manžela, v níž děti osvobozuje z matčina vlivu. Emily bere děti na prázdniny do Evropy a navštěvuje i Jeruzalém. Zde se Hercule Poirot setkává s Dr. Kingovou, která se zamiluje do Raymonda Boytona, což Emily není zrovna po chuti. Celou skupinu sleduje i Cope a lady Westholmová. Děti odhalují pokus matky zničit otcovu poslední vůli. Emily je zanedlouho nalezena otrávená a Poirot se vrhá do vyšetřování. ()
Súhlas. Toto je jedna z najslabších Christeoviek, pričom Ustinov ako hlavná postava v podobe Poaróta, ani zďaleka nemá takú charizmu, ako v prípade Dávida Sucheta. Zásadný problém tohto počinu, je však "nuda" a tak nejak nijak extra zaujímavý prípad, bez výraznejšej, hlbšej pointy s motívom vraždy. Pre nadšencov príbehov Agáthy to bude dostatočná skúsenosť. Pre tých čo požierajú všetko v rámci krimi "vyšetrovačiek", len priemerná záležitosť. ()
Galerie (31)
Photo © Cannon Group
Zajímavosti (26)
- Kvôli finančným problémom v Cannon Films bol produkčný rozpočet znížený z 9 miliónov na 7,5 milióna dolárov a potom bol opäť znížený na 6 miliónov dolárov. Keď ho chcel Cannon opäť znížiť na 5,5 milióna dolárov, Peter Ustinov hrozil, že skončí. Cannon ustúpil, keď si uvedomili, že ak Ustinov odíde, urobí to aj zvyšok veľkých mien v obsadení. (Arsenal83)
- Režisér Michael Winner sa stal známym pre násilné filmy, preto bol tento film tak trochu výnimočný, k čomu povedal: "No áno, tu neuvidíte Lauren Bacall ako chodí s guľometom a strieľa všetko naokolo. Je to naozaj po rokoch môj prvý film, ktorý bude na krv chudobnejší." (Arsenal83)
- Scenárista, producent a režisér Michael Winner vo svojej biografii uviedol, že izraelský štáb bol veľmi lenivý a neustále zastavoval prácu z mnohých dôvodov. (Arsenal83)
Reklama