Režie:
Kevin CostnerKamera:
J. Michael MuroHudba:
John DebneyHrají:
Kevin Costner, Sam Worthington, Sienna Miller, Isabelle Fuhrman, Abbey Lee, Jamie Campbell Bower, Jena Malone, Michael Angarano, Michael Rooker, Tom Payne (více)Obsahy(2)
Vítejte na starém dobrém divokém západě, který všichni milují! Horizont: Americká sága se odehrává během americké občanské války v 60. letech 19. století a představuje předválečné i poválečné období. Celovečerní film zavede diváka na emotivní cestu, na které zažije rozkvět Ameriky očima rodin, přátel i nepřátel. (Vertigo International)
Videa (3)
Recenze (47)
Nejsem velkým odborníkem na western, protože mě tento žánr příliš neuchvátil, ale v poslední době jsem měla možnost vidět pár zajímavých počinů, díky kterým mi tématika divokého západu postupně přirůstá k srdci. Jsem ráda, že zrovna Costnerův Horizont patří k těm příběhově i vizuálně poutavějším snímkům. A hlavně je z něho cítit a vidět, s jakou láskou režisér k námětu přistupuje, a že vše dělá jak nejpoctivěji a nejprocítěněji umí a dokáže. Myslím, že Horizont je jeho životním projektem a dává do toho všechno (včetně svých peněz a majetku). Samozřejmě že nechybí skvělé přestřelky a nervy drásající scény „kdo z koho“, ale zároveň je film plný nezvyklých a prostých scén, které přibližují běžný každodenní život osadníků. Jakým způsobem si například lidé, kteří se na divoký západ nově dostali, museli zvykat na jinou náladu, odlišné fungování, nepohodlí a nebezpečí, které s sebou přináší toto hostilní prostředí. To může pro mnohé působit nudně či zbytečně, ale já si téhle stránky filmu velmi cením, protože je jednoduše lidská. Mně osobně to pomohlo ještě víc se ponořit a vcítit do příběhů, převážně ženských hrdinek, které tady mají obrovský prostor, což je zase velmi neobvyklé a milé, protože doposud byl klasický western převážně mužskou záležitostí. První část Horizontu rozjíždí několik dějových linek, představuje nespočet zajímavých postav, které se předpokládám v dalších dílech prolnou a na to se těším. [Festival de Cannes 2024] ()
Až na jednu větší linii za mě v podstatě bez problémů pouzavíráno. On je v dnešní době člověk asi trochu zvyklejší, že holt hlavně cesta je cíl, a kolikrát nepotřebujeme doslovná finále. I tak je ale vidět, že by tomu mnohem víc slušel formát minisérie na kabelovce. Ale co už, v kinech je epický tříhodinový western s Costnerem, tak hybaj před plátna!! [Kino MAT] ()
// Upřímně tady mohlo být cokoliv od 2* do 5*, nakonec takhle, protože to pozitivní převážilo. Ale jinak bych to teda popsal jako glorious mess. Zack Snyder level vizionářství, kde ten film zjevně funguje u Costnera v hlavě líp než výsledek na plátně. A když říkám film, myslím tím první tři epizody dvanáctidílné minisérie rozplizlé fakt do všech možných směrů. Což o to, vypadá to nádherně, má to boží soundtrack, a asi dvě sekvence, které jsou to nejlepší, co jsem letos viděl (vypálení města a Costner/Bower jdoucí k domu), ale taky tam jsou bizarní dějový skoky, některý linky působí extrémně navíc, zatímco jiným se věnuje bohužel příliš málo času a pak je tam na konci něco, u čeho jsem upřímně nevěděl, jestli se smát, nebo brečet. Prostě šílenství, která se snaží obsáhnout esenci Ameriky i westernového žánru, takže tam je v podstatě úplně všechno, co by člověk čekal, ale i to, co by nikdo při smyslech nepožadoval. Definice megalomanství a přemrštěných ambicí, kterou jsem většinu času děsně žral a ve zbytku nad ní jen kroutil hlavou. Na další díly se těším. A zároveň se jich bojím. ()
Je to prostě velké a rozsáhlé jak pláně divokého západu. Jestli se to Costnerovi podaří doručit ve čtyřech tříhodinových filmech, kdy všechny budou mít kvalitu alespoň tohoto prvního dílu, tak to bude zářez na pažbě filmové historie jako kráva. Rozhodně to není dokonalé. Osobně mi některá scénáristická a režijní rozhodnutí přišla "zvláštní". Má to momenty které očividně nezafungují tak jak bylo v plánu (ale vyznívá to spíše roztomile než jako selhání). Má to momenty kdy by si dal člověk facku jak má husinu a je celkově ohromenej z takového kýče. Je tam hromada věcí co funguje parádně a celkově asi chápu kudy to Costner tlačí a jak má ten celek vypadat a fandím tomu. Ty tři hodiny utečou jako nic a klidně bych si v tom kině/světě ještě hodinku či dvě dal.. Je fakt, že je to evidentně moderní tv seriál promítaný na velké plátno a tvořený člověkem který je formálně z části zaseknutý v devadesátých letech. Což vytváří v divákovi lehce schizofrenní pocit. PS: Osobně v tom cítím inspiraci Sheridanem (především jeho 1883.. S tím, že Sheridan umí lépe vykreslit ten syrově existenciální romantismus a Costner je přirozenější ve vztazích postav a jakési lidskosti). ()
70% Scéna útoku indiánů na začátku filmu je skvělá, výpravná, plná napětí, režijního umu a lásky k žánru. Pro celovečerní film (i když je to jen první díl trilogie) mi nesedelo příliš mnoho příběhů a rozvleklejší situace, které sluší spíše seriálům. Chápu, že tím tvůrci dávají širší souvislosti tomuto období, přesto bych některé dějové linky raději vynechal a věnoval se primárně těm nejsilnějším, se kterými bych následně "dýchal" celý snímek.... Přesto považuji Costneruv spektrální projekt za povedený, hlavně s pohledu výpravy, kdy indiáni nepůsobí trapně, městečka jako laciné kulisy a o vizuální podívanou v daném žanru. ()
Galerie (28)
Photo © Warner Bros.
![Horizont: Americká sága - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/168/924/168924935_8lb6ur.jpg)
Reklama