Režie:
Jeff NicholsScénář:
Jeff NicholsKamera:
Adam StoneHudba:
David WingoHrají:
Jodie Comer, Austin Butler, Tom Hardy, Michael Shannon, Mike Faist, Boyd Holbrook, Norman Reedus, Damon Herriman, Beau Knapp, Emory Cohen, Karl Glusman (více)Obsahy(2)
Kathy (Jodie Comer) je tvrdohlavá holka, která si nikým nenechá kecat do života a je dost svobodomyslná i na poměry Ameriky přelomu šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Když v baru, do kterého slušné holky nechodí, narazí na mladého motorkáře Bennyho (Austin Butler), jenž má podobnou krevní skupinu, okamžitě to mezi nimi začne jiskřit. Benny je členem motorkářské party „Vandals“, neformálního seskupení milovníků bezstarostné jízdy, vedeného majitelem baru Johnnym (Tom Hardy). Chuť svobody je nakažlivá a brzy jí podlehne i Kathy. Jako bystrá holka si ale začne všímat i negativních věcí, které růst motorkářského gangu provázejí – čím dál násilnější boje s konkurencí, střety s policí a nelegální aktivity, které zajišťují organizaci příjmy a udržují ji v chodu. Protože Kathy Bennyho miluje, nechce, aby skončil v base nebo s kulkou v těle, a snaží se pro něj najít únikovou cestu z gangu. Je otázkou, jestli taková cesta vůbec existuje, a pokud ano, jestli se po ní Benny vůbec chce vydat. (Cinemart)
(více)Videa (9)
Recenze (58)
Kvalitní film, který ale nebyl natočen pro mě, tematicky i emocionálně mě úplně minul - a kdybych na něm nebyl v kině (díky za ČSFD projekci), asi bych ho do konce ani nedal. Neumím se naladit tak, abych v těch postavách viděl alespoň částečně sympatické svobodomyslné rebely. Pro mne všichni od začátku vyznívali jako nezodpovědní budižkničemové. ()
Tohle je přesně ten typ filmu, na který bych nikdy sám nešel, ale čsfd projekci jsem ze zvědavosti vyzkoušel a dopadlo to přesně tak, jak jsem čekal. Musím vypíchnout naprosto excelentního Hardyho, kterého žeru prostě doslova v každém filmu a který i tady zahrál svůj charakter bezchybně a stejně tak všechny áčkové jména, které mu zde sekundují, jsou solidně zapamatovatelné. Nicméně celý tenhle nápad (ačkoliv mě v pár momentech zabavil) jde úplně mimo mne a nic mi neříkal, takže jsem měl trochu problém se do filmu více vžít. Celé je to takový rychlopříběh jedné skupiny motorkářů, které je sice radost sledovat, ale kteří na druhou stranu neudělají "nic zapamatovatelného", čímžpádem je celý film jen takový průlet nevýraznými scénami. Ti, kteří mají tenhle typ filmů rádi, si mohou hvězdu přidat, ale jinak je to pro mne jen takové nevýrazné "meh" bez většího drajvu. ()
Jeff Nichols dokáže navodit příjemné retro, ale s postavami pouze klouže po povrchu. I když se mi scénář snaží u každého z nemálo charakterů říct, že má nějakou minulost a případně budoucnost, nezáleželo mi na žádném z nich. Takhle jednorozměrné postavy pro mě neunesou tíhu příběhu. Ve filmu o jezdcích na motorkách bych navíc čekal trochu víc eye-candy momentů, nějaké skvělé lokace, nápadité kamerové záběry. Moc toho tu ale není. [KVIFF 2024] ()
Nudný avšak řemeslně natočený film, který ukazuje život americké spodiny jezdící na motorkách. Herecky se tomu nedá nic moc vytknout, ale ty přízvuky mě neskutečně sraly. Člověk si na ně v průběhu filmu zvykne, podtrhují onu buranskost, ale nemůžu říct, že by mi postavy nějak extra přirostly k srdci. Hardy i Butler si to ale dávají a bylo fajn vidět i Holbrooka, Shannona nebo Reeduse, kterých bylo na takové vedlejší postavy možná i škoda. Zajímá mě, jak moc to odpovídá realitě, když čerpali z fotografií a knížečky... ale co jsem si dohledával, tak minimálně gang motorkářů přejmenovali... asi aby jim nevypálili studio. Hodnocení: 60 % ()
Tu zdejší přísnost nesdílím, mě to sytilo každou minutou a ve filmu je vidět mnohem víc než dobré řemeslo. *** Podle mého vznikl další nezbytečný snímek jako svérázné svědectví o kvalitativním skoku, šoku, který americká společnost prodělala na přelomu divokých 60. a zkrocených 70. let, o čím dál svízelnějším pohybu po křehké hraně mezi zažíváním svobody a pácháním násilí, či mezi patřením ke svým lidem a izolací na straně jedné nebo organizovanou anonymizovanou mašinérií na straně druhé - ať už mašinérií státu nebo třeba velkého gangu... Jak rychle se změnila společnost přicházející o hodnoty volné, nesobecké lásky, soudržnosti, lehkosti bytí, svobody, o iluzi amerického snu. Na pozadí Vietnam, traumata, nástup tvrdých drog a tvrdých zbraní, sociální rozdíly, rozbité rodiny, rozčarování, život na ulici, znecitlivění, konkurenční boj, tlak na úspěch... utužování systému i revolty (přechod od klubu ke gangům) a s tím ruku v ruce deromantizace a deklasování toho, co dřív znamenalo být rebelem... *** Nejen obsahově, ale i formálně velice povedený snímek, jak herecky, tak vizuálně, nebo tím přesným hudebním podkresem i jeho významovými absencemi, kde chvíli se s hrdiny unikavě noříte do burácejících motorů a ohlušující muziky, a pak s nimi slyšíte každý výdech i zapraskání štěrku i prodlužující se ticho, ale i tím zarámováním děje do vyprávění mezi fotografem a Kathy, dvou pozorovatelů z okraje příběhu - až k tomu významnému úsměvu na závěr, který si Kathy s Bennym vymění. Svoboda spočívá v porozumění a přijetí nezbytného - a také v tom, že skutečná rebelie na sebe bude brát různé podoby a může být i úplně nenápadná. *** (ČSFD projekce, Černý Most. S Lí. Červen 2024.) *~ ()
Galerie (27)
Photo © 20th Century Studios
Zajímavosti (3)
- Po filmech Příběhy zbraní (2007), Úkryt (2011), Bahno z Mississippi (2012), Půlnoční dítě (2016) a Loving (2016) se jedná již o 6. spolupráci mezi režisérem Jeffem Nicholsem a hercem Michaelem Shannonem (Zipco). (Salamaster)
- Vizuální složka bouřlivého dramatu je inspirována ikonickými černobílými fotografiemi ze stejnojmenné publikace z roku 1968, jejichž autor Danny Lyon měl coby člen gangu Outlaws bezprostřední přístup k dění uvnitř komunity. (MFF Karlovy Vary)
- Keď postava Kathy (Jodie Comer) vysvetľuje ako Johnny (Tom Hardy) založil motorkársky klub, Johnny pozerá v televízii film Divoch (1953) s Marlonom Brandom v hlavnej úlohe. Ten tam stvárnil tiež postavu šéfa motorkárskeho gangu, rovnako ako Hardy. (Motinski)
Reklama