Reklama

Reklama

VOD (1)

Uhlazený profesor se úspěšně vydává za nájemného zabijáka. Jednou se ale zamiluje do klientky a spustí tak celou lavinu problémů. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (140)

luka4615 

všechny recenze uživatele

Nepříliš dějově strhující záležitost schizofrenicky rozkročená mezi dvěma žánry, kterou táhne vpřed především sympaťák Glen Powell a krásná Adria Arjona. Snímek Hit Man režiséra Richarda Linklatera se ale vyjma výše zmíněných hereckých atributů nemá bohužel o moc co opřít, jelikož se zde trestuhodně šetří jak akční stránkou, tak i údernými vypointovanými gagy. Najednou je tedy ze začátku poměrně sympatická stopáž podrobena velkému zátěžovému testu, kde jsem byl nechtěným svědkem několika hluchých či přímo zbytečných scén. Ve finále tedy dostaneme fajn průměrnou jednohubku na volné odpoledne, jejíž potenciál ale dalece přesahuje schopnosti i možnosti tvůrců. Škoda. (Netflix) „Think Hitman thoughts.“ ()

Devadesát Dva 

všechny recenze uživatele

Film jako 'Hit Man' má na začátku takovou woodyallenovskou nenucenost, s jakou plyne jeho zápletka, ale přišlo mi, že taková byla jen jeho slupka, protože jakoby se postupně vyvíjel z něčeho, co vypadá jako komedie, do něčeho, co vypadá jako thriller, ale vlastně to není ani jedno (trochu podobné žánrové mixéry lze jako trend spatřit u jihokorejských filmů, nebo, nejlepší příklad, Wheatleyho 'Kill List' - rodinné drama, co přejde do thrilleru a pak končí jako čistý horor). Když jsem uviděl, že něco jako tohle režíruje Richard Linklater, který spolu s představitelem hlavní role, Glenem Powellem, napsali scénář, nějaké očekávání se dostavilo. Nicméně je taky fakt, že jsem nic z novější tvorby (poslední dekáda) známého režiséra neviděl. Tenhle snímek se soustředí na středoškolského učitele filozofie/psychologie, Garyho, který si ve svém osobním znuděném životě přivydělává tím, že je technik pro policii. Když jim vypadne týpek, který předstírá, že je nájemný vrah, aby donutil podezřelé k přiznání, Gary je přinucen zaskočit a předstírat roli sám... a jelikož mu to jde, vedení se rozhodne ho do role falešného vraha obsadit namísto původního borce, který si to samozřejmě vezme osobně a začne to Garymu dávat pasivně sežrat. Gary se začne různě maskovat, charakterizuje to, jak si myslí, že by podezřelí chtěli, aby jejich nájemní vrazi vypadali (na základě jejich profilu, než se s nimi setká). Při jednom ze setkání se Gary zahledí do jedné podezřelé, která je "krásná a čistá duše" a pak překračuje svoji hranici a pravomoce, a setkává se s ní dál, jako svoje hitmanovské alterego Ray, což začne zamotávat celý koncept a premisu filmu. Do půlky si říkáte, že víte, jak to bude, že na komedii je tam málo k smíchu, na romanci je tam málo romance, na thriller málo thrilleru (něco jako když jsem nedávno viděl 'Nesnesitelnou krutost', mělo to vše, ale nic z toho silně, pořádně, takový nevýrazný kus). Tohle je spíš jeden z těch filmů, který je takový chameleon, podobně jako hlavní postava... dvojice se střetne a hodně píchají a najednou je to jak 'Poslední tango v Paříži'), pak dojde na vydírání a najednou je to jako thriller atd. Jako celek to tolik nenadchne, ale je zajímavé, že ta část, kde se některé filmy mají hodně tendencí táhnout, okolo poloviny až do 3/4 je tu vlastně nejsilnější. Snaží se to nejdřív hodně vařit z toho, že Gary se hodně převlíká. Má to skoro dvě hodiny a to je dost na takovou věc. Myslím si, že jestli v něčem mohl film excelovat, ale minul to, tak všechny ty interakce mezi lidmi a jejich "proč a jak" se dostali k tomu, že si chtějí najmout vraha. Glenn nehraje špatně, Adria Arjona je zase pěkná sexy prdelka, což je to hlavní, co se po ní chtělo a vrcholem filmu je pak potom, co jí Gary odhalí svou pravou identitu, že je přinucen napíchnutý k ní jít a jako Ray s ní udělat rozhovor, zatímco jí na mobilu píše instrukce a ona musí hrát s ním a následně celý ten segment s otravným kolegou, který se pak dvojici snaží vydírat. Film má i solidní filozofické pasáže okolo identity a je inspirovaný příběhem skutečného člověka. Nakonec vlastně příjemné překvapení, čekal jsem, že to bude větší blbost. 7/10 () (méně) (více)

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Je opravdu osvěžující se sem tam dozvědět, že stále existují scénáristé, kteří při psaní, byť absurdních masturbačních fantazií pro zoufale nemrdané mastodontní čtenářky Rytmu života, urputné rasofily, bolševické snílky, senzitivní bukanýry a jiné pohlupavé pohlavní dezorientáty, nemají tu hlavu v prdeli zaraženou až po tenké střevo, tudíž jsou schopni kreativně vyplodit nadstandardně sysluplný až chytrý scénář, který tu a priori marmeládu z hoven povýší na zcela jinou úroveň. Rýša Linklátr by z fleku měl vyučovat, jak například mohla vypadat nedávná hlavněproudá trapná e-mentálovina Kaskadér, kdyby ji napsal někdo bez retardované kopírky pásových průjmů a průvanu mezi ušima. Na světě je tak poměrně příjemná, intelekt neurážející, dialogově nedegenerativní a veskrze nápaditá kokotinka se dvěma hezkými, sympatickými a dobře hrajícími lidmi, již nikterak nezkurvilo ani jejich progresivní kvótové vyvažování slizkým a děsivě prkenným Uzenoameričanem či neméně krásnou, talentovanou a plnoštíhle úchvatnou chalupářskou strýčka Toma. ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Hit Mana lze asi vskutku považovat za poměrně originální romantickou podívanou, to je ale asi tak vše pozitivní, co jsem na tom filmu našel. Pravda, ještě tedy Glen Powell tu působí minimálně pro mě překvapivě sympatickým výkonem, jelikož já ho až doposud znal jen jako představitele ulízaných, nesympatických, namachrovaných týpků, tady jsem ho ovšem dokázal vnímat v jiném, dobrém světle a nejspíš mu díky této roli dám ještě v budoucnu šanci přesvědčit mě o tom, že to zde nebyla z jeho strany jen šťastná náhoda. Ve všech ostatních ohledech mě tento film ovšem nedokázal zaujmout vůbec, ovšem to nejzásadnější je to, jak strašně moc nezáživně je to celé zpracovaný. Já si vážně nemohu pomoct, ale já z toho filmu mám skutečně pocit, že za celé ty téměř dvě hodiny se tam neudála snad jedna jediná výraznější scéna, moment, dialog, či prostě jakýkoliv prvek, co by mě dokázal zaujmout. Ústřední hrdina jen mele a mele, nepřetržitě okolo sebe hází hlubokomyslné myšlenky, díky kterým se to pak celé snaží být chytřejší, než to ve skutečnosti ovšem je, přesvědčit se o tom ale nejspíš nepodaří nikoho. Zápletka je pak doslova plytká, především v druhé polovině naprosto nefunkční a kostrbatá, a v závěru pak až směšně naivní. Styl, atmosféru, nebo nějaký osobitý tvůrčí styl se této podívané též netýká a jen tak mimochodem, žánrové zařazení akce/komedie je zcela mimo mísu, jelikož akční tu není ani jedna jediná vteřina a považovat to za komedii je též rozhodně přehnané, když už, tak bych použil termín jemné odlehčení, ale vtipný to fakt nemá být čím. Hit Man tak sice disponuje nevšedním pojetím klasické romantické podívané, nicméně jeho zpracování má do jakékoliv zábavnosti a pozitivního vnímání opravdu dost daleko. ()

pepa3rd 

všechny recenze uživatele

Skvělý nápad, skvěle zahraný a skvěle napsané dialogy. Sice pomalejší rozjezd, ale asi v polovině filmu to dostává spád a rozhodně není nouze o překvapení. Pro mě bohužel v rámci toho přišel trošku nečekaný morální šok a asi bych potřeboval aby jisté postavy byly vykresleny víc jako padouši :) . To je důvod absence 4. hvězdy. 70 % ()

Galerie (63)

Zajímavosti (12)

  • Vo filme je Gary Johnson (Glen Powell) rozvedený - v skutočnosti bol Johnson trikrát rozvedený a podľa Texas Monthly bol väčšinou tichým samotárom, ktorý si užíval svoje mačky a čítal knihy od známych filozofov. (Arsenal83)
  • Glen Powell povedal, že sa pustil do písania scenára k tomuto filmu len preto, že chcel hrať postavu Gary Johnsona, ktorú by podľa neho nikdy nedostal: "Jedna vec, ktorú si uvedomujete o Hollywoode, je, že vám nikto nikdy nedá rolu, o ktorej ste snívali. Takže si to musíte upiecť sami."  (Arsenal83)

Reklama

Reklama