Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Láska a nenávist, SEX a smrt, vzpomínky a touha. A jedno velké tajemství. Kolem domu Lisbonových se točí všichni kluci. Žije v něm pět krásných sester, kterým jejich rodiče zakazují chodit ven, a chlapci o nich něco vědí jen díky tomu, co vidí přes okna. Tato rodina má temné tajemství, ale nikdo by ho neodhalil, kdyby místní playboy Trip nepozval krásnou Lux Lisbonovou na večírek. Rodiče dokonce povolí děvčatům jít ven a vše vypadá v pořádku. Když se Trip a Lux trochu sblíží, věci naberou nečekaný spád. Kluci teď již nechtějí děvčata jen sledovat. Chtějí je zachránit - i za cenu vlastní nevinnosti. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (446)

Madison 

všechny recenze uživatele

70%. Coppola sa hrá na umenie, ale nie každý jej to "zožerie". Nechápem daný prívlastok "mysteriózny" či niektorých snahu pochopiť tzv. náznaky, udalosti, myšlienky, príčiny či otázky a odpovede - ba pripadá mi to až smiešne, ako podaktorí dychčia po transcendentne, ktoré má Coppola sprostredkovať a snažia sa pochopiť niečo, čo ani neexistuje. Až na jednu scénu, a to "mŕtvolku odpočívajúcu na strome", sa žiadny zázrak predsa nekoná. Išla by som s hodnotením vyššie, keby si Coppola nepripisovala schopnosť vytvoriť akúsi sugestívnu atmosféru, takto strhávam hviezdy za umenie, ktoré jej ponímaním za umenie nepovažujem............ Inak ako dráma zo školského a rodinného prostredia obkoleseného trávnikmi, domčekmi, rodičmi konzervatívcami a dcérkami, ktoré sa z takého puritánskeho zaobchádzania scvoknú, je to super (vždy som milovala tento cukrový americký život) a Kirsten s Joshom s ich pubertálno-sexuálnym aspektom ma prinútili nehodiť to až k odpadu. :-) ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Sofii Coppola podle mne patří mezi největší současné režisérské talenty. Její režijní styl není kdovíjak rozmáchlý ani okázalý a nestrhává na sebe příliš pozornosti, zato je chirurgicky přesný, jemný a velmi osobitý. Ve Virgin Suicides pracuje Sofia velice citlivě s charaktery jednotlivých postav, na těch vpodstě nenalezneme žádnou chybičku, zvlášť když jsou tak skvěle zahrané. Jedinečná na tomto filmu je ale hlavně jeho cleková nálada - převážně jemná a něžná, tam kde je to třeba ovšem nenásilně přechází až do úplné mrazivosti. Pochvalu bych směřoval i na přesně padnoucí hudbu a výtečně namluvený over-voice Giovanni Ribisiho. Sofie Coppola mě svým debutem nesmírně příjemně překvapila a popravdě také trochu zastínila Jana Svěráka, kterého jsem si vážil (a stále vážím) z velké části právě pro jeho režijní jemnost. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Tehdy to byla docela událost. Znepokojivá prvotina, kterak pětice dospívajících sester vyrůstá v konzervativním domácím prostředí, a kterak jedna z nich spáchá na první pohled nesmyslnou sebevraždu. Bezpochyby nejpůsobivější postavou je tu vyzývavá Lux Kirsten Dunst, která funguje jako spouštěč řady událostí. Talentovaná debutantka Sofia Coppola se k osamění a prázdnotě života vyjadřovala i mnohokrát poté (tokijská tíha na duši ve Ztraceno v překladu, prázdnota bytí u dvora v Marii Antoinettě či vyprázdněný život v luxusních hotelech a s obdivovaným hercem v Odnikud někam…). Tady skvěle uchopila jednotlivé postavy, užívala výraznou symboliku a prokázala slušný cit pro vykreslení dané doby. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Znal jsem jednu dámu, která když se pustila do diskuse s více lidmi, mluvila vždy záměrně tiše. Říkala, že nebude nikoho překřikovat a když chce někdo znát její názor, ať pozorně poslouchá. Píšu to proto, že Sophia Coppolová tuto strategii uplatnila ve filmovém vyprávění (i následujícího filmu). Smrt panen je poměrně brutální historie a umím si představit řadu režisérů, kteří by to zdůrazňovali expresivními prostředky; křikem, makrodetaily, zoomem, rychlým střihem, střevarvoucí hudbou a naturalistickým zobrazením smrti. A nemyslím, že by dosáhli toho, co se podařilo jí. Vypráví "tiše", klidně, vyrovnaně a současně poutavě, takže vás přiková k obrazovce a má vyhráno. Vcelku banální zápletka, ale špičková filmařina. 80 % ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Pochopím akékoľvek hodnotenie medzi 3 a 5. V Sofii Coppola nám rastie veľmi talentovaná režisérka. Virgin Suicides možno vytýkať veľa vecí. Môžme kritizovať, že na naozaj vynikajúcu drámu má málo prekreslené charaktery (i keď výborne zahraté), nekompaktný scenár či pomalé tempo. Kto však videl Lost in Translation pred týmto filmom, pochopí ako režisérka pracuje s náznakmi. Dej i postavy si skrátka musí dotvoriť divák sám, režisérka len naznačuje ( i keď dosť jasne) motivácie a zmýšľanie svojich postáv. Kathleen Turner zahrala svoju bigotne katolícky starostlivú matku na výbornú, rovnako ako James Woods diplomatického otca. Hviezdou tohto filmu je ale Kirsten Dunst ktorá tu temer siaha po výkone rovnajúcom sa jej koncertu v Interview with the Vampire. Škoda že si dievča vyberá v súčasnosti menej náročné a zaujímavé role. Tento film je ale najsilnejší v tých krátkych snových sekvenciách. Práve ony sú tým, čo pozorného diváka odmení svojským zážitkom z filmu. Každopádne, ak Sofia Coppola raz natočí nejakú takpovediac polopatistickú drámu, bude to Oscarová pecka. Ešte treba pochváliť geniálny soundtrack od Air. 10/10 ()

Galerie (127)

Zajímavosti (19)

  • Alternatívnymi názvami filmu boli aj názvy Sofia Coppola's the Virgin Suicides či The Lisbon Sister. (MikaelSVK)
  • Scénář k filmu napsala samotná režisérka, předlohou jí ale byl stejnojmenný román amerického spisovatele Jeffrey Eugenidese, jehož děj snímek velmi věrně kopíruje. Zmíněný román byl Eugenidesovou prvotinou a vyšla v roce 1993, film vznikl o šest let později. (curfew77)

Reklama

Reklama