Reklama

Reklama

Epizody(8)

Obsahy(1)

Jak blízko smrti se musíme ocitnout, abychom se naučili žít? Příběh rodiny, jejíž členové se navzájem berou jako samozřejmost, ale nemohou se víc mýlit. Vážná nemoc nejmladšího z nich se paradoxně stane příležitostí pro všechny. Příležitostí, jak být dobrou matkou, otcem, dítětem. Jak si najít holku a jak o ni nepřijít. Jak zkrotit ego a nemyslet jen na sebe... Filip je ambiciózním studentem neurochirurgie, který má vše před sebou. Ovšem místo toho, aby získal prestižní post na klinice, stane se jejím pacientem. V pětadvaceti letech je mu zjištěna rakovina. Nemoc mu umožní najít lásku, stejně jako vážit si vlastní rodiny, jejíž členové si každý zvlášť i společně projdou velkou životní zkouškou. Seriál, který se témat, o nichž se víc mlčí, než mluví, chopil s humorem a empatií. Seriál, který není sedativem, ale lékem. Možná ne na rakovinu, ale na život rozhodně. Na konci každé epizody sdílejí skuteční onkologičtí pacienti pocity, které je provázely jednotlivými fázemi onemocnění. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (117)

velkyvezir 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

No... Nakonec jsem to celé dal a jsem z toho rozpačitý. Ten útok na emoce je příliš prvoplánový a okatý. Namísto snahy podívat se, co se odehrává v blízkých nemocného, nám byla předložena Hanka mající zcela jasno "stát při nemocnému" či rodiče s manželskou krizí zapříčíněnou nikoli synovou nemoci, ale životní neukotveností matky. Stejně tak Filipovo rozpoložení plavalo po povrchu a neřeklo více, než co každého stejně napadne. A proto kde kdo zmiňuje závěrečné promluvy skutečných pacientů jako výraznou část seriálu - oni totiž v pár vteřinách sdělí to, co měla sdělit hraná část seriálu. A co ve srovnání s tímto seriálem byl Jiří Hubač schopen sdělit během necelé hodiny předposledního dílu Sanitky. ()

Trixinka 

všechny recenze uživatele

Seriál má velice atraktivní prostředí (čeští diváci milují tématiku nemocnice), velice aktuální a zajímavé téma a v neposlední řadě také skvělé obsazení. Herecky vyčníval samozřejmě Jiří Bartoška a pro mě velice překvapivě Pavel Řezníček (vůbec ale vůbec ho nemusím), hlavní duo Březina Malá zvládlo svoji část taky velice dobře, nicméně zkušenější obsazení je troufám si říct přehrávalo o parník. Ale co, jsou mladí, oni se otrkají :) Příběh plynul poměrně rychle, člověk by až věřil, že se s rakovinou dá skoncovat za pár dnů. Tomu napomáhal i fakt, že bylo venku stále jaro/léto, nikde žádný sníh a zima, všichni pořád chodili v šatech, kraťasech, maximálně v mikině: ) Můj celkový pozitivní dojem kazil ovšem fakt, že seriál je plný klišovitých a šablonovitých charakterů - trošku rozmazlený floutek s rakovinou (místy mi hodně lezl na nervy), obětující se přítelkyně, nespokojená starší matka toužící po změně v letitém manželství, otec zpočátku trošku nedovtipný trouba, dcera ala matka roku, mentor v podobě sympaťáka spolubydlícího v nemocnici a předvídatelné charaktery doktorů a sestřiček. Jako celek se jedná o velice zdařilé, i když okopírované, dílo, které se po dlouhé době ČT opravdu povedlo a stojí za naše poplatky :) Jen tak dál. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Stává se to málokdy, ale tady to Česká televize dokázala. Nejenom, že natočila moderní evropské drama (byť remake belgického originálu), ale ještě k tomu dokázala námětu dát přesah do naší běžné reality. V obou případech každopádně klobouk dolů. Moderní soundtrack, akční střih, fantastické herecké výkony, kde se střetává starší (Brodská, Řezníček) herecká generace s tou mladou (Březina, Malá). A v obou případech je to totální paráda. Jen je třeba překlenout se přes první díl, který je záměrně sebevědomý až běda. To jsem trošku kousal a přemýšlel, jaká je pravda a jak moc se to prostředí studentů doktorandského studia, byť jenom, přibližuje. Jakmile se ale námět rozjede logickým krokem, je to jízda, která nebere konce. Chápu, že ne pro každého, ale osvěta není nikdy na škodu. Navíc ten přesah, ten se mi hodně líbí. Může to někomu pomoci, což je super. Zde se hodně nad námětem přemýšlelo a vytěžilo se z něj maximum. Za mě tedy klobouk dolů. Prosím, více takových námětů, více takových sebevědomých filmařin... ()

William_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na naše poměry kvalitně odvyprávěný a především bravurně natočený počin, který se se svou originální kamerou, střihem a režií odpoutává od zašedlého českého seriálového odpadu. Nenechte se zmást bílým pláštěm na úvodním obrázku, tohle není ordinace. Seriál představuje neokoukané tváře (Březina, Malá) i sázky na jistotu (Bartoška, Řezníček) a všichni hrají absolutně skvěle. Postava již zmíněného Jiřího Bartošky vnáší do seriálu úplně nový náboj a jeho postava s divákem žije až do poslední epizody. Povedlo se zde odvyprávět neskutečně silný příběh, který se v naší společnosti pojí jen s tím nejhorším - se smrtí. A přitom stačí tak málo, a můžeme zasaženým osobám neskutečně pomoct. Za mě jednoznačně seriál roku 2024 (ano, nic lepšího už v roce 2024 v ČR určitě nepřijde, za tím si stojím). ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

To je život...tolik zvratů, zatáček  a člověk nemůže jinak než se nechat vést. Bard Jiří Bartoška se svou moudrou  rolí, životním příběhem a nadhledem logicky  se logicky  musí lehce čnít nad zbytkem obsazení. Musím říct, že po tomto seriálu se u mě posunul výš a jeho smrt mě zasáhla třeba ještě   víc než závěrečná scénka v nemocnici, o které tady někdo napsal, že jde o nejromantičtější scénu v dějinách českého seriálu. Zdálo se mi trochu neskutečné, že by Filip Hanku ještě takhle stihl, ale jinak to bylo moc hezké. I tak byly v seriálu momenty, které na mě za těch 8 dílů  zapůsobily ještě emotivněji (stříhání vlasů.) Hercem seriálu je pro mě Bartoška, ale objevem jednoznačně Alžběta Malá, která se doufám ještě někde objeví. A já už teď vím, že se na to podívám a že mi budou nedělní večery s Alžbětou chybět.:o  Na třetí místo z hereckého obsazení bych dal Pavla Řezníčka, který byl jako táta, milovník dlaždic, perfektně autentickej, svou postavou to výborně odlehčoval, zároveň se ale dokázal zachovat v důležitých chvílich jako správný chlap a sympaťák. Tereza Brodská taky nebyla špatná. Jenom její zápletka s úmělcem by asi patřila k těm málo věcem , které bych tvůrcům vytkl. Ano, díky té lince s aktem v závěru to nabralo nějaký vypointování. Znovu to pomohlo  stmelit odcizenou manželskou dvojici od prvotního smutného šoku, když táta zjisitl, co si jeho zaměstnanci prohlížejí za fotku, až po zničení a usmíření.  Ale  primácké hvězdy Diana Mórová s Petrem Vaňkem byli oproti ostatním hrozní. Občas se mi některé věci zdály trochu neuvěřitelné (pacient, který si klade podmínky operace, hospitalizovaný uteče z nemocnice do barů, opije se a nenese od nemocnice žádné následky), ale jinak se z toho vyklubal po čase skvělý seriál z kategorie ,,ze života´´, který nezůstal vůbec jednostranný a přinesl pestrou škálu emocí stejně jako přináší život sám. Je v tom radost, smutek, boj, vyčítky, všechno...Nastoluje to zajímavé otázky jako jestli zasvětit celý život péči o někoho  jako v případě Hanky nebo se radši věnovat sobě.   Má to invenční hravé režisérské nápady (rande přerušované dokumentem o samečcích.) Má to fungující romantické scény  i obyčejné, ale zároveň bez problémů  sympatické a plastické postavy. Třeba Filip začíná docela jako hovádko a občas je vidět, že se v něm to jeho staré já pořád probudí. Třeba když řekne Hance, že kdyby byla nemocná ona, vykašlal by se na ni. Přišlo mi to drsné, že ji to řekl a trochu jsem nevěděl jestli ji zrovna jen balamutil nebo takový opravdu je. Každopádně se mi líbilo, že ta postava nebyla vyobrazena vyloženě černobilé.  Vlastně jsem pořád tak trochu čekal, kdy zase ztratí rozum. V boji s rakovinou jsem mu jinak držel palce a s Hankou byli super pár. Velkým plusem je i výrazný humor. Oproti depresivnímu průběhu závěrečního dílu (ten sugestivní sépiový filtr při vzpomínkách byl skvělý nápad!) působí možná všestranny happyend trochu moc idealisticky. Chápu ale že měl seriál povzbudit, což se určitě podařilo. Je určitě pozitivní pokud do vás dokáže i obyčejný seriál vlít naději. () (méně) (více)

Galerie (137)

Zajímavosti (26)

  • „Tenhle seriál se vymyká všemu, co bylo na tohle téma u nás doposud natočené. Na rakovinu by neměl být člověk sám. Ať už se týká přímo nás nebo někoho v našem okolí. Léty udržované tabu kolem onkologických onemocnění bychom chtěli tímto příběhem alespoň trochu podpořit,“ uvedl kreativní producent Matěj Stehlík. (SONY_)
  • Svoji osobní zkušenost s rakovinou zpracoval Belgičan Leander Verdievel do knižní podoby a jako spoluscenárista se podílel na seriálu Gevoel voor tumor (od r. 2018). (Česká televize)

Reklama

Reklama