VOD (1)
Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(2)
Seriál Fallout vychází z jedné z nejúspěšnějších videoherních sérií všech dob. Vypráví příběh vítězů a poražených ve světě, kde už není skoro nic, o co by se dalo hrát. Změkčilí obyvatelé luxusních protiatomových krytů jsou po 200 letech od apokalypsy nuceni vrátit se do neuvěřitelně složitého, rozkošně bizarního a ukrutně násilného světa, který na ně čeká na povrchu. (Prime Video)
(více)Videa (2)
Recenze (362)
Překvapivě dobrá pecka - je to zábavně bizarně krvavé ale má to i temnější vyvrcholení kde se vše aspoň na čas uzavře. Ve scénách jde vidět láska k tématu a spousta použitých detailů. Tam kde je Walton Goggins bývá většinou zábava ale tenhle hype nečekal asi nikdo, spolu se sladce naivní Ellou odtáhnou celou sérku.. 4,5* ()
Škoda. Ako zarytý fanda série som veril, že to bude na mňa fungovat. Lebo dvojku mám síce na nejakom pomyselnom piedestáli izometrických rpg, no nostalgicky musím priznať, že som si dávno-pradávno užil aj ten facelift, čo tomu spáchala Bethesda, potažmo Obsidian. A nie, žeby som si z tohoto televízneho fanservisu občas s úsmevom čosi nevyzobal. Vlastne som si to dal takmer na jeden záťah, no problemo. No ako celok je to skôr také cosplayové hranie sa na hru. Síce s povedomou a sympatickou estetikou, brutalitou, hudbou atď.... ale tá nádejne nastrelená atmosféra sa rosypáva s pribúdajúcimi postavami a epizódami len v nejaké kulisy, v ktorých tá story v závere už mala bližšie k teenegerským Hunger Games, než k tomu depresívnemu cynickému postapu, na ktorom som bol odkojený. ()
Fallout byl pro mě španělská vesnice. O existenci her samozřejmě vím a zhruba tuším o čem jsou, ale nikdy sem žádnou z nich nehrál (rozehrání a cca dvě hodinky hraní Fallouta 4 nepočítám) a ono je to možná dobře. Díky tomu mě totiž seriálová verze extrémně bavila a fungovala na mě jak ve vážnějších, brutálnějších, tak i v těch poťouchle černohumorných momentech a celou dobu mě bavilo špekulovat nad tím co, kdo, kdy a proč (i když se některé věci dají celkem snadno odhadnout dopředu). Ella Purnell je sympatická hrdinka, která v sobě kloubí odhodlání a naivitu a dá se s ní celkem snadno ztotožnit, Walton Goggins si všechny maže na chleba ať už v civilu nebo jako ghoul a jediný kdo tak lehce zaostává je Aaron Morten jako třetí do party. Chápu že jeho postava neměla být neomylný akční hrdina a polohu uťáplého týpka bojujícího primárně sám se sebou celkem zvládá, nicméně i tak je z hlavní trojice nejslabší. Druhou řadu klidně co nejdřív. Zasloužené silné čtyři plus pátá za to že moc podobně zábavných mixů sem v rámci seriálové tvorby v poslední době zas tolik neviděl...85% ()
Splněnej sen. Fakt se mi stává málokdy, že vidim něco, u čeho jsem dojatej čistě ze samotný existence věci, a že se ta věc povedla. Tady se ale nejen povedla, ne, ona naprosto dokonale a věrně zpracovává to, co miluju a to do tý míry, že jsem tim naprosto ohromenej. A já Fallout absolutně miluju. Je to herní série a značka obecně, která má v mym srdci jednu z nejvyšších pozic, někde mezi franšízama jako jsou Indiana Jones, Alien, Matrix a tenhle seriál teda nastavuje laťku toho, jak by adaptace videoher měla vypadat a ukazuje, že seriály jsou lepší formát pro obrovské herní příběhy a světy než adaptace "pouze filmová", která je omezená stopáží a brání využít maximální potenciál. Tady se povedlo fakt všechno od samotné myšlenky toho na čem herní Fallout staví, což je průzkum wastelandu a survival, kdy hráč prakticky bez ničeho vyrazí s nějakym cílem do post-apo krajiny a musí improvizovat, musí se adaptovat a tenhle feeling dobrodružství zpracovává seriál na jedničku. Pomáhá mu k tomu i naprosto dokonalý audiovizuál a humor, který je taktéž naprosto věrný předloze a samozřejmě, a to je možná nejdůležitější, podle mě se jim povedlo natočit seriál tak, že funguje sám o sobě a není u něj vyloženě nutná znalost her (ale mohl by sloužit jako dobrá motivace si ty hry zahrát). Všechny hlavní postavy i samotný příběh jsou podle mě skvěle napsaný. A herecké obsazení je taky naprosto top. Roztomilá Ella Purnell v roli Lucy funguje skvěle díky kontrastu její naivity vs brutalita a nekompromisnost wastelandu. A Walton Goggins jako ghoul-desperád je podle mě snad jeho životní role, ten se tu maximálně vyřádil a fakt ho žeru. Takže tak. Za mě 10/10. A podobně kvalitně bych rád viděl zpracovanej Bioshock, Half-Life a Deus Ex a konečně, proboha někdo, prosim... taky Resident Evil. :) ()
Ghoul dominuje jaxviňa. Jeho osud (i celý příběh série) je retrospektivně po vrstvách dešifrován a sympatie směrem k závěru rostou, protože jak všichni víme, PEOPLE = SHIT. Navíc je cool a má dobrou bambitku, neasi! Zhmotněné guilty pleasure. Seriál jinak mixuje prvky videoherní a filmové, moderní a retro, nákladně epické i pulpově laciné. Koktejl je to střelený a může působit nekonzistentně, nicméně i přes občasnou křeč je to prostě vděčná zábava, kde se znalci předloh budou bavit povědomými prvky a neznalci přívalem ulítlého bizáru. Jen ty vertibirdy jsou tu dost na chuj a létají pravděpodobně jen proto, že je země pro jejich škaredost odpuzuje (boomer joke limit naplněn). Videoherní série, jejíž kořeny sahají do osmdesátých let (pradědeček v podobě hry Wasteland) a která se částečně inspirovala Mad Max univerzem, de facto vyvrcholila ve svém druhém pokračování z roku 1998 - opravdu populární se ovšem stala až s příchodem her od Bethesdy (hlavně díky tomu, že přišly v době, kdy už videohry nebyly vnímány jako okrajová zábava pro umaštěné nerdy a v jejich produkci se točily velké peníze). Přestože se Bethesda atmosféře a kvalitám prvních dvou dílů nikdy nepřiblížila, trademarky dokázala zpopularizovat dostatečně. Máme tu tak postapokalyptický svět, jehož radioaktivní pustina obsahuje relikty alternativně historické poloviny dvacátého století a spoustu úchylných existencí. Původní Fallouty rezignovaly na stereotypy přežívajících zoufalců a čestných bojovníků za lepší zítřky - jejich prostory obývaly záplavy vrahů, zlodějů, kurev a zmutovaných kreatur, přičemž kdo mohl, ten byl součástí gangu nebo rovnou nějaké mimořádně pošahané sekty. To vše bylo obaleno hromadou extrémně přepálené brutality, morbidního humoru a dějového pozadí, jež děsivě i humorně vycházelo z propagandistických žvástů poválečných let. Seriál sice není tak odvážný jako herní předlohy a vyzněním má blíže k těm novějším (hloupějším), přesto mě dost bavil. Je totiž jako zfilmovaný Fallout-Con - barvitý, nadšený a plný roztomilých píčovinek všeho druhu. Tvůrcům se tak povedl husarský kousek: solidně mě potěšili, i když nepřinesli to, co bych od filmové podoby Falloutu čekal. ()
Galerie (173)
Photo © Amazon Prime Video
Zajímavosti (24)
- Každý vault byl navržen jako sociální experiment. Vault 3 měl být otevřen 20 let po výbuchu. Vault 8 byl tzv. kontrolní a byl určený k osídlení a rekonstrukci povrchu po 10 letech a vybavený systémem GECK. Vault City je výsledek tohoto snažení. Vault 12 sloužil k testování vlivu radiace na populaci. Vault 69 měl 999 žen a jednoho muže. Vault 77 měl jednoho obyvatele a bednu loutek. Vault 114 měl otestovat stres života v chudých, vyloučených podmínkách těch, kteří byli dříve zvyklí na extrémní bohatství a moc. (Veskoslav)
- Když Maximus (Aaron Moten) odlétá v helikoptéře na svojí misi, můžeme si všimnout na palubní desce žluté kachničky, která se objevuje jako easter egg v herní sérii „Fallout“. (BaBca_)
- Píseň „Orange Colored Sky“ z roku 1950 byla také použita v televizní reklamě na New Vegas a později ve videohrách jako „Fallout 4“ a „Fallout 76“. (Veskoslav)
Reklama