Reklama

Reklama

Fallout

(seriál)
  • USA Fallout
Trailer 4
USA, (2024–2025), 15 h 53 min (Minutáž: 45–74 min)

Hudba:

Ramin Djawadi
(další profese)

Série(2) / Epizody(16)

Seriál Fallout vychází z jedné z nejúspěšnějších videoherních sérií všech dob. Vypráví příběh vítězů a poražených ve světě, kde už není skoro nic, o co by se dalo hrát. Změkčilí obyvatelé luxusních protiatomových krytů jsou po 200 letech od apokalypsy nuceni vrátit se do neuvěřitelně složitého, rozkošně bizarního a ukrutně násilného světa, který na ně čeká na povrchu. (Prime Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 4

Recenze (341)

Lexonka97 

všechny recenze uživatele

Takhle se dělají videoherní adaptace! Žádné předělávky známého příběhu, nýbrž seriál, který stojí na vlastních nohou. A přesně tím Fallout je. Známý videoherní svět slouží spíše do pozadí a seriál je stavěn na originálním příběhu a postavách. Na skrz všemi epizodami proudí skvělá atmosféra sedící jak do postapokalyptického světa, tak do šedesátých let minulého století. Stejně tak skvělé snímání záběrů, hudba nebo praktické efekty seriálu dodávají pomyslnou duši. Hlavní příběh stojící na třech hlavních postavách, přičemž se jedna liší od druhé mě stále neomrzel a do seriálu se nesmírně hodí. Walton Goggins spolu s Ellou Purnell seriálový Fallout nesmírně tahají a jejich příběhové linky vás baví snad po celou dobu. Aaron Moten rozhodně není špatným hercem, jeho postava Maximuse je též zajímavá, ale bohužel tahá za slabší konec než zmíněné dvě další postavy. Seriál si umí pohrávat s tempem a dobrým načasováním. Střídání vážnějších témat za ty odlehčené funguje na jedničku. Ovšem někdy bohužel trávíme s určitými příběhovými oblouky, které jsou těmi slabšími až moc času a jedná se snad o jediné minus celého seriálu, který jinak šlape jako hodinky. Seriálu, který si vás na začátku zaháčkuje, přičemž se ani nenadějete a jste u poslední epizody. Sem s další sérií! ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

spoilery, Škoda toho osmého dílu! ___Hravé, vtipné, krvavé, esteticky přitažlivé, herní předloze (Bethesda version) věrné. Ani pitomé to moc nebylo. Until... ___ Fallout obávám se trpí syndromem seriálu Ztracení: s každým dílem diváka úporným pomrkáváním navnadí na velkolepé grandfinále - a tam do sebe věci nezacvaknou, případně se ukáží hrozně banální a nefunkční. Sedm dílu se před námi krásně vykresluje svět sobeckého násilí a absurdity, kde 200 let stará válka nemá logické vysvětlení, ani uspokojivé vyústění; sklouzla po spirále násilí a boje o zdroje, až doklouzala k pro nikoho výhodné  atomové válce a dala vzniknout postapo světu anticivilizační džungle, kde je v prdeli i stará i nová elita. Tohle by za mě fungovalo. Ale závěrečné odhalení, že vyhlazení většiny lidstva je v podstatě výsledkem geniálního plánu úzké skupiny mocných, jak vydělat víc peněz a získat víc moci (???), za pomoci pokusů ve Vaultech, kupovaných vyšší střední třídou (???), které pase manažerská elita uvedena do umělého spánku a postupně sériově probouzená, aby v pokusech loajálně pokračovala (???), je hrozně pitomá konstrukce, sociologicky a logicky nefunkční. ___ Proč by ekonomicky racionální a sobečtí mocní drasticky snižovali počet svých potenciálních zákazníků, když díky nim fakticky vydělávají a to tím víc čím  a víc jich je? Kdo ekonomicky racionální by se tak rozhodl? Proč se jako klika mocných zbavovat příležitostí k pozemským radostem, skrze které se můžeme uspokojovat, a zapříčinit vznik všudypřítomné pustiny? Soudobá kritika kapitalismu mluví mj. o krátkozrakosti zaměření se na krátkodobý výdělek za cenu dlouhodobé devastace planety sahající dopady mimo horizont (časový a prostorový) aktuálně mocných aktérů, kteří z exploatace profitují - to je funkční a pochopitelný narativ. Ve Falloutu se tvůrci snaží konstruovat představu, že (dlouhodobou) devastaci a exploataci způsobují mocní ve prodpěch svých benefitů a příjmů - a tady je ten problém - ve stejném časovém horizontu a fyzickém prostoru, kdy z nich mají údajně mají těžit. To ale nedává smysl, protože sklízí v reálném čase a na stejné místě dopady své destrukce, a tak svým konáním naopak bortí své příjmy a zbavují se prominentních možností života mocných (pokud tedy v dalších sériích nezjistíme, že někde na planětě jsou válkou úplně nedotknutá místa, což není v případě totální atomové války pravděpodobné). Kdyby za destrukcí zkrátka stál někdo geniálně  šílený, kdo nenávidí lidstvo a zlomil nad ním hůl (Problém tří těles) bylo by to mnohem uvěřitelnější. ___ Vedle nefunkční konstrukce běhu dějin je i na detailnější úrovni škoda, že do pozadí šlo téma studené fúze a mnoha side stories jednotlivých hrdinů i vedlejšěích postav. Můžeme se jich dočkat v dalších sériích, ale to pak Ztracenými smrdí ještě víc. ___ Je mi celkem jedno, že plot je v souladu s kánonem - filmový / seriálový svět je ideální příležitostí původně banálnější a méně promyšlené prvky herního světa učinit komplexnějšími, tady k tomu bohužel nedošlo. Myslím, že je velký rozdíl vzdát hold herní předloze nekritickým trváním na principu stimpacku - to je super a vtipný - a nekritickým trváním na naivně nefunkčním NWO plot twistu. Nic, já to kousnu a na další serie se těším. Ale je to škoda. () (méně) (více)

Reklama

rowdys 

všechny recenze uživatele

Seriál vyzerá viac ako brožúra pre návštevníkov Universal Theme Parku rezaná krvou a všadeprítomným debilným marveláckym humorom, než presvedčivý postapo svet. Dostali sme tak hlúpučký Westworld v podobe, ako si ho predstavuje Bethesda. Treba sa preto pripraviť, že sa tu (narozdiel od minuloročného The Last of Us) jasne cieli na pubertálneho diváka, ktorý sa obtrel maximálne o Fallout 4 a 76, ktoré majú bližšie k Borderlands než k temným pôvodným Falloutom. Mladšiemu Nolanovi už tak skoro znovu na lep neskočím. ()

Zek 

všechny recenze uživatele

Abych se přiznal, tak kdysi jsem zkoušel hrát třetí díl a vůbec mě to nebavilo. Proto jsem od Fallouta dal ruce pryč a nějak jsem se o hry už nikdy nezajímal. Tím pádem jsem od seriálu vůbec nic nečekal a asi tohle bude i ten hlavní důvod, proč mě seriál hrozně bavil. Hlavní tři postavy mají každý svůj vlastní příběh a musím říct, že mě ani jeden nenudil. Absolutní pecka, ale přijde v momentu, kdy se potkají a každý má rozdílné pohledy na danou situaci a řeší to i po svém, což jsem bral jako takový easter egg z rpg her. Od začátku jsem hltal, každou scénu a byl mile překvapen kam se příběh posouvá a kam až došel.  Ne vše vypadá, tak nádherně jak se na první pohled zdá a ne všichni jsou ty kladný a záporný postavy. Výborné zakončení první série, které zodpoví spousty otázek, ale taky zároveň otevře dveře pro další příběh na který se už teď hodně těším. ()

Comics.jto 

všechny recenze uživatele

Seriál Fallout je hitem na Prime video. Je volně inspirován lorem v sérii stejnojmenných her. Je to antiutopický retrofuturistický svět seklý ve stylu 50's 20. století. Technologie se zde po druhé světové válce v alternativní rovině vyvíjela významně ve směru jaderných technologií a ne ve směru tranzistorů. Takže jak už asi někdo ví, jedná se o Atompunk - komunistický design, fúzní reaktory. Vzhled se sekl, ale doba šla dál a tak tu máme vyspělé roboty, auta s jaderným pohonem, robotické obleky atd. . V roce 2077 došlo ke sporům mezi USA a Čínou kvůli vyčerpáváním zásob ropy. Bylo boom boom ☢ - ale ještě předtím se vystavěli valuty - protiatomové kryty. Zde se příběhově dostaneme o 200 let k protagonistce - naivnímu dítěti - taková "holka od vedle"[Ella Purnell] , která začne řešit jak to vlastně doopravdy je a co se děje na povrchu (outsiderka loru, celkem je to drama). Druhý pohled na věc získáváme z povrchu od jednoho rebeláckého, nekompromisního a westernstyle Ghúla [Kyle MacLachlan] (prakticky nesmrtelný bývalý člověk, ale může zdivočit) a třetí pohled [Walton Goggins] z fanatické rytířské frakce. Což je scénaristicky dobře uděláno, protože si může vybrat co vám nejvíc sedne  (a která postava) i když se ty linky stejně prolínají.  Scénář (ehm nevím jestli po Tomb rider a Captain Marvel umí psát silné ženské postavy, ale nejspíš to funguje díky sympatické herečce) by mohl být více nakloněn i k nefanouškům a ukazovaní eastereggů a sebeukájení je občas otravný. Ale co to táhne je lore, retrofuturistický vizuál; stylizace a nekompromisní až přehnaný naturalismus spolu s černým humorem. Jen seriál občas kolísá na hraně vážnosti a více formalistickému stylu. Díky více příběhových línií není nikdy nuda, 8h se dá binge-watchnout,  ale občas nějaké plotholes. Především je to zábava sledovat jako Obrázky a moc to nehrotit a užívat si scenérie a detailní kulisy. A to celé doplněné 50's hudbou, která dodává tu správnou atmosféru.  V seriálu se můžete zamyslet nad morální polarizací, zafilozofovat, hádat se s kámoši co bude dál. Nebo se nechat unášet. Osobně mě to bavilo více než předešlý postapo hit The Last Of us a budu se těšit na další sérii. A pokud nebude, i toto stačilo svou zábavností a společenskou satirou. 8,5/10 💥💥💥💥💥 ()

Galerie (173)

Zajímavosti (24)

  • Během schůzky v budově Vault-Tecu můžeme u stolu za jmenovkou ROB-CO spatřit pro hráče herní série velmi známou postavu Roberta Edwina House, který se proslaví především jako vůdce poválečného New Vegas Stripu a majitel kasina Lucky 38. Jako drobný ester-egg jeho postava v seriálu zmíní, že by jiný člen schůze prodělal i kdyby řídil kasino. (LucasAbelle)
  • Mnoho pouštních záběrů s polorozpadlými domy bylo natočeno v opuštěném městě Elizabeth Bay v Namibii. (Wentyl)
  • Ředitel společnosti Bethesda Softworks, která videoherní sérii vydává, Todd Howard, působil u seriálu jako výkonný producent. (PavelVanekArt)

Související novinky

Seriálový Fallout má datum premiéry

Seriálový Fallout má datum premiéry

25.10.2023

Seriálová nabídka streamovací služby od Amazonu se brzy rozroste po Pánovi prstenů o další slavnou značku. Už příští duben totiž na Prime Video dorazí adaptace kultovní herní série Fallout od… (více)

Reklama

Reklama