Reklama

Reklama

Fallout

(seriál)
  • USA Fallout
Trailer 3
USA, (2024–2025), 15 h 53 min (Minutáž: 45–74 min)

Hudba:

Ramin Djawadi
(další profese)

Série(2) / Epizody(16)

Seriál Fallout vychází z jedné z nejúspěšnějších videoherních sérií všech dob. Vypráví příběh vítězů a poražených ve světě, kde už není skoro nic, o co by se dalo hrát. Změkčilí obyvatelé luxusních protiatomových krytů jsou po 200 letech od apokalypsy nuceni vrátit se do neuvěřitelně složitého, rozkošně bizarního a ukrutně násilného světa, který na ně čeká na povrchu. (Prime Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 3

Recenze (340)

Mysa 

všechny recenze uživatele

Narovinu, tohle je ta nejlepší videoherní adaptace vůbec. Seriálový Fallout dělá každou jednu věc, co se adaptace týče, správně. Tvůrci vzali svět Falloutu jako kulisy pro svůj příběh, který ale nádherně zapasovali do tohoto světa, takže vám připadá, že by tohle klidně mohl být děj Falloutu 5. Jde vidět, že tvůrci brali originální materiál s respektem a měli ho nastudovaný skrz na skrz. Výhoda dělat adaptaci ze hry jako je Fallout je ta, že základ této herní série stojí na vašich volbách od vašeho vzhledu, atributů, schopností a vašeho stylu hraní až po volby ovlivňující příběh. To znamená, že si tvůrci jednoduše mohli sestavit svoje kompletně nové postavy s jinými silnými a slabými stránkami tak, že to nijak nenarušuje konzistenci světa Falloutu. To třeba nepochopili tvůrci The Last of Us seriálu, kteří brali ten striktně nalajnovaný příběh bez možnosti voleb jako něco, s čím si můžou vyhrát, jak oni chtějí, včetně kompletního redisignu vzhledu a vlastností hlavních postav. Pro mě jako fanouška Falloutu je tenhle seriál naprosto perfektní, protože z něho absolutně srší atmosféra tohoto postapokalyptického světa. Od hudby z šedesátek, netradičních zbraní nebo celkové "ujetosti" Falloutu až po takové drobnosti jako hackování počítačů přesně jako z her. Takže pro ty, kteří jsou tímto světem nepolíbení je to prakticky perfektní uvítání a troufám si říct, že většinu takových lidí tento seriál přiměje svým šarmem si vyzkoušet minimálně jeden z titulů herní série, což je absolutní výhra pro všechny strany. ()

alchac 

všechny recenze uživatele

Ježto patřím mezi jedince, kteří si ještě jako malí fakani na základce za účelem důchodového zabezpečení pečlivě střádali víčka od limonády a při jakýchkoliv zdravotních potížích se bodali vývrtkou, ovšem v současnosti jsem se již stihl dožít zdravé skepse velící mi pokud možno nikdy se na nic netěšit předem, neb obvykle pak následuje bolestivé zklamání (viz např. první díl filmového zprasení nejoblíbenější knihy pisatele tohoto pamfletu, které spáchalo Vilné F, kvůlivá čemuž stále váhám, zda se vůbec pokoušet mučit dvojkou), jsem směrem k tomuto seriálu opravdu urputně potlačoval veškeré neblahé doufání a raději se snažil zůstati tím septikem. Naštěstí mohu nyní prohlásit, že zcela zbytečně, neb vizualizace nejenže úplně přesně vystihla atmosféru původních herních klasik překrásným výtvarnem počínaje a stylovým hudebním doprovodem konče, ale i obsazení hlavních xichtů bylo velmi prdelohrncové (zejména „small frame“ bráchu hlavní protagonistky, který jako by Lannisterům z Tyriona vypadl, jsem si velmi oblíbil), ba dokonce nebylo opomenuto důkladné prošpikování děje odkazy na nejlepší film evr via hodný, zlý a ošklivý Gogginsův ghůl, vulgo mazlík numero uno (při přechodu pouště za Tuca, na návštěvě u farmáře za Sentenzu, jinak, ač vlasů nemaje, víceméně Blonďákovatý a sumasumárně skvěle vystižen tímto songem), v míře obdobně hojné, jako jimi byl k mé někdejší radosti nacpán nejoblíbenější (a imo nejlepší) druhý díl hry.  Vykreslení postapo světa shledávám rovněž předloze věrným (= doma rádobyidylická utopie, z níž by se ovšem Orwellovi děsem stáhla prdel, nahoře fašouni nalevo, sekty napravo, pošahanci a kanibalové všude), kvituji plnokrevné zpracování a co se týče děje, tak byť jsem byl první cca dva tři díly mírně znepokojen občas možná zbytečným oslím mostěním, které po zhlédnutí hodnotím spíše jako vynucené pouze osmidílnou stopáží, a některými obecnými seriálovými nešvary, kvalita příběhu i jeho odvyprávění měla naštěstí vzestupnou tendenci, stejně jako úroveň mile morbidního a absurdního černého humoru, který nezůstal naštěstí jen v rovině narážek pro falloutí nerdy (rozbitý vodní čip), ale naopak se na dnešní dobu velmi odvážně dopouštěl tak břitkých alegorií na současné Spojené státy, až jsem občas jen nevěřícně kroutil hlavou, že to dav všelikých neziskových cenzorů ze socek vůbec pustil (asi těm blbům nesepnulo, o čem vlastně to rozličné počínání stádeček ovcí ve vaultech vlastně bylo) a u řady momentů zejména v předposledním díle regulérně hýkal smíchy. Pokud bych chtěl být subjektivně co nejobjektivnější, dával bych asi za čtyři, avšak patře k fanouškovské základně, uděluji jednu navíc za Dogmeata se Šmikšmikem. A samozřejmě chci dalších aspoň pět řad v minimálně stejné kvalitě a to ideálně nejpozději ihned. ()

Reklama

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Fallout byl pro mě španělská vesnice. O existenci her samozřejmě vím a zhruba tuším o čem jsou, ale nikdy sem žádnou z nich nehrál (rozehrání a cca dvě hodinky hraní Fallouta 4 nepočítám) a ono je to možná dobře. Díky tomu mě totiž seriálová verze extrémně bavila a fungovala na mě jak ve vážnějších, brutálnějších, tak i v těch poťouchle černohumorných momentech a celou dobu mě bavilo špekulovat nad tím co, kdo, kdy a proč (i když se některé věci dají celkem snadno odhadnout dopředu). Ella Purnell je sympatická hrdinka, která v sobě kloubí odhodlání a naivitu a dá se s ní celkem snadno ztotožnit, Walton Goggins si všechny maže na chleba ať už v civilu nebo jako ghoul a jediný kdo tak lehce zaostává je Aaron Morten jako třetí do party. Chápu že jeho postava neměla být neomylný akční hrdina a polohu uťáplého týpka bojujícího primárně sám se sebou celkem zvládá, nicméně i tak je z hlavní trojice nejslabší. Druhou řadu klidně co nejdřív. Zasloužené silné čtyři plus pátá za to že moc podobně zábavných mixů sem v rámci seriálové tvorby v poslední době zas tolik neviděl...85% ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

spoilery, Škoda toho osmého dílu! ___Hravé, vtipné, krvavé, esteticky přitažlivé, herní předloze (Bethesda version) věrné. Ani pitomé to moc nebylo. Until... ___ Fallout obávám se trpí syndromem seriálu Ztracení: s každým dílem diváka úporným pomrkáváním navnadí na velkolepé grandfinále - a tam do sebe věci nezacvaknou, případně se ukáží hrozně banální a nefunkční. Sedm dílu se před námi krásně vykresluje svět sobeckého násilí a absurdity, kde 200 let stará válka nemá logické vysvětlení, ani uspokojivé vyústění; sklouzla po spirále násilí a boje o zdroje, až doklouzala k pro nikoho výhodné  atomové válce a dala vzniknout postapo světu anticivilizační džungle, kde je v prdeli i stará i nová elita. Tohle by za mě fungovalo. Ale závěrečné odhalení, že vyhlazení většiny lidstva je v podstatě výsledkem geniálního plánu úzké skupiny mocných, jak vydělat víc peněz a získat víc moci (???), za pomoci pokusů ve Vaultech, kupovaných vyšší střední třídou (???), které pase manažerská elita uvedena do umělého spánku a postupně sériově probouzená, aby v pokusech loajálně pokračovala (???), je hrozně pitomá konstrukce, sociologicky a logicky nefunkční. ___ Proč by ekonomicky racionální a sobečtí mocní drasticky snižovali počet svých potenciálních zákazníků, když díky nim fakticky vydělávají a to tím víc čím  a víc jich je? Kdo ekonomicky racionální by se tak rozhodl? Proč se jako klika mocných zbavovat příležitostí k pozemským radostem, skrze které se můžeme uspokojovat, a zapříčinit vznik všudypřítomné pustiny? Soudobá kritika kapitalismu mluví mj. o krátkozrakosti zaměření se na krátkodobý výdělek za cenu dlouhodobé devastace planety sahající dopady mimo horizont (časový a prostorový) aktuálně mocných aktérů, kteří z exploatace profitují - to je funkční a pochopitelný narativ. Ve Falloutu se tvůrci snaží konstruovat představu, že (dlouhodobou) devastaci a exploataci způsobují mocní ve prodpěch svých benefitů a příjmů - a tady je ten problém - ve stejném časovém horizontu a fyzickém prostoru, kdy z nich mají údajně mají těžit. To ale nedává smysl, protože sklízí v reálném čase a na stejné místě dopady své destrukce, a tak svým konáním naopak bortí své příjmy a zbavují se prominentních možností života mocných (pokud tedy v dalších sériích nezjistíme, že někde na planětě jsou válkou úplně nedotknutá místa, což není v případě totální atomové války pravděpodobné). Kdyby za destrukcí zkrátka stál někdo geniálně  šílený, kdo nenávidí lidstvo a zlomil nad ním hůl (Problém tří těles) bylo by to mnohem uvěřitelnější. ___ Vedle nefunkční konstrukce běhu dějin je i na detailnější úrovni škoda, že do pozadí šlo téma studené fúze a mnoha side stories jednotlivých hrdinů i vedlejšěích postav. Můžeme se jich dočkat v dalších sériích, ale to pak Ztracenými smrdí ještě víc. ___ Je mi celkem jedno, že plot je v souladu s kánonem - filmový / seriálový svět je ideální příležitostí původně banálnější a méně promyšlené prvky herního světa učinit komplexnějšími, tady k tomu bohužel nedošlo. Myslím, že je velký rozdíl vzdát hold herní předloze nekritickým trváním na principu stimpacku - to je super a vtipný - a nekritickým trváním na naivně nefunkčním NWO plot twistu. Nic, já to kousnu a na další serie se těším. Ale je to škoda. () (méně) (více)

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Zpracováním postapocaliptického světa jsem nadšený. Příběhem už moc ne. A bohužel ani obsazením. Černoch co se furt tvářil jako kakabus, z toho jsem šílel asi nejvíc. Ella Purnell s obrovskýma hezkýma očima, jenže když v posledím díle je dohromady tak 10 minut jen záběrů na její kukadla, tak jsem u toho několikrát usnul (a to i když jsem si některé scény pustil znovu a znovu u nich usnul). A celá první řada je něčem "kouzelném", co každý potřebuje. A na závěr? Se rozsvítí světla. Hustý. Akorát že jsem si každý druhý díl říkal, kolik světel na opuštěných místech po 200 letech pořád svítí. Takže ten závěr dost o ničem. Hodně lidí srovnává se Zaklínačem a jak se povedla adaptace. Jenže Zaklínač se měl držet knižní předlohy. Fallout se držel světa (a možná nějakých drobností z pozdějších her, které oproti prvním dvěma dílů jsou horší) a příběh volnost, postavy volnost. Když srovnám tyto dva seriály z pohledu adaptace světa, je na tom Zaklínač možná i líp. ()

Galerie (173)

Zajímavosti (24)

  • Ve výloze obchodu můžeme vidět předválečný PIP-Boy 2000 Mark VI. Stejný přístroj pak má hráč k dispozici ve videohře „Fallout 76“. (Veskoslav)
  • Během schůzky v budově Vault-Tecu můžeme u stolu za jmenovkou ROB-CO spatřit pro hráče herní série velmi známou postavu Roberta Edwina House, který se proslaví především jako vůdce poválečného New Vegas Stripu a majitel kasina Lucky 38. Jako drobný ester-egg jeho postava v seriálu zmíní, že by jiný člen schůze prodělal i kdyby řídil kasino. (LucasAbelle)
  • Když se Lucy (Ella Purnell) dívá na vlajku NCR (New California Republic), zazní titulní melodie z videohry „Fallout 4“. (PavelVanekArt)

Související novinky

Seriálový Fallout má datum premiéry

Seriálový Fallout má datum premiéry

25.10.2023

Seriálová nabídka streamovací služby od Amazonu se brzy rozroste po Pánovi prstenů o další slavnou značku. Už příští duben totiž na Prime Video dorazí adaptace kultovní herní série Fallout od… (více)

Reklama

Reklama