VOD (1)
Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(2)
Seriál Fallout vychází z jedné z nejúspěšnějších videoherních sérií všech dob. Vypráví příběh vítězů a poražených ve světě, kde už není skoro nic, o co by se dalo hrát. Změkčilí obyvatelé luxusních protiatomových krytů jsou po 200 letech od apokalypsy nuceni vrátit se do neuvěřitelně složitého, rozkošně bizarního a ukrutně násilného světa, který na ně čeká na povrchu. (Prime Video)
(více)Videa (2)
Recenze (360)
No tak já tady asi rozhodně nebudu pozitivní jako většina ostatních, kterým očividně stačí k uspokojení málo. Od Falloutu jsem čekal nabušenou scifi jízdu, ve které dostaneme nářez vizuál, nekompromisní zákony pustiny a hromadu gore, skvělé míchání příběhu lidí tam "shora" a z Vaultů a celé to bude podpořeno neutichající akcí a vývojem příběhu, ale doslova nic z toho tady nebylo ani zdaleka. Vizuálně to působí "jen" dobře, ale nic vyloženě zásadního nebo nějaký wow prvek z celého světa nedostaneme, gore je zde možná tak ve 2 scénách a i celkově seriál jede místo na brutální vlně na hodně úsměvné vlně a než aby se snažil být tím pravým postapo drsňáckým zážitkem, dělá ze sebe snad i parodii, hláškuje v nejméně vhodných momentech, ze všeho si dělá srandu a vlastně úplně zapomíná, v jakém žánru se pohybuje. Celková lore lidí je taky chabá, za celých 8 dílů nedostaneme ani pořádné vysvětlení, co a proč se tehdy událo a ani jaký byl vývoj lidí z Vaultu v posledních 200 letech. No suma sumárum prach a bída a pro mě dost možná největší zklamání poslední doby, jelikož tahle série si zasloužila epické zpracování a místo toho dostala jen nezajímavý průměr, který jak kdyby vůbec nevěděl, čím chce být. Bleh. ()
Nejsem hráč, ale tohle je postapo nátěr se všemi ingrediencemi, které v tomhle žánru miluji a sjel jsem to celé na jeden nádech. Na zemi vypukne jaderná apokalypsa a přeživší žijou v protiatomových bunkrech, které se nazývají Vault ( Čti SILO!) na povrchu je totiž radiace, banditi, ghoulové a mutanti. Hlavní hrdinka Ella Purnell se svým velkým kukučem je roztomilá a dá se s ní velmi sympatizovat, byť to není žádná akční mašina, o akci se tu převážně stará výborný Walton Goggins, který hraje ghoula a je to nejlepší postava seriálu, byť je to antihrdina. Má výborné hlášky, v akci je nekompromisní a všechny scény s ním patří k tomu nejlepšímu ( dokonce i ty flashbacky). Bavil mě i Maximus, ikdyž mě štvalo, že půlku seriálu běhá bez toho božího Warhammer armoru. Akce je hezky brutální a stylová, ikdyž v druhé půlce seriálu je jí o dost méně než bych chtěl a zvířecí mutanty tu všehovšudy dostanem jen dva, což je celkem škoda, ale vše to vynahazuje skvělý příběh narvaný zvraty,atmosférou,tajemnem i napětím. Scény z Vaultu ve mně hodně evokovalo Silo, má to výborné tempo, nikdy to nesklouzne v takové to zdlouhavé Drama, kde klouzalo Last of Us, tohle je prostě odlehčenější a bláznivější i dostatečně zvrácené, ten svět mě bavilo prozkoumávat a v závěru z jistých dialogů o zničení konce světa slušně mrazí. Došlo i na akčnější finále, takže spokojenost. Trochu mne mrzelo i fakt, že z frakce Bratrstva jsme se toho příliš nedozvěděli, přitom se jevili velmi výživně. Season 2 chci hned! Chytlo mě to za koule řádně. Je teprve Duben a už teď by se dala poskládat seriálová TOP 10tka, takhle silný seriálový rok tu nebyl 10 let. 9/10. ()
Mám to štěstí, že jsem fanda nových her (3, 4, New Vegas a 76), mám holt rád styl RPG Bethesdy, jejich hry se dají hrát dokola a pokaždé jinak, platí jak pro Fallout, tak pro Skyrim. Falloutu jako seriálu jsem se trochu obával a skoro to naplnilo moje obavy, ale obrovskou měrou jsou za mě vykonpenzovány odkazy na hry výše zmíněné, poznal jsem hromadu easter eggů, propojenst s lore her, je to čistej fan servis pro lidi, kteří mají rádi nové Fallouty, ti dinosauři co honí nad jedničkou a dvojkou, holt to není pro ně. Efekty jsou chvilkama až přepálený a praktický efekty někdy až moc průhledný (maska Goginse). Herecky fajn, příběh mě upřímně ani moc nezajímal, užíval jsem si vizuál a svět Falloutu, stejně jako ve hře. Ale jakmile zazněla titulní melodie Falloutu 4, byl jsem spoko. 4* a.k.a 85% ()
Jakožto člověk herní předlohou nepolíbený zde musím smeknout před tvůrci, jelikož i přes tento svůj "handicap" jsem neměl sebemenší problém vžít se do tohoto postapokalyptického světa se všemi jeho zvyklostmi a plejádou pestrých postav. Celý tým kolem Jonathana Nolana tedy odvádí skvělou práci, jejímiž plody je seriál s neodolatelnou příchutí lidské zkázy, skrze níž nás provází neuvěřitelně absurdní humor. V tomto bodě je pak rovněž záhodno zmínit Waltona Gogginse, který si v podstatě celý tento projekt krade sám pro sebe, přičemž i jeho flashbacková linie mě bavila snad nejvíce. Ve finále jsme tedy dostali vtahující seriálovou podívanou, která má v (doufejme) dalších řadách velkou šanci všechny tyto správně zvolené a nastavené ingredience ještě o pořádný kus povýšit. A já už se toho vážně nemohu dočkat. Skvělá práce! (Prime Video) „I May End Up Looking Like You, But I’ll Never Be Like You.“ ()
Galerie (173)
Zajímavosti (24)
- Kolouch, kterého Lucy (Ella Purnell) potká u vody a následně je spolknut gulperem, je opravdový. (DavidSe)
- Zbraně Vaultu 33 jsou britské samopaly Sterling. (UncleMorty)
- Na začátku každé epizody se logo Falloutu objeví a zmizí jiným způsobem a utrpí stejný osud jako některá z postav, jako je zastřelení, upálení atd. (PavelVanekArt)
spoilery, Škoda toho osmého dílu! ___Hravé, vtipné, krvavé, esteticky přitažlivé, herní předloze (Bethesda version) věrné. Ani pitomé to moc nebylo. Until... ___ Fallout obávám se trpí syndromem seriálu Ztracení: s každým dílem diváka úporným pomrkáváním navnadí na velkolepé grandfinále - a tam do sebe věci nezacvaknou, případně se ukáží hrozně banální a nefunkční. Sedm dílu se před námi krásně vykresluje svět sobeckého násilí a absurdity, kde 200 let stará válka nemá logické vysvětlení, ani uspokojivé vyústění; sklouzla po spirále násilí a boje o zdroje, až doklouzala k pro nikoho výhodné atomové válce a dala vzniknout postapo světu anticivilizační džungle, kde je v prdeli i stará i nová elita. Tohle by za mě fungovalo. Ale závěrečné odhalení, že vyhlazení většiny lidstva je v podstatě výsledkem geniálního plánu úzké skupiny mocných, jak vydělat víc peněz a získat víc moci (???), za pomoci pokusů ve Vaultech, kupovaných vyšší střední třídou (???), které pase manažerská elita uvedena do umělého spánku a postupně sériově probouzená, aby v pokusech loajálně pokračovala (???), je hrozně pitomá konstrukce, sociologicky a logicky nefunkční. ___ Proč by ekonomicky racionální a sobečtí mocní drasticky snižovali počet svých potenciálních zákazníků, když díky nim fakticky vydělávají a to tím víc čím a víc jich je? Kdo ekonomicky racionální by se tak rozhodl? Proč se jako klika mocných zbavovat příležitostí k pozemským radostem, skrze které se můžeme uspokojovat, a zapříčinit vznik všudypřítomné pustiny? Soudobá kritika kapitalismu mluví mj. o krátkozrakosti zaměření se na krátkodobý výdělek za cenu dlouhodobé devastace planety sahající dopady mimo horizont (časový a prostorový) aktuálně mocných aktérů, kteří z exploatace profitují - to je funkční a pochopitelný narativ. Ve Falloutu se tvůrci snaží konstruovat představu, že (dlouhodobou) devastaci a exploataci způsobují mocní ve prodpěch svých benefitů a příjmů - a tady je ten problém - ve stejném časovém horizontu a fyzickém prostoru, kdy z nich mají údajně mají těžit. To ale nedává smysl, protože sklízí v reálném čase a na stejné místě dopady své destrukce, a tak svým konáním naopak bortí své příjmy a zbavují se prominentních možností života mocných (pokud tedy v dalších sériích nezjistíme, že někde na planětě jsou válkou úplně nedotknutá místa, což není v případě totální atomové války pravděpodobné). Kdyby za destrukcí zkrátka stál někdo geniálně šílený, kdo nenávidí lidstvo a zlomil nad ním hůl (Problém tří těles) bylo by to mnohem uvěřitelnější. ___ Vedle nefunkční konstrukce běhu dějin je i na detailnější úrovni škoda, že do pozadí šlo téma studené fúze a mnoha side stories jednotlivých hrdinů i vedlejšěích postav. Můžeme se jich dočkat v dalších sériích, ale to pak Ztracenými smrdí ještě víc. ___ Je mi celkem jedno, že plot je v souladu s kánonem - filmový / seriálový svět je ideální příležitostí původně banálnější a méně promyšlené prvky herního světa učinit komplexnějšími, tady k tomu bohužel nedošlo. Myslím, že je velký rozdíl vzdát hold herní předloze nekritickým trváním na principu stimpacku - to je super a vtipný - a nekritickým trváním na naivně nefunkčním NWO plot twistu. Nic, já to kousnu a na další serie se těším. Ale je to škoda. () (méně) (více)