Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Život světoznámého newyorského malíře Jacksona Pollocka nebyl vždy plný úspěchů a ocenění. Jeho násilnický a radikální styl tvorby mnohé odrazoval, Pollockovo nové umění bylo považováno za obskurní, své obdivovatele si hledalo jen postupně. A autor na tom nebyl o nic lépe. Kromě zápasu s míněním veřejnosti totiž sváděl mnohem těžší, vnitřní bitvy, v nichž vyhrávají jen ti nejsilnější. Mezi ně však Pollock nepatřil. Osobní démoni, tolik přínosní pro jeho tvorbu, ho postupně sžírali a nedopřáli mu odpočinku...dokud nezvítězili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

UncleG 

všechny recenze uživatele

Kolik jsme viděli biografií o Picassovi, Rembrandtovi, Goyovi, Caravaggiovi... v nichž malíř drží štětec v ruce spíš jen propagačně? Nespočet. "Pollock" jako jeden z mála "malířských životopisů" přiznává, že hlavní roli v životě umělce hraje jeho tvorba. ...A následně konfrontace tvorby s okolím - ať už na společenské nebo intimní úrovni. Ano tomuhle filmu se podařilo zachytit umělecký zápas se světem, o tomhle skutečně JE život malíře. Sebezničující zápal, kterým se necháte pohltit, střídaný obecný nezájem o to, čemu celoživotně věříte. Proto chlastají všichni. Jinak se to nedá. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Skvěle natočený životopisný film o malíři Jacksonu Pollockovi, kterého jsem do této chvíle vůbec neznala a to se přitom trochu o malířství zajímám. Ani tady není vyjimka, že životy většiny umělců jsou protkávány nějakými vnitřními démony a mnoha komplexy. Jacksonovu rozporuplnou osobnost zahrál Ed Harris úžasně a vidět jeho soustředěný výraz ve tváři při tvorbě, tak to byl pro mě velký zážitek a pochopila jsem, když říkal, že zdrojem jeho práce je jeho nitro. Nevím, co přimělo Eda, aby se chopil režie a současně i hlavní role, ale rozhodně bylo vidět, že se do toho položil srdcem. Marcia Gay Harden mu jako manželka Lee skvěle sekundovala. V Pollockově tvorbě je skutečně zřejmý rukopis Kandinského a navíc se mně moc líbilo dívat se i na techniku malby takových obrazů. Vynikající film s vynikajícím Edem Harrisem a závěrečný song byl vybrán úplně geniálně vzhledem k Jacksonu Pollockovi a jeho osobnosti. ()

Reklama

F.man 

všechny recenze uživatele

Příjemné biografické drama Jacksona Pollocka, se kterým si Ed Harris evidentně vyhrál a to jak na režisérské židličce, tak i v samotné hlavní roly. Pollockův život navíc z prostého důvodu jeho stavů a alkoholismu prostě nemůže nudit, takže se nejedná o něajký suchý biografický snímek, na které poslední dobou pořád narážím, ale na opravdové čtyrhvězdičkové drama. Pochválit se taky musí Marcia Gay Harden, která s Edem Harrisem tenhle film posouvá do oné třídy naprůměrnosti. Fuck Picasso. ()

baribal 

všechny recenze uživatele

Film možná není tak výjimečný, ale tu dokonalost dělá sám Pollock. U životopisných filmů "nepochopených" umělců to vždy končí tímhle způsobem, takže nemusíte přemýšlet jak to skončí. Škoda že Ed Harris nebyl ani nominován za herecký výkon ani za režii. Myslím, že tohle je první film o malíři, který jsem viděl a velmi mě nadchl. Oproti filmům s hudbou, jako třeba Amadeus, obraz trochu ztrácí, hudba má větší emocionální sílu. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Morton Feldman (nejspíš můj nejoblíbenější skladatel soudobé hudby; jinak bych to nejspíš nevěděl) vyprávěl zajímavou historku" Můj učitel Stefan Wolpe byl marxista a měl pocit, ž moje hudba je na svou dobu příliš esoterická. Své studio měl na proletářské, Čtrnácté ulici a Šesté avenue. . . . Bylo ve druhém patře, dívali jsem se z okna, když poznamenal, "A co takhle člověk z ulice?" V tu chvíli přecházel ulici Jackson Pollock." A když už jsem u citací: Loni zesnulý spisovatel a výtvarník, surrealista Milan Nápravník, píše ve své poslední, dosud neuveřejněné studii: "K těm se přidali z vlastní iniciativy umělci, kteří pracovali už delší dobu na rozvoji „moderní abstrakce", tak zvaní "konvičkáři", v čele s mistrem Jacksonem Pollockem, kteří vyráběli bezobsažné, dekorativní artefakty rozléváním a stříkáním barev a laků z konviček na mléko (anebo z děravých plechovek od konzerv apod.) na ležící plátna." Pro mě je ovšem veškeré (včetně filmového) umění spojeno s vynálezy, experimenty, objevy a hrou. Záleží samozřejmě na výsledku, a některá Pollockova plátna, jak je můžeme vidět ve filmu (na internetu, bohužel sotva v galeriích) jsou prostě nádherná. Samozřejmě jak zmíněný Morton Feldman, tak jeho přítel John Cage (a co teprve ti, kteří s ním žili), měli hrůzu z Pollockových opileckých excesů. Nejvíc tím samozřejmě trpěla jeho manželka Lee Krasnerová, která ho podporovala a podněcovala, byť sama byla neméně skvělou malířkou. A nakonec ještě pokračujme Milanem Nápravníkem: "Byla to „abstrakce“ paradoxně zcela bezmyšlenkovitá, ale v Americe se nazývá každý druhý obchodní trend „filosofií“, proč by se tu nemohly kaňky na obraze vydávat za „abstrakci“?" ()

Galerie (25)

Zajímavosti (3)

  • Ed Harris ve filmu obrazy sám maloval. (Vrata88)
  • Natáčení trvalo pouze 50 dnů s šestitýdenní pauzou. Ta nastala proto, aby Ed Harris mohl mít v závěru snímku svoje vlastní pravé vousy a aby mohl být o 14 kg těžší. (Vrata88)

Reklama

Reklama