Reklama

Reklama

Přepadení 13. okrsku

  • USA Assault on Precinct 13 (více)
Trailer

Obsahy(1)

Polícia v Los Angeles robí čo môže, aby si poradila s vyčínajúcimi gangami. Po tom, ako je niekoľko členov gangu políciou zabitých, prichádza pomsta. Najkrvavejší gang v meste polícii vyhlasuje vojnu a ako odveta za smrť je prepadnutý trinásty okrsok a gang sľubuje jeho vyhladenie. Lenže v ohrození sa ocitnú aj zadržaní kriminálnici, ktorí musia s policajtami kooperovať, aby si zachránili život. Nervydrásajúca dráma nemá konca. Tu určite potečie krv... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (152)

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Naprosto skvělá studená hudba, která doporovází tento snímek. Příběh bez příkras, kde se 15 minut hrdina nerozmýšlí, zda má protivníka zabít, tady prostě koná. Žádné nasvicování jako v jiných filmech, kde v temném sklepě vidíte na 15 metrů :-) Temná atmosféra, bezvýchodná atmosféra, 4 lidé a fanatičtí Cholos ! ()

choze 

všechny recenze uživatele

Uprostřed nočního města vede hrstka spravedlivých tichou válku s krvelačným gangem o opuštěnou policejní stanici. Po svém studentském celovečerním debutu DARK STAR, dostal Carpenter nabídku natočit si levný film podle svého gusta, neměl ale prachy na dobový western a tak natočil (za pouhých 100 000 dolarů a 20 dnů) moderní variaci na RIO BRAVO svého oblíbence Howarda Hawkse. Zatímco u amerických diváků a kritiků film prošuměl, v Evropě se z něj stal hit a nakonec se mu dostalo uznání i v jeho domovině, kde je považován za jeden z nejlepších exploatačních filmů a v roce 2005 se dočkal solidního remaku. Hned druhý Carpenterův film představuje esenci jeho stylu - jednoduchý scénář se sympatickými postavami (v čele s cool antihrdinou), zábavnými dialogy a sedmdesátkově syrová, těžká a bezvýchodná atmosféra, k níž mocně přispívá Carpenterův hypnotický a znepokojivý elektronický soundtrack. Přestřelky jsou sice natočeny staticky a odlidštění obléhači při nich lezou obléhaným před ústí hlavně jako dobytek na porážku (za oboje dávám hvězdu dolů), ale napětí by se dalo krájet a na scénu s holčičkou nebo závěrečné cool vynoření se přeživších hrdinů z kouře nezapomenete. Tři roky po OKRSKU vzniklo druhé kultovní gangové béčko 70. let WARRIORS podobně westernově laděného Waltera Hilla, které také operuje s hrozbou možného spojení nebezpečných gangů (pro změnu na východním pobřeží), a na začátku 80. let se Carpenter k podobné látce vrátil v ÚTĚKU Z NEW YORKU. ()

Reklama

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Že za život uvidim hafo příšernejch píčovin se dalo, dá a bude dát očekávat, že ale jednu z největších má na svědomí můj oblíbenec Carpi jsem do dnešní noc neměl ani tušení. Neuvěřitelně zdlouhavá a tupá debilita která postrádá jakýkoliv scénář, postavy nemají vůbec žádný smysl a herci v tom bordelu o 50ti větách na celou stopáž nemají co hrát a když už by měli jako hrát, tak jim Carpi napsal nějakou nesmyslnou, skoro až parodickou větu jako např. ´´kde jsou ty těla´´ , ´´oni je odtáhli´´ ? nééééé vypařili sééé :D Parta mlčenlivejch feťáků , které vede syn Pancho Willy a Che Guevary jen tak pro srandu kvávíkům zastřelí zmrzlináře a malou holčičku a pak jedou zabít tatínka v gulášku bez mozečku, kde jim v cestě stojí Leštič bot co dostal placku před tejdnem a ,,drsnej´´ zločinec sympaťák, kterej ještě stíhá balit bezduchou frigidní sekretářku a taky tam ještě běhá pár lidí než se všichni v tom guláši rozvařej na nestravitelnou kaši. Jedno z nejdebilnějších béček a nechápu že něco tak primitivního natočil fakt legendární Carpi. Remake je o proti tomu neskutečně propracovaný a artový film , ano tak moc je tohle blbé. 20%. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

John Carpenter je nadcasovy reziser. Uz v pulce 70tych let natocil dokonale zabavnou akcni strilecku, ktera nenudi ani na sekundu, zerete ji vsema deseti, ale hlavne - krome kamery si vzal pod palec jeste jednu mensi masinku, ktera v te dobe jeste nebyla prilis popularni (obzvlast ne ve filmove sfere) a sice analogovy syntezator (podle zvuku pravdepodobne Minimoog), se kterym naprosto nehorazne nekompromisnim zpusobem rozvibroval a napumpoval cely film v cele s main theme (pokud mate dostatecne vohulene subwoofery, pochopite) a v podstate tak predurcil jakou cestou se bude ubirat kvalitni filmova hudba vesmes skrze cele 80's (ne, cesta symfonickeho pizlani to skutecne neni). Mr. Tesar rulez! 8/10 ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

John Carpenter je stálou súčasťou môjho rebríčka najobľúbenejších režisérov. Má môj obdiv a rešpekt nie len preto, že stvoril legendárneho slasher horrorového zabijaka Michaela Myersa a natočil také kultové diela ako sú "Hmla" alebo "Vec". Celkovo mám rád ten jeho charakteristický, strohý, surový rukopis. Preto som si zgustol aj na snímku "Prepadnutie 13. okrsku" (Assault on Precinct 13), ktorý zrežíroval na začiatku svojej kariéry v roku 1976. Útok zločineckého gangu na neveľkú policajnú stanicu v Andersone, v zapadnutej štvrti Los Angeles, bol pre mňa pôsobivým filmovým zážitkom, aj napriek tomu, že bol natočený pred štyridsiatimi piatimi rokmi. Pán John Howard Carpenter vždy dokáže vyhovieť môjmu vkusu a splniť moje očakávania. **** ()

Galerie (66)

Zajímavosti (22)

  • Režisér filmu John Carpenter se ve filmu objeví jako jeden z členů gangu, který se snaží vlézt do policejní stanice oknem. (pUnck)
  • John Carpenter vytvořil soundtrack během tří dnů. Samostatně ho začalo prodávat až v roce 2003 francouzské hudební vydavatelství Record Makers. (HellFire)
  • Adresa okrsku, kam se policejní stanice měla přesunout, byla 1977 Ellendale Place. Na téhle adrese bydlel režisér John Carpenter, když se poprvé přestěhoval do Los Angeles. (HellFire)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno