Reklama

Reklama

Přepadení 13. okrsku

  • USA Assault on Precinct 13 (více)
Trailer

Obsahy(1)

Polícia v Los Angeles robí čo môže, aby si poradila s vyčínajúcimi gangami. Po tom, ako je niekoľko členov gangu políciou zabitých, prichádza pomsta. Najkrvavejší gang v meste polícii vyhlasuje vojnu a ako odveta za smrť je prepadnutý trinásty okrsok a gang sľubuje jeho vyhladenie. Lenže v ohrození sa ocitnú aj zadržaní kriminálnici, ktorí musia s policajtami kooperovať, aby si zachránili život. Nervydrásajúca dráma nemá konca. Tu určite potečie krv... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (153)

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Že za život uvidim hafo příšernejch píčovin se dalo, dá a bude dát očekávat, že ale jednu z největších má na svědomí můj oblíbenec Carpi jsem do dnešní noc neměl ani tušení. Neuvěřitelně zdlouhavá a tupá debilita která postrádá jakýkoliv scénář, postavy nemají vůbec žádný smysl a herci v tom bordelu o 50ti větách na celou stopáž nemají co hrát a když už by měli jako hrát, tak jim Carpi napsal nějakou nesmyslnou, skoro až parodickou větu jako např. ´´kde jsou ty těla´´ , ´´oni je odtáhli´´ ? nééééé vypařili sééé :D Parta mlčenlivejch feťáků , které vede syn Pancho Willy a Che Guevary jen tak pro srandu kvávíkům zastřelí zmrzlináře a malou holčičku a pak jedou zabít tatínka v gulášku bez mozečku, kde jim v cestě stojí Leštič bot co dostal placku před tejdnem a ,,drsnej´´ zločinec sympaťák, kterej ještě stíhá balit bezduchou frigidní sekretářku a taky tam ještě běhá pár lidí než se všichni v tom guláši rozvařej na nestravitelnou kaši. Jedno z nejdebilnějších béček a nechápu že něco tak primitivního natočil fakt legendární Carpi. Remake je o proti tomu neskutečně propracovaný a artový film , ano tak moc je tohle blbé. 20%. ()

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Bomba! Masakr! No ty kokos! Omlouvám se za bujaré hýření superlativy, ale zde Carpenter předvedl, že je skutečné filmové eso! Ani jsem nečekal jaká hutno-atmosférická pecka to bude! Od postupné "nevinné" introdukce ovšem dojde na takovou zápletku, která doslova a do písmene zaboří do křesla a nepustí. Jinak než vypnout na konci nemá smysl. K budování napínavého příběhu je využito opravdu zajímavých charakterů a podnětů, které nevypočítavě zasahují do děje rychlostí té nejostřejší kulky. Na akčních snímcích si moc nepotrpím, ale Přepadení 13. okrsku byl pro hlavní hrdiny a padouchy, co musí spolupracovat navzájem, tvrdý boj o holý život. Policejní stanice je terčem vychytralé krvelačné a nezastavitelné hordy, která ji vytrvale obléhá. Jedná se v přeneseném slova smyslu o "středověkou bitvu o pevnost". Scénář s dialogy je plný taky zajímavých hříček, jenž nemají vyloženě slabého nebo nudného místa. Ač jsem neviděl celou filmografii mistra Carpentera troufám si tvrdit, že se řadí mezi jeho nejvydařenější kousky. Rozhodně to po tomto zážitku musím napravit. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Raný Carpenter razil v rámci rozpočtových limitací (kombinovaných s potřebou natáčet na drahý materiál Panavision) heslo "natočit co nejméně materiálu a použít z něj co nejvíce". Je možné, že díky tomu mají jeho počáteční filmy nepříjemně dlouhé expozice a celé je to sestříháno do poměrně letargického celku. Navzdory tomu ale paradoxně výborně funguje první polovina než vůbec dojde k událostem zmíněným v názvu filmu. To dlouhé, chladnokrevné čekání pak ale ve výsledku trochu ztrácí na působivosti, když se dozvíte, že nebylo režijním záměrem, nýbrž metodou jak natáhnout film na celovečerní stopáž. Výsledná akce, dialogy a vedení herců jsou pak obvyklým 70s exploitačním cringem, jemuž dominuje hlavně Laurie Zimmer, který musel zřejmě někdo neustále házet prášky do pití, protože většinu času působí dojmem, že ani neví, kde se nachází. Jak to tak nakonec bývá, scéna, pro kterou si většina lidí tento film pamatuje, je také scénou, za kterou se Carpenter v současnosti nejvíce stydí. Dneska by Kathy akorát napsala nespokojenou recenzi na Google a bylo by po zápletce. ()

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

Carpenterův druhý film, je pro něho nejvíc stěžejní v jeho kariéře, zde se naučil pracovat s charaktery, vytvářet napětí a zároveň se naučil být nesmlouvavý. Nemluvě o tom že do hlavní role, obsadil afroameričana, což by dneska nešlo a pokuď by se to přeci jenom realizovalo, tak se to neobešlo bez rasistických a nenávistivých keců, které by začínali "Nejsem rasista, ale...". Carpenter v první polovině vytváří hororové dusno, kdy čtveřice šílenců projíždí městem a hledají svoji první oběť, kterou si záhy najdou a tak se v druhé polovině, může rozjet klasickou vybíjenou. A Carpenter tady poprvé použije svůj vzorec, který v budoucnu ještě několikrát zopakuje a to, "Uzavřít skupinu postav, do nějaké budovy a postavit proti nim nepřítele, který je nad rámec lidských sil" a právě v takových to filmech, je Carpenter nejsilnější. Absenci krve a velkého násilí, je zde šikovně maskováno a to tím, že je zde tma, ale vše je dobře nasvíceno, takže je velice dobře vidět, co se zrovna děje. A i ona hudba, co zde hraje, má jednoduché tóny a přesto jenom z té hudby, jde mráz po zádech, jako by se mělo něco z té černé a hluboké tmy, co obestírá policejní stanici, mělo vynořit něco víc, než jenom kriminálníci, ale to je zase jiný příběh. ()

borec999 

všechny recenze uživatele

Carpenter si pred Halloweenom strihol tento drsný, nekompromisný, nízkorzpočtový akčňák, z ktorého cítiť béčkovosť a zápal pre vec na míle ďaleko. Film nemal vysoký rozpočet, nemá v hereckom obsadení žiadnu hviezdu, disponuje však celkom zaujímavou a pomerne netradičnou zápletkou, sympatickými hlavnými hrdinami(najmä Laurie Zimmer je tu naozaj bad ass drsňáčka) a aj dostatočnou porciou akcie, najmä prestreliek. Páčilo sa mi, že Carpenter mal gule prelomiť niektoré tabu a ukázať aj scény, ktoré v dnešných filmoch určite neuvidíte (nebudem spoilovať, kto neverí nech si pozrie). V dávnych dobách sa béčka točili skutočne pre radosť a asi aj vďaka tomu sa mnohé z nich stali kultovými a známymi. Dnes už sa však podobné filmy točia "z povinnosti". To je však už na inú debatu. Ako celok je Prepadnutie 13. okrsku sledovateľné v pohode aj po 45 rokoch od vzniku, aj keď nebudem klamať- vek na filme cítiť a určite to dnes už nikoho zo sedadla nezdvihne. Remake som nevidel, ale priznám sa, že tento film je jeden z mála tých, u ktorých by aj dával zmysel takže mu možno dám niekedy šancu. 60% ()

Galerie (66)

Zajímavosti (22)

  • Adresa okrsku, kam se policejní stanice měla přesunout, byla 1977 Ellendale Place. Na téhle adrese bydlel režisér John Carpenter, když se poprvé přestěhoval do Los Angeles. (HellFire)
  • Režisér filmu John Carpenter se ve filmu objeví jako jeden z členů gangu, který se snaží vlézt do policejní stanice oknem. (pUnck)
  • Příběh o tom, jak ho jeho otec poslal v šesti letech na policejní stanici se vzkazem, který vypráví Ethan Bishop je skutečný příběh Alfreda Hitchcocka. Hitchcock ho řekl Francois Truffautovi v jeho knize "Hitchcock". (pUnck)

Reklama

Reklama