Režie:
Matt JohnsonScénář:
Matthew MillerKamera:
Jared RaabHudba:
Jay McCarrolHrají:
Jay Baruchel, Glenn Howerton, Matt Johnson, Cary Elwes, Saul Rubinek, Michael Ironside, Rich Sommer, Mark Critch, Laura Cilevitz, Elena Juatco, Martin Donovan (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Dva rozdílní podnikatelé – inovátor Mike Lazaridis (Jay Baruchel) a obchodník Jim Balsillie (Glen Howerton) – spojili své síly v podniku, který se za více než deset let stal celosvětovým hitem. Přístroj, který jeden z nich vynalezl a druhý prodával, byl BlackBerry, návykový mobilní telefon, který změnil způsob, jakým svět pracoval, hrál si a komunikoval. Ale současně s tím, jak BlackBerry stoupal k novým vrcholům, začal se ztrácet uprostřed války smartphonů, nerozhodnosti managementu, která nakonec vedla k rozpadu jednoho z nejúspěšnějších podniků v dějinách businessu. (mac000)
(více)Videa (1)
Recenze (32)
"Co je to ten Doom?" "Hrál jste někdy Wolfensteina?" Pokud Vás při podobných hláškách šimrá, může se Vám BlackBerry líbit. V poslední době se s podobnými životopisnými filmy roztrhl pytel ale netroufám si tvrdit, jestli vznik telefonu BlackBerry, (který měl hlavní úspěch v USA a v ČR si moc fanoušků nenašel) je dostatečně nosné téma pro celovečerní film. Není to špatné, je to slušně natočené i zahrané, ale ne dostatečně zajímavé. 50% ()
Vzestup a pád telefonu Blackberry, o kterém dnešní mladá generace již zřejmě ani netuší. Podobně jako velikáni typu Google nebo Microsoft začínali v "garáži" a vypracovali se na společnosti, která ovládala většinu trhu. Začátek filmu je takový nudnější a já si říkal, že parta mimoňů bez emocí to nemůže utáhnout, ale pak přichází cholerik Jim a vzniká nám tu nesourodá chemie, která ukazuje, že byznys potřebuje obě strany mince: tiché introverty, kteří to vybudují a hlasité hovado, které to prodá. V rámci žánru životopisných filmů nejde o nic převratného, dá se to srovnat s filmy o Stevu Jobsovi (který má i zde malou, ale pro děj důležitou roli) nebo Zakladatelem o McDonnaldu. Schéma vyprávění je víceméně podobné a pokud vás zajímá svět techniky a byznysu, určitě by vás to mohlo oslovit. Hodnocení: 75 % ()
Velké překvápko a pohodová podívaná, na základě skutečných událostí, o partě kámošů, kteří se v devadesátých letech - v době kdy zatím nejen mládež honila ocas hada (Nokia 6110) nebo chytala banány (Sony CMD-J6) - rozhodli do mobilů vložit internet. S podnikáním však nemají žádné zkušenosti a potřebují někoho, kdo je i jejich byznys pořádně nakopne a přenese to mezi lidi. Parádně natočený životopis, s nabušeným soundtrackem a zatraceně příjemným komediálním podtónem (představení sekretářky, sestavování prototypů), je sice povětšinu času o přátelství, touze být pořád mladistvým a místo práce se bavit. A také o pocitu k nezaplacení, když člověk může ještě mačkat dotyková tlačítka. Později však přichází tvrdé rány od konkurence Ajfónu a nepochopení, proč vůbec někdo potřebuje telefon bez klávesnice. No, potvrzuje se zde, že když chce člověk něčeho dosáhnout, musí také něco obětovat… a čím ta oběť bude bolestivější, tím bude člověk úspěšnější. Z nedávné retro trojice podobných snímků (kostičky, kuličky, botičky) je zde vidět, že rozpočet příliš štědrý nebyl a vypadá to více televizně než výše zmiňované… ale to není vůbec na škodu, protože ten oldskůl vizuál, tomu náramně sluší a hlavně to tvůrci umí šikovně maskovat. Celé mi to přišlo natočené takovým stylem Kanclu, který při sledování dodával pocit autentičnosti. Herecky také není co vytknout a hlavní trio je správně obsazené – jak Jay Baruchel s blonďatým přelivem (v roli tichošlápka, kterého to postupně semlívá), tak samotný režisér jako jeho nejlepší kámoš a spoluvlastník, který chrlí filmové hlášky jako na běžícím pásu a střídá jedno boží tričko za druhým, a především nabroušený podnikatel Glenn Howerton, hozený mezi bandu géniů, kteří by nejraději pařili hry a dál si v práci pořádali filmové projekce. ■ AnanAss‘s Score: 8/10 ■ ()
Príbeh ostružiny, o jej rozkvete a pomalom uhnití. Našťastie som tento plod mobilného sveta nikdy nepožíval a nerozumiem fascinácii, ktorej sa mu dostalo za mlákou. Takže pre mňa film, ktorý mohol byť kľudne o vynáleze šijacieho stroja a také boli aj emócie. Je však dobré, že to tvorcovia poňali do humorného štýlu, čím sa vyše dve hodiny stávajú oveľa znesiteľnejšie. ()
Takže zdravíme partičku Rytířů spravedlnosti a jdeme po čase opět psát v komentáři moderní slovíčka, no super! :o) BlackBerry bude jistě úžasný film pro všechny geeky a nerdy (a možná i klasičtí hackeři si v něčem přijdou na své :)), jenže dobrých 40 minut mě míjel tak, že jsem měl chuť sáhnout na VLC po okénku cancel a následně po tlačidlu delete; k hlavním postavám jsem si nic nenašel, protože buď ti geekové řešili (občas) technický vývoj nového mobilního telefónu, do čehož jsem v tomto zkratkovitém podání, navrch se spoustou off-topic řečí kolem, příliš nepronikal, nebo (častěji) mluvili ve své nerdovské komunitě v přiznaných narážkách na Star Wars, Indiana Jonese, Dunu nebo nějaké Doom – a to jsem se chytal ještě míň a korunu tomu navrch nasazovala rozklepaná digi kamera à la Dogma 95. Postupně se ale film dostal k tomu, co mě u jeho propagace Petrem Konečným tolik nalákalo... a sice nahlédnout do historie neúspěšného a dnes již úplně zapadlého mobilního vynálezu, o němž jsem až do kontaktu s tímto filmem neslyšel (nebo nejspíš slyšel a dávno již vytěsnil z paměti) a který mohl ovládnout svět, kdyby se produkt v první verzi neprodával v takovém množství bez většího otestování / nezatížil by tolik následně síť / nebyl by záhy tromfnut dotykovými iPhony, po nichž se již každý další mobilní vynález s tlačidly stával zastaralým a pod. V tomto ohledu oceňuji pozoruhodné (z pohledu mladého diváka vlastně již trochu retro) téma z první dekády 21. století. Za tenhle proces událostí, který mě od jisté chvíle bavilo sledovat a více scénách byl podán poutavě, dám 3*, byť styl zpracování mi částečně nesedl a vše zde zajímavé by šlo možná shrnout do dokumentu s třetinovou stopáží. [55%] ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- Rozšírená, serializovaná verzia filmu sa vysielala ako trojdielna miniséria v televízii CBC na jeseň 2023 s použitím záberov, ktoré neboli zahrnuté do kín. (Arsenal83)
- Napriek tomu, že ide o jeden z mála kanadských filmov, ktorý sa v Kanade dočkal tak širokého uvedenia (viac ako 200 kín), stal sa tam kasovým prepadákom. (Arsenal83)
Reklama