Reklama

Reklama

Podivínský student rekonstruuje veterána Plymouth Fury z roku 1958 – ale jakmile sedne za volant, jeho sebevědomí se promění v šílenou bezohlednost. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (187)

ARI50 

všechny recenze uživatele

Výborné, zajímavé dáblovo nádherné auto , film není nějak špatný pár drobnosti by se našlo ale nějak to ani nevadilo snad jen bych přihodil vyjasněni proč auto bylo jaké bylo. Nevyděsí až kapku na konec ale nenudí, i když bylo málo odhalených scének z vraždami ale zato zaujme příběhem, herci a výbornými scény z autem. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Christine je pro mne i přes jistou zdlouhavost a roztahanost překvapivě nenudícím filmem. Teď někoho napadne, že si protiřečím, ale není to tak docela pravda. Děj plyne skutečně docela pomalu, akčních scén je minimum, dost se povídá (o ničem opravdu zajímavém), ale je z toho prostě cítit Carpenter, takže ten, kdo se nudit nechce, ten se nudit nebude a Christine si náležitě vychutná. Jako hlavní problém shledávám, že tento film není strašidelný. Vůbec. Což u hororu nemusí zas až tak vadit, pokud fanouškovi nabídne nějaký jiný druh požitku. Bohužel, tenhle snímek je dělaný přesně tím stylem, aby strašidelný byl, ale zoufale se mu to nedaří. Nakonec musím vyzdvihnout scénu s jedoucím hořícím autem, ta je opravdu úžasná. ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

Na knižní předlohu to nemá ani náhodou. Scénář je hodně upraven a některé věci úplně změněny. Chápu, že do béčkovýho filmu tato úprava byla nutná. Ale že se Carpenter obejde bez kapky krve, to je přece nemyslitelné! Kór u takového formátu, jakým Carpi bezesporu je! A kniha je místy kurevsky krvavá!! Kdybych film viděl před přečtením knihy, asi bych byl spokojen. Ale takhle je to bída a slabší kousek v Carpenterově filmografii. A tak nejlepšími momenty jsou hořící Christina na silnici uprostřed noci a Johnova hudba, která občas pěkně zatepe. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

láska je cit čisto iracionálny, nekontrolovateľná a popri snoch a duši objektívne nepreskúmateľná emócia; prečo sa niekto zaľúbi práve do toho človeka a nie do iného, prečo sú títo dvaja zamilovaní a necítia to isté k niekomu inému . . . istý veľmi špecifický poddruh "lásky" je fetišizmus - zbožňovanie vecí; ten má mnoho podôb - v tej najznámejšej ho poznáme ako privoniavanie si k dámskym gaťkám, topánkam alebo pančuškám, lenže potom je tu jeden veľmi rozšírený mužský fetišizmus, ktorý skôr než obsedantno-úchylne sa pokladá za prejav typickej mužskosti a "machovosti" - láska k autám, posadnutosť ich "tuningom", opravami, leštením, starostlivosťou, zvukom motora, spočítajte množstvo časopisov o auto - moto (je to niečo podobné ako napr. futbal - kdežto tu máte k zbožňovaniu aj konkrétnu reálnu vec, totem, fetiš, na rozdiel od nehmotnej futbalovej hry); navyše - zvláštna ľudská vlastnosť pomenovávať neživé predmety, ktoré vlastníme, je stará ako ľudstvo samo a bežná doteraz (moja prvá gitara sa volala Milka, druhá sa volá Jarka . . .) a to, že auto má meno nie je vôbec výnimočné; lenže akonáhle má niečo meno, vytvárame si k tomu vzťah; king & carpenter v (podľa mňa najlepšej kingovskej adaptácii - a nech sa na mňa darabontovi fanúšikovia nehnevajú) sa pozreli na fetišizmus a posadnutosť z trochu iného pohľadu: čo ak nie my si vyberáme predmet zbožňovania, ale ten predmet si vyberie nás? a čo ak on nás zbožňuje ešte viac ako my jeho - doslova na život a na smrť! každopádne 13 rokov pred Cronenbergovým Crashom (a 15 pred matrixom a vyše 20 pred Transformermi) tu bola Christine, červený cadillac, ktorý je metaforou zla, ktoré je večné, pohlcujúce a neporaziteľné; s dokonalým soundtrackom ("God, I hate rock´n´roll!"), výbornou štýlovou réžiou je ďalším dôkazom nesporných a vysokých kvalít tohto filmu množstvo citácií, odkazou a parafrázovaní tohto filmu v iných dielach, ktoré prišli po ňom, okrem spomínaných napríklad Tarantinov Death Proof alebi videoklip Radiohead ku piesni Karma Police, ktorý je celý citáciou jednej z famóznych scén tohto filmu, ale mám pocit, že ani Lyncha tento snímok nenechal ľahostajným; ()

rollman1 

všechny recenze uživatele

Další horor o posedlém autě. Tentokrát máme tu čest s dámou jménem Christine, která svého majitele posedne a změní ho z totálního loosera a panice na největšího frajera, kterému jsou všichni ukradení a miluje jen své auto. Já se bavil. Carpenterův rukopis mi sedí a tak mě film pohltil. Atmosféra dobrá, herecké výkony tak fajn. Gore sice vynecháno, ale vraždy i tak jsou pěkně zpracované. Nemám si nač stěžovat. Christine udělá za film docela dobrou paseku a jde po každém, kdo se na ní jen špatně podívá. Prostě auto jak má být. I přes svou stopáž film nenudí. Doporučuji. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (31)

  • Ono „samoopravování“ Christine bylo výsledkem jednoduchého triku. Dovnitř karoserie byly umístěny hydraulické válce, které pomocí dálkového ovládání deformovaly karoserii dovnitř. Ve střižně pak byly při výrobě filmu záběry puštěny pozpátku. (DaveM)
  • Ve filmu bylo v roli Christine pro různé scény použito 16 aut, která autoři shromažďovali dva a půl roku. Celkem jich koupili 23, nefilmové se použily na díly. V některých kaskadérských záběrech bylo například vozidlo s gumovým předkem. Některá z aut byly příbuzné typy Plymouth Belvedere a Savoy. (Stejšn)

Související novinky

Horor Christine se dočká remaku

Horor Christine se dočká remaku

10.06.2021

Režisér a televizní tvůrce Bryan Fuller (Hannibal, Američtí bohové) si chystá svůj celovečerní debut. Místo spekulovaného Star Treku jím však nakonec bude adaptace kultovního hororu Stephena Kinga… (více)

Reklama

Reklama