Režie:
Sébastien VaničekKamera:
Alexandre JaminHudba:
Douglas CavannaHrají:
Théo Christine, Jérôme Niel, Finnegan Oldfield, Sofia Lesaffre, Lisa Nyarko, Marie-Philomène Nga, Mahamadou Sangaré, Abdellah Moundy, Emmanuel Bonami (více)Obsahy(1)
Kaleb bude mít zanedlouho 30 let a nikdy nebyl osamělejší. Bojuje se svou sestrou o dědictví a přerušil vztahy se svým nejlepším přítelem. Fascinovaný exotickými zvířaty najde na trhu jedovatého pavouka a přinese si jej do svého bytu. Trvá jen chvíli, než pavouk unikne a rozmnoží se, čímž se celé místo změní na strašivou pavučinovou past. Policie zároveň uzamkne budovu a tím uvězní obyvatele uvnitř. Jediná možnost pro Kaleba a jeho kamarády je najít cestu ven a přežít. (Continental Film)
(více)Videa (3)
Recenze (174)
Těšil jsem se na plíživé šustění pavoučích nohou a pomalu tkanou pavučinu strachu, hnusu, plnou kokonů a možná i hnisu, vředů, krve.... a dostal zběsilý, uřvaný útok na věžák, kde mi pavouci místy přišli stejně děsiví jako rekvizity z krámku pro vtipálky. Arachnofobie se vůbec nedostavila, a to ani když pavoučci začali v sebeobraně (bože!) nekontrolovatelně růst. Hloupé to tedy bylo jako mnoho jiných snímků podobného ražení, zejména závěrečná přestřelka s bandou obrněných a zřejmě nesvéprávných policajtů už mne vyloženě rozesmála, ale to se pochopitelně dalo předpokládat. Za neodpustitelné pak ale považuju to, že Vaníček nenechal sežrat celou tu smečku idiotů v hlavních rolích. ()
Francúzsky ghetto gospel, pavúky boli len do počtu. Strach vzbudia len v určitých momentoch a aj to len u zarytých arachnofobikov, ktorá desí len pohľad na chlpatých osemnožcov. Ale inak sú málo útočné a viditeľne digitálne, takže aj keď sa mi tieto stvorenia hnusia, tu som hnus nepocítil ani raz. Celková pointa vyšla úplne smiešne a je vlastne popretím toho, čo bolo ukázané už na začiatku. Čo je ale najhoršie na filme je jeho politické vyhlásenie. Sám režisér povedal, že chcel poukázať na to, ako máme pavúkov, ale aj prisťahovalcov a ich potomkov z Arábie a Afriky za háveď a aká je spoločnosť voči týmto, inak veľmi slušným ľuďom, nespravodlivá. Pritom toto vyhlásenie dáva len kvôli agitke, za ktorú má peniaze, a sťažuje sa v krajine, ktorá sa pýši tým, aký má krásny koloniálny pôvod, čo na prechádzke Parížom si každý všimne, aký nádherný kultúrne obohacujúci dopad to má. Takže prázdne gesto, hoci my im to obohatenie samozrejme prajeme. ()
Vermines lze nejjednodušeji popsat jako mix Arachnofobie, REC a posledního Evil Dead, a opravdu se nedivím, že Vaniček dostal na starost právě další přírůstek do posledně jmenované série. Tenhle debut je instantní vstupenkou do první hororové ligy, podařilo se mu natočit řemeslně bezchybný, velmi intenzivní snímek, který v rámci pavoučích hororů nemá moc konkurenci. Zvlášť dokud jsou ty potvory malé a hbité, fungovalo to na mne stoprocentně a škubal jsem sebou s velmi vysokou frekvencí :D Ani si nechci představovat, o kolik více by ten film ještě fungoval, kdyby měl sympatičtější postavy, na kterých by člověku záleželo. Hrdinové jsou alespoň pro mě největším kamenem úrazu - zvlášť to, že z jejich charakterů vyplývají určitá velmi pochybná rozhodnutí, což v jednom momentě překročilo míru mojí tolerance. To, co jedna z postav udělá zhruba 15 minut před koncem, by totiž v té chvíli neudělal ani ten největší antisystémovej debil, to prostě nejde ospravedlnit. Přesně ten moment, kdy coby divák přestanu dění na plátně "prožívat" a začnu si místo toho říkat wtf. ()
Taky jsem byl panelákové dítě. Občas nějaký opilec chrápal u výtahu, občas se ve spíži objevila plíseň, občas nás někdo vytopil. Všechno je to jen slabý odvar oproti tomu, co zažije tenhle nešťastný panelák ve francouzské přistěhovalecké čtvrti. Žije v něm i jeden šmelinář, který se vyhýbá nějaké poctivé práci, dohaduje se se svou ségrou a stále rozdýchává smrt mámy. Hlavně je ale také vášnivým milovníkem exotických zvířat, a tak jednoho dne přitáhne do svého pokoje pavouka. Na první pohled vypadá polomrtvě, ale zdání klame. Záhy pláchne, navíc se zatraceně rychle rozmnožuje. Výsledek je nepříjemný, intenzivní, nápaditý i poměrně drsný, protože úřady nařídí karanténu a z paneláku se jeho obyvatelé jen tak nedostanou. Havěť vypadá věrohodně, pomáhá i dobrý zvuk. Škoda méně sympatických (a dost uřvaných) postav. Navíc mi víc sedělo komornější pojetí, takže kvůli velkohubému závěru mě dění na plátně trochu přestalo zajímat. Takže ve výsledku trochu škoda, po celou dobu tam byl náběh na čtyři hvězdy. ()
Lidé s arachnofobií budou brutálně trpět. No buď si to nepustí vůbec, nebo to hned v úvodu vypnou. Já tuhle havěť taky v oblibě nemám a musím říct, že nejednou jsem měl při sledování husinu. Pavouci tu vypadají reálně, jsou odporný, jsou velcí, je jich hodně, no hnus. Top scény - koupelna, průchod sklepem. Atmosféra z ghetto paneláku byla krutopřísná ! Hudba výborná. Obsazení je typická dnešní Francie, ale tady mě to nějak nerušilo, úplně nesympatické ty postavy nejsou. Finále trochu uspěchané, ale jinak dobrý, užil jsem si to. Slabších pět * nakonec dám, lepší pavoučí Horor, už dlouho nepřijde. Půjdu si teď zkontrolovat postel, než zalehnu ... ()
Galerie (36)
Zajímavosti (7)
- Ve 22. minutě se objeví narážka na Muhammada Aliho. (Duoscop)
- Pro natáčení filmu bylo použito téměř 200 obřích pavouků lovců čeledi maloočkovitých. (NiWi)
- Režisér Sébastien Vaniček představil film producentovi Harrymu Tordjmanovi, kterému se nápad velmi zamlouval a představil film zástupcům Netflixu. Těm se taktéž velmi líbil a stáli si za tím, že snímek je natolik dobrý, že si zaslouží jít do kin před uvedením na streamovací platformu. A to i přesto, že ve Francii může film distribuovaný do kin jít na Netflix až 15 měsíců po premiéře. (NiWi)
Reklama