Tvůrci:
Graham YostHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Rebecca Ferguson, Common, Harriet Walter, Chinaza Uche, Tim Robbins, Avi Nash, Rick Gomez, David Oyelowo, Rashida Jones, Iain Glen, Ferdinand Kingsley (více)Série(2) / Epizody(20)
Obsahy(1)
Ve zničené a toxické budoucnosti přebývá v obrovském podzemním silu společenství, které zabírá stovky podzemních podlaží. Muži a ženy tam žijí ve společnosti plné nařízení, o nichž věří, že je mají za úkol chránit. (Apple TV+)
Videa (2)
Recenze (106)
1.seria: Po dlhsej dobe opat velmi kvalitne spracovane sci-fi-cko, hoci v nevyraznych priestoroch a v uzavretej komunite ludi. Charaktery su verne, pravidla fungovanie taktiez, do toho par "anomalii", ktore dodavaju mysteriozno a atmosferu, v ktorej divak hada a spekuluje. Tahunkou serialu je rozhodne postava, ktoru odusevnene hra, vynikajuca Rebecca Ferguson. Napriek par hluchym miestam, ci nelogicnostiam, ktore si pozorny a kriticky divak musi vsimnut, pribeh stale drzi pokope. Zaverecny diel sice v uvode "nabaiti", ale samotny zaver prekvapi tym, co vacsina nepredpokladala. Mne sa potvrdila len jedna z podstatnych domnienok o sile a "obraze". Zaverecny, cca polminutovy, obraz vsak rozhodne stal za to a urcite pritiahne aspon 85% divakov aj k dalsej serii. Odporucam. 85% ()
„NEVÍME, PROČ TU JSME. NEVÍME, KDO SILO POSTAVIL. NEVÍME, PROČ JE SVĚT MIMO SILO TAKOVÝ, JAKÝ JE…“ Rozbíhá se to pozvolna. Vstřebávám informace, získávám si sympatie k postavám… Ale vono je to celkem roztahaný furt! A místy ukecaný. O sci-fi jde hlavně prostředím, jinak je to spíš detektivní drama. Ten svět je zajímavej, ale o jeho fungování se toho moc nedozvím. Vlastně se toho dozvím celkem málo, na to, jak je to dlouhý. Ale chápu, že k pochopení toho, co jsem viděl teď, budou třeba ještě další série. Každopádně jsem čekal víc. /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Seriál je natočen podle třídílné knižní série Hugha Howeyho (1.Silo, 2.Turnus, 3.Prach). 2.) Filmová práva už v roce 2011 koupila společnost 20th Century Fox. Producenty byli Ridley Scott a Steve Zaillian. 3.) Thx za titule „Veronika Ageiwa“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Obecně moc post apo nejedu. Jen když je zajímavý námět, např. film Snowpiercer nebo I, legend. Zde mě natáhlo jak téma (několika podlažní silo, ve kterém se žije), tak zajímavý cast. Takže vracečky, gradující tempo, krimi zápletka plus vykreslení postav bylo na jedničku a bavila mě vlastně každá z nich. Hudba perfetkní a to jak se zvládl závěr? Uf.... Jen tato záležitost je za mě důvod, proč mít Apple TV. ()
„Bez stromů, bez slunce, bez noci... bez mozků živoří, v bezmoci.“ Zlaté naše paneláky. Ale když už do postapo králíkárny, tak do stylové. Obří betonová šroubovice, pohřbená hluboko pod zemí, tisíce stísněných kójí a slepých uliček. Nekonečných 170 pater. A výtah zase nejede. Ani cedulku domovník nepověsil... Pěší turistice zdar, shromažďování disidentů zmar. Permanentní pološero, bezvýrazné, zmačkané ksichty, na schodech se mlčky míjejí silážníci a za každým oblým rohem číhá deprese. Nebo uvědomělý občan bonzák, se zevrubnou znalostí Dohody a všeho, co tato betonová Bible zakazuje. Prakticky každý prd. Nejnebezpečnější jsou pak tzv. relikvie, například prázdný obal od cucacího Lipa, ten vás může zabít rychleji, než by švec řekl: „Já chci ven.“ A ve společné jídelně přes celou stěnu POSTAPO OKNO: [][] Co nám ukazuje? [][][] Proč máme být rádi, že jsme kde jsme. [][][] Kolik disidentů už vyfasovalo erární hadr. [][][] Divné svítící body na nebi, vytvářející podivné obrazce, např písmeno W. Co jsou zač a proč tam vlastně svítí? Kdo bude moc zvědavej, už nikdy nebude starej! [][] První série navnadila. Při čekání na druhou zvažuji vlézt do Sila znovu, tentokrát ovšem do knižního. Jen mám strach, aby to manželce něco nepřipomnělo. Po první epizodě totiž vedla divné řeči, chrastila kýblem a strkala mi Okenu. Odbyl jsem ji: „Už zase?! Vždyť jsem okna už čistil... Loni na jaře.“ ()
Včera večer u sila komplet jsem se zhnusila, tramtarará, tramtarará, mám to za sebou… Soudruhům z manipulativního prodeje brutálně předražených pleček snobským kokotům se zdařila vskutku unikátní věc. Sebrali totiž snad nejpřitroublejší a nejomletější postapo klišé s výživností maximálně na sto padesát minut repetitivní nudy a nahovnili jej unylou vatou na plných deset hodin hrací doby, čímž uplácali nejnudnější seroš všech dob, proti němuž jsou i takové excelentní uspávačky hadů jako Neznáme věci či jednička a trojka Opravdového detektiva kurevsky odsejpajícími a ultrazábavnými sqosty pro nezbedné narkoleptiky. Seroš natolik hypnotický, že jsem po pětadvaceti minutách každého dílu bez výjimky nynal jako eplem praštěný, a druhý den to musel dojíždět, vděčen všem bohům plíživých nekróz za tlačítko FFW, abych mohl adekvátně ohovnotit a dočkal se toho tolik překvapivého a strhujícího závěru. Ano, tušíte správně, ten unylý festival čarokrásné nudy, jehož jediný jakž takž snesitelný díl pojednával o hodinovém měnění lopatky v generátoru, samosebou uzavřeli ke všemu tomu pomalému točení se kolem ničeho a neumětelskému napínání nenapnutelného ještě i otevřeným konečníkem v podobě snad nejpřitroublejšího a nejomletějšího postapo klišé a hrozně rádoby myslomrdu, jenž tomu navíc propůjčil děsivý „potenciál“ Ztracených. To znamená, že bradypsychický scénárista a nekrotizující dramaturg teď budou chodit kolem horké, řídké sračky tak minimálně dalších pět sezón, až opět kompletně zapomenou, do čeho to vlastně chtěli vyústit, tudíž to zase vyústí do hajzlu. No, já už u toho nebudu, abych náhodou neobrostl mechem, a to i navzdory tomu, že je paní Fergasnová docela qalitní náhon na pravačku. ()
Galerie (87)
Zajímavosti (5)
- Přilby skafandrů, v nichž jsou ti, kteří jsou posláni ven „uklízet“, jsou téměř totožné s přilbami používanými na skafandrech ve filmu 2001: Vesmírná odysea (1968). (Dalfor)
- Silo mělo původně vzniknout jako film. Společnost 20th Century Fox získala práva na román Hugha Howeyho. Na projektu měli pracovat Ridley Scott a Steven Zaillian. Film byl odložen z důvodu akvizice společností Disney. AMC Studios se mělo postarat o novou verzi, ale projekt později přešel pod Apple TV+ a Graham Yost se postaral o finální scénář. Mezi prvotním nápadem o zfilmování a výsledným seriálem uběhlo téměř deset let. (dan4815)
- Tim Robbins, ktorý hrá šéfa IT oddelenia, si zahral v minulosti aj v podobne tematicky ladenom filme s názvom Mesto Ember (2008), podzemnom post-apo meste, kde bol v úlohe mechanika a otca hlavnej protagonistky. (Shakal4972)
Reklama