Režie:
Victor SalvaScénář:
Victor SalvaKamera:
Levie IsaacksHudba:
Bennett SalvayHrají:
Eric Roberts, Lance Henriksen, Brion James, Lila Garrett, Zachary Weintraub, Lin Shaye, Victor Salva, Phil Fondacaro, Sasha Jenson, Tom Tarantini (více)Obsahy(1)
Oba cestují opuštěnou silnicí přes jihozápadní poušť. Jack Powell je docela obyčejně vypadající obchodní cestující středního věku, který se vrací domů. Adrian je mladý tulák v zaprášených riflích a kovbojských botách, který na stejné silnici stopuje řídce projíždějící auta. I když něco Jackovi našeptává, aby mu nezastavoval a nechal ho stát na silnici, přece neposlechne. Tak začíná jejich podivná odysea, která zcela změní Jackův život a názory. Pochopí, že se ocitl ve špatnou dobu na špatném místě, protože není dobré být právě teď uprostřed pouště, v oblasti, kde bylo v poslední době spácháno několik brutálních vražd. Nejen místní šerif, ale dokonce i rádio varuje posluchače před cestou do míst, kde řádí Sekyrák (jak vrahovi někteří přezdívají). To však není jediný zločinec, který se pohybuje na svobodě. Dalším je muž, který prchá z Las Vegas, kde sebral milión dolarů a měl tu smůlu, že patřily mafii a ta vypsalo na jeho hlavu odměnu. A uprostřed toho všeho je Jack, který se nedokáže zbavit svého nezvaného společníka. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (39)
Síce na klišé postavený, ale aj tak zvláštny a svojim spôsobom originálny film zaujme predovšetkým atmosférou sucha amerického zapadákova a prašných ciest. Nechýbajú tým pádom ani hady, iné plazy či tarantuly, avšak až na jednu výnimku schované v teráriách. Skutočne jedovaté sú ale dve hlavné postavy filmu, voči sebe protagonista a antagonista, voči spoločnosti iba antagonisti, čo je jasné od začiatku. Bad Company je síce málo známy film, avšak kto ho uvidí, zapamätá si ho hlavne kvôli prekvapivej pointe. Vzhľadom na to, že Salva nenapísal príliš dobrý scenár a režíruje iba priemerne, tak vás ale nešokuje tým správnym spôsobom. ()
... Víš kdo jsem a já vím kdo jsi ty... Thriller jenž si pro sebe ukradli Lance Henriksen a Eric Roberts(dnes už herci hrající v Béčkových filmech). Netvrdím, že jde o nějakou pecku. Spíš jde o takovej průměrnej thriller. Celkem mě ale udivuje, že vzhledem k roku vzniku má film málo hodnocení. Jen 356, Což naznačuje, že jde asi o pozapomenutej kousek. Což je celkem škoda, protože za jedno podívání tenhle snímek určitě stojí. Menší zajímavostí je, že manželku Lance Henriksena tady hraje Lin Shaye, která se tu ale mihne úplně na konci a to asi na 2sekundy. Nebyl jsem si jistej jestli je to vůbec ona. Musel jsem se ujistit až z titulků. Hláška filmu. " Kde spává krokodýl, tam opice nesere ". ()
Teprve druhý Salvův film, a přitom filmařsky mnohem vyspělejší, než většina jeho filmů pozdějších, thrillerové devadesátkové béčko jedna báseň. Road movie ze Západu tehdy frčela, zápletka s maniakálním sekerníkem a ukradenými prachami je fajn, navíc v hlavních rolích dva hodně známí a výrazní týpci... Roberts je tedy vážně odporný a vlezlý slizoň, a i když víte, že ani Henriksen není žádný řadový slušňák, stejně je vám sympatický a fandíte mu a říkáte si "sakra proč toho hnusnýho hajzla už konečně nevodkrágluje?" No a to překvápko na konci jsem upřímně řečeno nečekal, myslel jsem si, že všechno je to jasný, že rejža sice s divákem na konci asi nějak vyběhne, ale tohle by mě nenapadlo, takže zaokrouhluju nahoru, jasná věc. ()
Pre mňa osobne ide o jeden z najlepších hororových thrillerov 90.rokov. Skvelý, nanápadne zamotaný príbeh, ktorý po dôkladnom pozretí do seba pekne zapadá, výborne hustá atmosféra, napätie, neistota a zároveň asi najlepšie výkony kariéry pre Erica Robertsa i Lance Henriksena, na ktorých Victor Salva (ktorý to neskôr výraznejšie rozbalil s hororom Jeepers Creepers) stavia a graduje celý dej. Fanúšikom komornejších, napínavých mystery príbehov rozhodne odporúčam. Mimochodom, film sa u nás objavoval pod názvom Bad Company, no v zahraničí aj na nete býva väčšinou uvedený ako Nature of the Beast. ()
Atmosféra opustených amerických ciest, cestičiek, diaľnic, motelov, hotelov a zavšivených obchodíkov a púmp nie je až taká silná, ako v Stopárovi, ale niečo do seba má. Výrazne tomu pomáha aj dvojka Henriksen/Roberts. Bohužiaľ, scenár je nezáživný/predvídateľný a režisérovi to bolo jedno, takže nakoniec to ako-tak zachránil až šokujúci záverečný twist... ktorý som odhalil už na začiatku filmu. Paradoxne si myslím, že Zlá spoločnosť je lepšia dnes, t.j. 20 rokov po premiére, než v roku 1995. Vtedy, dva roky po Jurskom parku či pár rokov pred Matrixom, musela pôsobiť skutočne zastaraným dojmom. ()
Reklama