Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2022 a do odlehlé trestanecké kolonie, řízené špičkovou elektronikou a psychopatickým ředitelem, právě přivezli nebezpečného vězně. Bývalý kapitán Robbins dává od počátku najevo, že s tímhle systémem nehodlá spolupracovat ! Se zvlášť vzpurnými chovanci hraje sadistický ředitel speciální hru, kterou jen málokdo přežije. A tak je provokující Robbins vyhozen z vrtulníku do elektronicky monitorované džungle, v níž již číhají smrtelně nebezpeční Outsideři, vedení chladnokrevným zabijákem Markem. Ale Robbins se dokáže probít až do pobřežní osady mírumilovných Insiderů, kteří vedou s barbarských Markovým kmenem krvavou válku o přežití. Na ostrově Absolom se schyluje k poslednímu střetnutí a ředitel dělá osudnou chybu, když nastupuje do helikoptéry, aby osobně zkontroloval situaci. Kapitán Robbins byl totiž kdysi velitelem vrtulníku a toto je příležitost, na kterou dlouho čekal... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (136)

monolog 

všechny recenze uživatele

je to sice béčko, ale hodně nadprůměrný béčko. občas se sice nevyhne klišé (třeba jak si šéf věznice předvede později problémového vězně, který do té doby by byl v pohodě). nebo ten konec mě moc nepřesvědčil, vůbec tam neměli důvod přistávat. ale jinak to ušlo. není to sice žádnej velkofilm, ale propadák rozhodně taky ne. taková oddechovka, s příjemnou výpravou a docela zábavná. hloubku v tom taky moc nehledejte, ale kdo to bude očekávat spíše se smíšenými pocity, bude příjemně překvapen až to uvidí. jako já. v propadle filmových dějin to rozhodně neskončí. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu obstojná béčková sci-fi, která nepřinesla nic nového, ale ani vyloženě nezklamala (nenáročného diváka). Jejím největším záporem je z mého hlediska obsazení hlavního hrdiny - Ray Blijotta jaksi postrádá charisma a mně osobně se více líbí v záporných či alespoň nejednoznačných rolích, tam jeho přiteplený šarm vyniká mnohem víc. 52% ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Pozoruhodný !! Takhle jsem si to nepředstavoval, ale bylo to.. pozoruhodný !!" ;) No, musím říct, že lépe než slovy Stuarta Wilsona coby Waltera Mareka bych svoje rozporuplné pocity z Útěku z Absolomu snad ani nevyjádřil, protože tahle dystopická záležitost působí tak nesmírně nevyrovnaně, až to bolí !! Co se týká podobně laděných kousků pohrávajících si s motivem věznice nepříliš radostné budoucnosti, které snad ani nelze natočit jinak než v ryze béčkové akční stylizaci, nejsilněji mi tedy No Escape asociuje mladší Andersonův film s Kurtem Russelem, který si s těmi futuristickými Útěky, ať už z New Yorku či odjinud, potykal asi nejvíce, Žoldák: Legie zkázy, především dík jisté podobnosti jejich postav traumatizovaných hrdinů.. Zde si tedy hlavní part opravdu užíval ještě hodně věrohodný Ray Liotta jako kapitán Robbins, který sice byl odsouzen za vraždu, ale ty jeho motivace nakonec samozřejmě víceméně odpovídají představám archetypu ryze kladného hrdiny, vedle něj se jistě musí líbit i Taťka Lance Henriksena či Casey Kevina Dillona.. Největší potíž však jednoznačně spočívá v naprosto zhovadilém scénáři dua upocených pisálků Gaylin, Gross, kteří směrem k báječnému spíše filozofickému literárnímu předobrazu Richarda Herleye The Penal Colony, bohužel si nejsem jist, zda byl vůbec kdy přeložen a distribuován pro českého čtenáře, naprosto bezskrupulózně zdvihají prostředníček a jeho příběhem se opravdu inspirují jen velmi zlehka, k čemuž bych neměl příliš výhrad, pokud by většina změn spíš filmu neškodila, motivace postav i smysluplnost děje zde dostávají řádně na prdel, ačkoliv nejvíce mě uráží zejména ta stupidní hláška s Molotovovým koktejlem, když si nakonec nejsem vůbec jist, zda jen scénáristé spoléhají na (ne)inteligenci amerického diváka či si ji prostě jen nevěda vycucali z prstu.. Mluví se tu totiž o tom, že Molotovův koktejl vymyslel jakýsi Sergej Molotov, což opravdu se skutečností hraje na schovávanou.. To si snad děláte kozy, kluci, ne ?! On totiž Molotovův koktejl, v různých modifikacích používaný už dávno ve starověku a v té dnešní podobě prve použitý ve Španělské občanské válce, kterou spustil generál Franco, odvozuje svůj název skutečně od Molotova, nikoliv však Sergeje, ale Vjačeslava Michajloviče, sovětského komisaře pro zahraničí, který byl ještě méně oblíbený než Stalin, z období zimní války, a jedná se tak vlastně o dost hanlivé označení, kterým se bavili finští vojáci.. No, nicméně všechny zmiňované nedostatky vyvažuje osoba novozélandské režijní jistoty Martina Campbella, který sice sáhne skutečně po jakékoliv látce, nicméně jako nesmírně dynamický vypravěč s velkým citem pro akční scény, čehož budiž důkazem bondovské pecky Zlaté oko či Casino Royale, snad ani nedokáže zklamat, stejně jako jeho souputník Brit Phil Meheux, jehož kamera patří k ozdobám snímku natočeného v nádherných lokacích Nového Jižního Wallesu !! A tak ve výsledku sice Útěk z Absolomu v rámci subžánru určitě nevyčnívá, o nějakém přesahu filmu bez jediné ženské postavy snad nemůže být ani řeči, rozhodně však i dík svižnému soundtracku Greama Revella ani chvíli nenudí, byť tedy ten promrhaný potenciál mě osobně hodně mrzí.. () (méně) (více)

majo25 

všechny recenze uživatele

Známe akčné scifi, ktorého vek už trochu poznamenal. Liotta s Henriksenom su fajn, rovnako tak hlášky a dej rýchlo odsýpa. Na efektoch však mohli tvorcovia popracovať trochu viac a kedže džungľa a jednoduché stavenisko veľa nepýta, dej sa odohráva väčšinou tam. Samozrejme nesmie chýbať klišé s pocitom viny hl. hrdinu. Inak v pohode. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Jedna z mých milovaných sci-fi z 90. let, na které nedám ani po letech dopustit. Bývalý voják Robbins zastřelí svého velitele a poté co v nejstřeženějším vězení vyhrožuje správci jeho vlastní zbraní, končí na ostrově Absolom, odkud není úniku. Ostrov je hlídán moderní technologií, nikdo o něm neví a správce se vesele baví děním. Robins se dostává mezi Outsidery, bandu divochů vedených psychopatickým Markem a později mezi Osadníky, skupinu lidí, které vede Otec a která se snaží žít civilizovaně. Ani tady se mu ale nedaří zapadnout a nepřestává myslet na svobodu. No Escape má spoustu kladů, které z něj dělají nejlepší film mezi vězeňskými sci-fi - zajímavé postapokalyptické rozdělení společnosti, za málo peněz skvělou výpravu a kameru a vůbec dekorace, spoustu skvělých vedlejších postav v čele s krásně kladným Lancem Henricksem v roli Otce a špičkové akční scény (zejména středověce působící noční útok je paráda). Nad vším ční parádní Liotta v roli chladného až psychopatického Robinnse (Liottu kromě tohoto filmu v ničem prakticky nemusím, ale tady válí). No a také skvělý Campbell který mě v 90. letech skvělou formu a tento mišmaš nápadů drží pokupě. Má to prostě drajv a srdce a také ducha doby, která se bohužel vrátit nedá. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení filmu probíhalo od května do srpna 1993. Točilo se v Austrálii (Queensland, Sydney, Gold Coast) a USA (Havaj). (GASTON73)
  • Ve filmu se neobjeví ani jedna žena. (pornogrind)

Reklama

Reklama