Reklama

Reklama

Co kdyby vám někdo dal krabičku s tlačítkem, po jehož stisknutí byste získali milion dolarů, ale současně by připravila o život někoho, koho neznáte? Udělali byste to? A jaké by byly následky? Píše se rok 1976. Norma Lewis (Cameron Diaz) je učitelkou na soukromé střední škole a její manžel Arthur (James Marsden) je technikem v NASA. Jde o naprosto průměrný manželský pár, který žije běžným životem na předměstí se svým malým synem... dokud se u jejich dveří neobjeví tajemný muž se silně znetvořeným obličejem (Frank Langella) a nabídne jim něco, co jim může navždy změnit život: krabičku. Během 24 hodin, které na rozhodnutí mají, jsou Norma a Arthur nuceni čelit zásadním morálním dilematům. Brzy zjistí, že následky jejich rozhodnutí jsou zcela mimo jejich kontrolu a týkají se mnohem zásadnějších věcí než jen jejich vlastního štěstí a osudu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (663)

Arx 

všechny recenze uživatele

Velmi originální thriller. Matně si vzpomínám, aby mě nějaký film takhle zaujal a děsil a při sledování jsem byl jak na trní. Film má neuvěřitelnou atmosféru, kostýmy, postavy jsou snad všechny divné a děsivé a to se mi líbí. Atmosféra a pocity, které jsem měl během a po shlédnutí mi připomínaly filmy Osvícení od Kubricka a 12 Opic od Gilliama. Bohužel film je od druhé půlky tak překombinován, přeplácán až to vážně přestává být normální. Na tomto filmu je to neuvěřitelná škoda, protože každému je hned od začátku jasné, že tenhle snímek rozhodně nepatři do škatule typických sci-fi filmů, které máme možnost vidět 100x do roka. Ve výsledku tedy naprosto nevyužitý potenciál ale i tak má svoje kvality a minimálně 3 hvězdičky si zaslouží. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Push it and perish! Mohla to být malá chytrá alegorie o tom, že ať už se člověk hne kamkoliv, pořád se nachází uvnitř schránky – zavřený mezi čtyřmi zdmi v práci, doma nebo ve svém vlastním těle. Schránka obalující menší schránku a ta ještě menší, jako nikdy nekončící koloběh. Jenže to by za kamerou nesměl sedět Richard Kelly, který nám takhle předhazuje „jen“ slohové cvičení na téma vina a trest obalené ve vědecko-fantastické strouhance a lehce osmahnuté na vlně sedmdesátých let. Osobně pořád nevím, kam bych měl The Box zařadit a jaký postoj zaujmout, protože nad ním nelze jen tak mávnout rukou. Na to se až příliš rychle zadře pod kůži a jeho základní myšlenka nedá divákovi tak lehce spát. Na jedné straně volám:„Kelly přestaň už hulit to, co hulíš!“ Protože jediným řešením je oproštění se od megalomanských a šíleně Lynchovských kreací (dají-li se za ně vůbec považovat). The Box je filmem, u kterého je divák po sedmdesát minut inside the box a se zaujetím sleduje mrazivý příběh o následcích vlastního rozhodnutí, aby byl pak v poslední půlhodině totálně outside the box. Richard Kelly si zřejmě řekl, že by si rád zopakoval podobně laděný závěrečný twist z Donnieho Darka, jenže k tomuhle komorněji pojatému snímku se to zkrátka nehodí. Během vyprávění dokáže strhnout vizuálně zajímavou atmosférou koketující s Kubrickovým Osvícením hudebně doplněnou o rify z Hitchcockova Psycha, ale postupné vršení otázek, na něž se nedozvíme odpověď je ve výsledku značně otravné. Takhle se Kellymu daří překročit stín pouze Akt X, Krajních mezí či Věřte-nevěřte! Samotná střihová skladba je místy opravdu hodně zvláštní, skoro až mimo mísu. Výsledný produkt pak už jen připomíná invazi lupičů těl - prázdnou bublinou, která ke konci praskne a mátoživě se plahočí vstříc divákovi. PS: S odstupem času je mi stále víc líto, že Kelly nevyužil potenciál dané látky. Už jenom ukázka toho, jak se páry rozhodují společně a v konečné fázi je to zde vždy žena, která je původcem činu (Dux femina facti) majíc osud neznámého člověka ve svých rukách. Čímž se dostáváme k otázce: Do jaké míry ho má člověk ve svých vlastních? Opravdová škoda, že se tahle zprvu se rozvíjející studie o nutnosti naučit se žít s vlastními rozhodnutími zvrtává do sci-fi mišmaše s nejasným zato přímočarým koncem doslova utopeném ve vektorovém slizu podivných CGI efektů. 6/10 ()

Reklama

LihO 

všechny recenze uživatele

Hodnotím ako priemerný film. Pár dobrých nápadov a efektov, no inak pomerne slabý scenár a nechutne nudná atmosféra. Príliš dlho trvá, kým sa to dejovo aspoň trochu rozbehne... tiež mi dosť vadilo, že veľa vecí bolo vopred jasných... nemám rád filmy, kde je od začiatku jasné ako skončia. Cameron Diaz tomu trochu zdvihla úroveň, no čakal som viac. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Už při odchodu ze sálu jsem nevěděl o čem to bylo. Takhle skvělý námět mohl zabít jedině egoista, který si myslí, že musí točit divně aby to bylo cool a cooltovní. Ovšem není aááž tak dobrý, jak si myslí. ---- Překvapivě dobrá Cameron Diaz a charismatický Frank Langella, to jsou ty dvě hvězdy(ičky) filmu. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Když magistr Kelly vzhlíží k braku a zónou soumraku zachází do krajních mezí, je to svou retro atmosférou fajn, ale jakmile Langella jakožto neúspěšný uchazeč castingu na reklamu Wilkinson Sword začne rozvíjet svou „krabicovou teorii“, knihovnice spustí vodní portály a Santa Clausovi je svěřeno řízení dopravy, skříňka bez střev obloukem zamíří do koše předimenzovaných fantasy a levných moralit. Chtělo by to míň autorské sebestřednosti a mysteria za každou cenu, protože takhle to vypadá, že předlohou byla povídka Bottom, Bottom.. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (7)

  • Film nebyl promítán kritikům. (rafix)

Související novinky

Tvůrce Donnieho Darka opět zkouší sci-fi

Tvůrce Donnieho Darka opět zkouší sci-fi

12.03.2012

Richard Kelly (foto) je tak trochu „one hit wonder“. Navíc Donnie Darko vlastně ani nebyl hit, jen postupem času získal kultovní status. Každým dalším filmem Kelly nahrává svým odpůrcům, kteří tvrdí,… (více)

Strašáci nanovo

Strašáci nanovo

24.04.2009

James „Cyclops“ Marsden se vyřádil v několika komediích (a v každé předvedl, že má pro tenhle žánr opravdu talent), ale teď zkusí něco drsnějšího. Nejdřív jej uvidíme v hororu Richarda Kellyho The… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno