Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chtějí ovládnout svět! John Nada (Roddy Piper) objeví, že mimozemské bytosti tajně ovládly svět a chtějí lidstvo zotročit. Malý tým rebelů se vydává s nimi bojovat a Nada se rozhodne přidat se k nim. V nerovné bitvě mají jen malou šanci na úspěch, ale na jejím výsledku závisí osud celého lidstva! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (301)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Netuším, kam si John Carpenter zašel pro nápad s obsazením té samolibé nuly, kterou předurčil ke spasení světa... ovšem v případě, kdy ani sám snímek neví, čím vůbec je, to vlastně ani tak moc nevadí... Přiznávám, že jsem během několika hodin zapomněla, jak že to celé dopadlo, ale pevně doufám, že od nás ti Bořci - stavitelé vesmírnou hrozbu tupého konzumu odvrátili, už pro tu nejnudnější rvačku všech dob, kterou kvůli tomu museli podstoupit, takže možná bych měla být vděčná, když za nic, tak za slušnou práci s atmosférou i hudbou a nápad s brýlemi... a nakonec malý, leč nezanedbatelný dotaz - kde se sakra flákal Arnie? ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Fantasmagorický mix osmdesátkového siláckého béčka, wrestlingového filmu (se samoúčelnou mnohaminutovou peckovačkou), nápadité sci-fi a důmyslné společenské kritiky konzumu. Z dnešního pohledu je film relativně kontroverzní, neboť vlastně ospravedlňuje rozjařený killing-spree na vyhubení zbohatlíků tím, že to nejsou lidé, ale zotročující mimozemšťané. ()

Reklama

obitus 

všechny recenze uživatele

Více než kdy jindy se zastydlý hippie John Carpenter pouští do kritiky americké společnosti a používá k tomu prostředky ještě šílenější než názorově spřízněný kolega Romero. Mimozemská invaze viděná skrze sluneční brýle a zastavovaná jedním (později dvěma) zkrachovalými dělníky ze stavby. Podobně jako v The Thing je prostředí silně maskulinní a podobně jako v ní to skvěle funguje. Levný vzhled a triky z říše nejjednoduších vyvažují perfektní masky emzáků a v hlavní roli drsňák k pohledání. Neprávem podceňovaný a často nepochopený Carpenter. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

They live, I sleep. Prvních třicet minut jsem se ukrutně nudil, pak už to bylo jenom horší.. Carpenter, který si tentokrát ani nepomohl hudbou, jakože prďácky brojí proti komercializaci kultury, konzumnímu životu a ekonomice Ronalda Reagana a přitom v čele s osvaleným Marošem Kramárem dosáhl jedině toho, že stvořil první film, kterému jsem měl sto chutí rozšlapat brýle. Hlavní myšlenka dobrá, realizace ovšem na úrovni Paula Michaela Glasera. No nic, alespoň jsem byl obohacen krajně existenciální hláškou: „Brácho, život je čubka. A zase hárá…“, o jejíž původním autorství se vedou letité spory. Někteří říkají podnapilý Jean-Paul Sartre, jiní zase, že za ní stojí od Tokia doposud vzdálený Goro.. ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

They Live je podľa mňa jednou z najpozoruhodnejších snímiek režiséra Johna Carpentera, ktorá však už navždy zostane v tieni jeho známejších kúskov, akými sú Halloween, Vec či Prepadnutie 13. okrsku. Má zamyslenia hodný sci-fi motív a je poňatá dosť neortodoxne, vďaka čomu si aj v dnešnej dobe stále zachováva okruh svojich verných priaznivcov. Napriek béčkovosti a citeľnému nižšiemu rozpočtu, ide o nápaditý a netypický filmový počin. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (22)

  • Súboj medzi Roddym Piperom a Keithom Davidom mal pôvodne trvať iba 20 sekúnd, ale Piper a David sa rozhodli bojovať naostro, pričom predstierali iba zásahy do tváre. Tento súboj nacvičovali 3 týždne a bol inšpirovaný bitkou medzi Johnom Waynom a Victorom McLaglenom z filmu Tichý muž (1952). Výsledok zapôsobil na režiséra Johna Carpentera do takej miery, že sa ho rozhodol ponechať vo filme celý, pričom trvá 5 minút a 9 sekúnd. (Nekrofil)
  • Politické elementy ve filmu pocházejí s rostoucí Carpenterovou nespokojeností se vzrůstající komercionalizací populární kultury a politiky v 80. letech 20. století. Poznamenává: „Začal jsem opět sledovat televizi. Uvědomil jsem si, že všechno, co na obrazovce vidíme, je navrženo tak, aby se prodalo. Celé je to o vytvoření touhy diváka po koupi něčeho. Jedinou věcí, která je zajímá je získat naše peníze." (SeanBean)

Reklama

Reklama