Reklama

Reklama

První znamení: Přichází satan!

  • USA The First Omen (více)
Trailer 11

Obsahy(1)

Když je mladá američanka poslána do Říma, aby začala sloužit církvi, narazí na temnotu, která ji přiměje zpochybnit vlastní víru a odhalí děsivé spiknutí, které doufá, že přivede zrození inkarnovaného zla. (Falcon)

Videa (7)

Trailer 11

Recenze (120)

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Určitě se nejedná o vyloženě zásadní snímek v žánru, ale jinak jsem teda rozhodně spokojen a za poslední dobu jde o jeden z těch lepších hororů. Oproti Neposkvrněné teda úplně jiný zážitek (čti 100x kvalitnější), takže to s ní srovnávat nebudu a stejně tak jsem celou "Omen" sérii do dnes neznal, takže hodnotím čistě jen film. Největší předností je totiž jeho komplexita, a to jak po stránce technické, tak herecké (kde hlavní herečka je dostatečně neznámá a neokoukaná a zároveň dostatečně šikovná na hlavní roli) a i po stránce příběhové, kdy děj je poměrně rozsáhlý, zabíhá do mnoha uliček a celkově to není jen přímočará linka v klášteře, ale vyklube se z toho dost zábavná věc. Po hororové stránce by si to sice možná zasloužilo větší důraz na lekačky a nějaký ten pocit strachu, ale na druhou stranu nám tady tvůrci servírují neutichající atmosferickou paranoiu a celkem dobré napětí okolo, kdy divák vůbec neví, kam se film bude ubírat v následujících minutách, a sedí napjatý jak struna, takže za tohle palec nahoru. Jedinou výtku mám v možná až příliš rychlém konci a tak "šup šup" uzavřeném ději, ale jinak jsem s výsledkem spokojen a suma sumárum jde o svěží závan v rámci tohoto subžánru, který se nesoustředí jen na jednu věc, ale nabízí plnohodnotný a temný zážitek s masivním lákadlem na další díl v posledních vteřinách filmu. Dobrý kousek a na to, že jde o ne až tak zkušenou režisérku i hlavní hvězdu, tak jde o víc než slušné otevření dveří do filmového světa. ()

Sludger 

všechny recenze uživatele

Film je niečo ako stroj času do 70s hororu. Čiže zabudnite na prehnané jumpscare lakačky, ale pripravte sa na pomalé budovanie hororovej atmosféry. Dielo pripomenie staré horory nielen námetom a konštrukciou príbehu, ale aj vizuálom, výraznou hudbou, pomalým budovaním napätia a praktickými (slizkými) efektami (až na pár výnimiek). Nebojí sa tiež pritlačiť na pílu, keď treba (havária, pôrod či spálená), atmosféru dolaďuje skvelou hudbou, drobnými náznakmi a vie diváka držať v napätí. Prequel trpí už svojou podstatou, keďže vieme ako má dopadnúť cieľ, tak nemá čím prekvapiť. Bol aj pokus o jeden zvrat, ktorý bol až očividne jasný od začiatku a nepotešili ma ani zbytočne otvorené dvierka na rôzne (side) pokračovania. Vo filme nájdete aj kopec odkazov na starú klasiku (počnúc úvodnou samovraždou) a nádejná režisérka Arkasha Stevenson (na to, že je to debut, ide o vysokú kvalitu) sa inšpirovala nielen pôvodným filmom, ale aj Polanského dielom "Rosemary´s Baby" alebo aj "Suspirou" od talianskeho matadora Daria Argenta. Vo výsledku ide o podarený retro horor, ktorý ponúka alternatívu ku moderným hororom. Stále sa to dá aj „po starom“ a funguje to. Rozhodne zatiaľ najlepší horor v tomto roku. Veľmi milé prekvapenie. ()

Reklama

fuxoft 

všechny recenze uživatele

Oceňuji, že se tenhle horor snaží trochu vybočit ze škatulky a není to jenom další "sériovka" jako od Blumhouse. Ale po každé zajímavé / originální / WTF minutě následuje pět nezajímavých minut. Skutečnost, že jde o prequel 50 let starého filmu a že by tvůrci zoufale chtěli natočit i sidequel, je spíš na škodu. Bill Nighy a Charles Dance mají jenom camea. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Prequel, u kterého jsem měl konečně pocit, že jen účelně neparazituje na slavné značce. Hnedka na začátku dokázal film vtáhnout do 70.let a to jak celkovou dobovou atmosférou, tak vizuálem. Nevím, jestli to byl jen můj pocit, ale místy mi připadalo, že se dívám na něco, co vzniklo před padesáti lety. Na atmosféru podkreslenou náboženskou hudbou si také nemohu stežovat a těch pár drsných momentů stálo fakt za to. Fajn je i příběh, u kterého evidentně někdo přemýšlel a konečně nezklamali ani herci. Výtky míří k napětí, které jsem tady místy až bolestně postrádal a částečně i k příběhu, ačkoliv výše píšu, že se mi líbilo. -SPOILER- Že chce církev skrze Satana přivést lidstvo zpátky k víře je v pořádku. Otatně žhář-požárník není v běžném životě nic až tak výjimečného. Nicméně nějak jsem nepochopil, jak chce církev Ďábla kontrolovat. Tohle vysvětlení mi tady chybělo. Ale tak třeba se ho dočkáme v dalším díle, na který bych s chutí podíval. 80% ()

luka4615 

všechny recenze uživatele

Zbytečně natahovaná režisérská exhibice, která má díky svému nesourodému zpracování velmi pramalou šanci zaujmout jak nové, tak i zejména to staré diváctvo odkojené na snímku z roku 1976. Ve finále zde tedy dostaneme zoufale prozívanou a rozmělněnou podívanou, u níž stojí za zmínku jen hrstka atmosféricky vystavěných scén. A to je vzhledem k neuvěřitelně olbřímí stopáži, a především onomu legendárnímu filmovému odkazu vážně hodně málo. Škoda. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (26)

  • Hlavné natáčanie sa odohralo v Ríme od 19. septembra do 22. novembra 2022. Na zobrazenie sirotinca boli použité budovy vo Villa Parisi a farma v Procoio. Produkčná dizajnérka Eve Stewart uviedla: „Chceli sme, aby to bola veľmi jedinečná a krásna budova a keďže sme nemohli nájsť všetko v jednej budove, spojili sme tri budovy a zabezpečili, aby boli všetky navzájom dobre prepojené.“ (Arsenal83)
  • Móda, kterou používají vedlejší postavy i kompars ve filmu, nepatří do počátku sedmdesátých let, ale do poloviny tohoto desetiletí. Navíc v jedné scéně zazní píseň „Daddy Cool“ od skupiny Boney M. Tato píseň byla vydána v roce 1976 a film se odehrává v roce 1971. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama