Reklama

Reklama

Zápisník alkoholičky

  • Slovensko Zápisník alkoholičky (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Celovečerní film Zápisník alkoholičky vypráví dramatický příběh mladé ženy bojující se závislostí na alkoholu. Hlavní hrdinkou (byť se jako hrdinka mnohdy nepůsobí) je mladá maminka, která se rozhodla nevzdat, nastoupit léčbu a bojovat se svým démonem i o svou rodinu. Jak těžké je si problém s pitím přiznat? Proč není překážkou závislosti ani malé dítě? Kde vzít sílu se léčit a co následuje poté? Na tyto a mnohé další otázky odpovídá autentická a upřímná filmová zpověď abstinující alkoholičky. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (115)

hrumsrt 

všechny recenze uživatele

Bohužel národním sportem není hokej, či fotbal, tam se národ semkne, jen když jde o medaile, a pokud to nevyjde, tak přece "já jsem to říkal..", ale nýbrž chlastání.. Nejde o lidi, kteří si každý týden zajdou "na jedno" (a vypijí pět), to je jen mírný alkoholismus, jaký sice poživatelé nepřiznají, ale vlastně to nikomu neškodí. - Ponaučení č. 1: Jakákoli nepříjemná abstinence proklamuje závislost.  Téhle disciplíně kralují ti, kteří do sebe denně lijí láhve různých barev jednu za druhou a tváří se, že nemají problém, i když den co den nevědí, čí jsou. - Ponaučení č. 2: Alkohol, který nemá barvu nepijete, protože Vám chutná, navíc brzy ji z Vás taky sejme... Na motivy vlastních zážitků a delirický rán Michaely Duffkové vyprávěný příběh o jedné mladé mamině v domácnosti, která si čekání na rodinu živícího manžela zkracuje chlastem. Ale co má dělat, když jsou všichni proti ní, rodiče manžela ji od začátku nechtějí, až najednou i manžel začne zpívat stejně. - Ponaučení č. 3: Bez ohledu na to, jaké soukromí a jiné benefity Vám rodiče slibují, nikdy s nimi nebydlete.. Zápisník alkoholičky na to běžné civilizační téma zpracovává, tvůrci ho právě pro potlačení jeho všednosti protkali řadou stylisticky symbolistických náhledů do duše hlavní hrdinky sršící von Trierovskou inspirací, jenže trošku dvousečně, jelikož českého diváka, kterého Zápisník alkoholičky v kině potřebuje to definitivně ztratí.. Vedle Vlastníků životní výkon Terezky Ramba, akorát všechno co Zápisník alkoholičky dělá jsme mohli vidět už v Úsměvech smutných mužů, a to obšírněji a s nadhledem.. /viděno v kině/ 60% ()

Mara97 

všechny recenze uživatele

Progresivně natočeno, střihy do budoucnosti a potom i do minulosti přidávají na větší dynamice snímku, hudba skvělá, Ramba téměř bezchybný výkon hodný Lva. V porovnání s Úsměvy smutných mužů ovšem o něco slabší, neboť boj s alkoholem i vnitřními démony není vykreslen tak poctivě a realisticky, jak by bylo vhodné. Narace je příliš jednoduchá, velmi rychle se do závislosti vklouzne a pak se z ní i dostane, nicméně to napravení stavu se zdálo až příliš jednoduché. Trochu mi tedy chybělo lepší popsání toho boje člověka sám se sebou, kdy má nutkání se napít, jak vzdoruje, jak podlehne - vždyť toto bylo lépe demonstrováno i v komickém seriálu Skoro na mizině. ()

Reklama

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Na nový český film určitě nadprůměrná kvalita. Skutečný příběh ženy na mateřské, která se díky lahvím alkoholu čím dál víc vzdaluje realitě i své rodině, na mě rozhodně zapůsobil. Líbila se mi i hudba a atmosféra filmu, ale především herecký výkon představitelky hlavní role. Tereza Ramba je Paní herečka! ()

Majkak 

všechny recenze uživatele

Rozdrobené do jednotlivých výjevů, skládačka drobných scének, ilustrace pro výuku, jak vypadají scény ze života alkoholika. Jako imprese funguje velmi dobře, současně zrychlený závěr vypadá až příliš optimisticky. Není to klasické těžké drama o propadu do závislosti, dnu a těžkém boji o návrat. Ramba hraje skvěle a výborně je zvládnutý i fyzický propad, kdy se zvyšující se množství konzumovaného alkoholu pomalu propisuje do vzhledu. Není to špatné jako náladový film. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

V nezvykle zaplněném  kině jsem se ocitl v obklíčení  žen 45+ s propašovanými lahváči, což úplně neavizovalo kinematografický zážitek století. Zápisník alkoholičky jsem ale určitě  vnímal jako jeden z očekávanějších filmů letošního roku, kterému bych měl věnovat pozornost. Tvůrci  se dokonce snaží film vizuálně obzlášnit zpomalovacími záběry nebo snovými momenty s kamerovým filtrem. Téma sice nepřináší nic originálního, ale vzhledem ke své vděčnosti mělo jistý potenciál. Ten se ale spíše rozplzl a nebyl úplně naplněn. Pro mě osobně především kvůli často nepochopitelné střihové skladbě, kdy jsem měl pocit, že film není vyprávěn moc kontinuálně. Takový rozklad osobnosti, první krizi, druhou krizi a návrat do normálního světa bych asi chtěl vidět ztvárněnou více postupně a detailně, po kručkách, jak to pěkně chronologicky šlo.  Tohle bylo zkratkovité. Ani jsem moc nechápal, jak na sebe některé scény navazují a v jakém stavu se zrovna hlavní hrdinka nachází (odmítne víno na mejdanu s kamarádky a jde domů, STŘIH cestou se zbaví do nějakého baru,, STŘIH  leží opilá na oslavě dcerky STŘIH - divný, ne? A takových momentů tam je víc) . Od Dana Svátka jsem na podobné téma před lety viděl Úsměvy smutných můžu a podle mých matných vzpomínek a komentáře měli taky podobný problém s útržkovitosti. U Alkohličky se zřejmě jenom zopakoval a ještě prohloubil.  Obavám se, že tohle je případ filmů, které jsou ušlechtilejší tím, že vytáhnou osvětové téma do veřejného prostoru, než kvalitou.  Vlastně pořádně ani nevidíme ten první spoušteč stavu hlavní hrdinky a většina toho údajného ,,pití´´ se taky děje mimo záběr. Místo toho tvůrci vlastně věnují hodně prostoru vztahovým trablům hlavní dvojice a tahle linka už mi přišla bohužel úplně nepochopitelná. V alkoohlické lince jsou občas jsou záblesky momentů, které jsou tak odlehčené a rozverné, jak asi měly byt, a které jsou tak depresivní a existenční, jak asi  měly být. Mimochodem, hudební doprovod super! Začátek je spíše odlehčený, i když třeba nepatřičně, ale tahle poloha filmu není njak extra hrůzná. Pak už se blížímě ke tíživějšímu dramatu. Jenže později začně vztahová linka válcovat alkoholickou a to už jsem se v tom naprosto ztratil,. Těžko říct, co chtěli tvůrci vlastně natočit. Každopádně ten vztah hlavní dvojice jsem nějak nepobíral. Možná takhle někdo zvláštně  funguje a já k tomu jen nemám životní zkušenosti.  V závěru jsem se už dokonce ztratil v tom, s kým právě hlavní hrdinka je (objeví se chlápek z lečebny, pak zmizí, pohádáme se s manželem, ale začneme se zase vídat....jenže najednou se po půlhodině zase vyrojí ten z léčebny se kterým máme jet na výlet). Srdceryvné dojímavé finále vůbec nefungovalo a dostal jsem u něho bohužel výtlem. Nejdřív jsem uvažoval o vyšším hodnocení.  On je asi hlavně  problém, že  mezi Terezou  Rambou a Miloslavem  Königem nepanuje absolutně žádná chemie! Každý jako by si hrál jiný film.  Toho Königa registruji podruhé a štval mě už jako manžel Křenkové loni v Úsvitu (!), takže příště už prosím radši k žádným herečkám nedávat. Zato Tereza Ramba se dost snaží. Možná tento vyloženě ,,svůj´´ film neutáhla úplně stoprocentně (úplně jsem ji nevěřil některé hádky s manželem, ale můžeme to zase svést na  Königa), ale ona je na tomto filmu jednoznačně  to nejlepší a nejpřirozenější. () (méně) (více)

Galerie (30)

Zajímavosti (6)

  • Natáčení trvalo tři měsíce, v Ústeckém kraji filmaři strávili 13 natáčeních dní. Vedle Dubice pracovali také v Ústí nad Labem, Mněteši na Roudnicku nebo Církvicích na Ústecku. Natáčelo se také v Praze a v Dobřichovicích, kde se filmaři na pár dní ubytovali v protialkoholní léčebně, kterou provozuje právě autorka knižní předlohy Michaela Duffková. Natáčení skončilo v červnu 2023. (rakovnik)
  • Film je natočen na základně knihy, kterou napsala Michaela Duffková a kde vypráví svůj příběh o své závislosti na alkoholu a složité léčbě. (Katka189)
  • Když ve 4. kapitole Ondřej (Miloslav König) jí u své maminky (Barbara Lukešová) svíčkovou, sleduje přitom v televizi fotbalový zápas Evropské ligy mezi Slavií Praha a Sevillou, který se odehrál 14. 3. 2019. Slavia v něm slavně zvítězila v prodloužení 4:3 a postoupila tak do čtvrtfinále, kde později nestačila na londýnskou Chelsea. (ELBobes)

Reklama

Reklama