Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Josef K. se jednoho dne probudí ve svém bytě za přítomnosti dvou cizích mužů, kteří mu oznámí, že je zatčen. Nikdo mu neřekne, z čeho je obviněn a proč mu nakonec i přes neznámé obvinění dovolí žít na svobodě. Josef K. se snaží záhadu svého nesmyslného zatčení vysvětlit, ale když je opravdu pozván k procesu, ukáže se všechno jako mnohem závažnější a absurdnější, než si vůbec odvážil pomyslet ... Film byl natočen podle nedokončeného románu Franze Kafky Proces, a zahráli si v něm i čeští herci. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (37)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Divnej a zajimavej film. Knihu jsem necet, ale tak zhruba sem vedel, o co ma jit, takze me v zaveru neprekvapilo, ze se nevysvetli, z ceho byl obvinen, ale stejne mi konec prisel takovej divnej, uspechanej a ne moc navazujici na predchozi deni. V podstate v momente, kdy na scenu prijde Hopkins, coz je nakejch 20 minut pred koncem, je uz film slabsi, ale jinak je fakt zabavnej, napinavej a zajimavej. Tim nechci shazovat Hopkinse, on byl super, pripomnel mi Hannibala, jen uz proste v zaveru tu neni tak pekna atmosfera. Co se tyce MacLachlana, tak je tady fakt dokonalej, nechapu, proc neni obsazovanej castejc. Ale asi nejvic me potesil Molina, ten byl genialni. A dokonce ani cesky herci tu nepusobi rusive, jen si tvurci meli ohlidat ty moderni cedulky s cislama domu na ulicich, to primo bylo do oci. No a jeste musim pochvalit hudbu a jednoduse pusobici kulisy, ktery pekne dokreslovali atmosferu. I pres ten slabsi konec jsem se dobre bavil a jedna se urcite o zajimavej film, kterej stoji za skouknuti. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vacsinou som zvyknuty, ze rymejky su ovela slabsie nez povodne originaly, no ale tento rymejk sa fakt podaril, ba dokonca sa miestami aj priblizuje svojou kvalitou Wellesovmu The Trial z roku 1962 s Perkinsom. Tuna suverenne vladne najma Anthony Hopkins {the Silence of the Lambs}, ale aj taky Kyle McLachlan {The Doors} bol vyborny. Knihu Franza Kafku som cital a tematika Josefa K. je silna sama o sebe. 76 % ()

Reklama

Šandík 

všechny recenze uživatele

Nemá smysl opakovat to, co napsali Matty, LEATHERFAC a sup, to mohu pouze podepsat. Zmíním ale ještě jednu, zatím nezmíněnou drobnost. Totiž to, že se film zjevně pohybuje v jiné "rozpočtové hladině" než ty naše a je to na něm opravdu znát. Přestože i tady jsou vidět omezení, například úplně nevím, proč se scéna s katedrálou musela točit v Kutné Hoře a ne v Praze, zdá se výprava jinak vysloveně solidní. Něco, co v české produkci najdete spíše výjimečně... Škoda té vysloveně zpackané režie, podpořené také zjevně příliš neodvážným scénářem. Záznam legendárního divadelního představení z konce šedesátých let z Divadla Na zábradlí v režii Jana Grossmana ukazuje, jak jiný může Kafkův Proces být, když se tvůrci jednoduše nebojí... 65% ()

mcleod 

všechny recenze uživatele

Výborná adaptace mého oblíbeného románu přesně tak, jak měla být natočena. Pokud někdo čeká "kafkovské hrůzné divnosti" (jak se to třeba (ne)povedlo Orsonu Wellesovi) bude zklamán, protože tento režisér zřejmě pochopil o čem Proces je. Jde o společensko-kritické dílo namířené proti upjatým společenským konvencím, které dokáží odsoudit i bezúhonného člověka za přirozenou maličkost, a zcela mu tak zničit život. Z filmu je to oproti knize mnohem patrnější, což je možná docela škoda (skrytost myšlenky je na knize právě krásná). Na druhou stranu je pěkné vidět, že u Kafky také někdo přemýšlel a pochopil, o čem je. Režisérovi se do filmu povedlo výborně zakomponovat stále ještě ošuntělé oprýskané exteriéry Prahy a Kutné Hory (má romantická duše si přišla na své :-) ), ve kterých se celý film odehrává. Jednoduchost kamery i hraní pak dodávají filmu přesnou atmosféru knih Franze Kafky. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Zdařilá anglosaská adaptace proslulého Kafkova románu citlivě pracuje s pražským géniem loci i řadou českých herců. Už poznání, že pražské sociokulturní souřadnice bylo pro britské tvůrce nepostradatelným východiskem při jejich výchozích úvahách, stojí minimálně za zmínku. K pojetí i vyústění filmu je sotva co dodat. Poněkud překvapuje poměrná délka a určitá rozvleklost děje. Ale i tak je film mimořádně zajímavý a divácky vděčný. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (1)

  • Natáčení v roce 1992 probíhalo v Praze a Kolíně. Agentura Unifis začala v Kolíně masově nabírat desítky komparzistů. Při přípravných pracích řemeslníci mohutně kamuflovali léta neudržovanou a rozpadající se synagogu tak, aby ve filmu působila „jako nová“. V Kolíně se natáčelo na třech místech  – v synagoze, v ulici Karoliny Světlé (tři tamní polorozpadlé domy dostaly vývěsní štíty a změnily se v obchody) a v tehdy ještě nepřístupném průchodu s křivou dřevěnou podlahou mezi Rubešovou a Mostní ulicí, kde filmaři „postavili“ kovárnu. Během natáčení v „kovárně“ byla kvůli potřebnému tichu v přilehlé Mostní ulici zastavována nejen doprava, ale i ženy v příliš klapajících vysokých podpatcích. Největší hvězda filmu Anthony Hopkins se v Kolíně neukázal, lovci autogramů ho zastihli až v navazujícím natáčení v Kutné Hoře. V Kolíně ale několik scén točil Kyle MacLachlan. Přestože „na place“ bylo fotografování přísně zakázáno, fotograf Radek Tomek ho zvěčnil u synagogy během natáčecí pauzy s lahví coly v jedné a táckem s párkem, chlebem a hořčicí v ruce druhé. (jitounek)

Reklama

Reklama