Režie:
Cameron CroweScénář:
Cameron CroweKamera:
John TollHudba:
Nancy WilsonHrají:
Orlando Bloom, Kirsten Dunst, Susan Sarandon, Alec Baldwin, Bruce McGill, Judy Greer, Jessica Biel, Paul Schneider, Loudon Wainwright III, Gailard Sartain (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Drew Baylor (Orlando Bloom), někdejší vycházející hvězda významné společnosti na výrobu sportovní obuvi, právě přišel o práci. Jím navržená bota zklamala na celé čáře a výrobní společnost kvůli jeho životnímu fiasku prodělá 972 milionu dolarů. A když má pocit, že už ho nic horšího potkat nemůže, sestřin telefonát mu oznámí úmrtí otce – a tak musí sednout na letadlo a vydat se do městečka Elizabethtown v Kentucky, aby zařídil převoz jeho ostatků. V letadle Drew narazí na sympatickou letušku Claire (Kirsten Dunstová), která je doslova ztělesněný optimismus, a záhy mu dokáže, že štěstí lze nalézt i tehdy, kdy to vůbec nečekáte. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (272)
„Řeknu vám, že v poslední době se ze mě stal znalec posledních pohledů. Čili pohledů lidí, kteří si myslí, že vás vidí naposledy. Začal jsem ty pohledy sbírat.“ Hlavního hrdinu jsem si velice rychle oblíbil díky jeho vnitřním promluvám a také opravdu nezáviděníhodné situaci („Jsem v pohodě.“). Upřímně jsem se bavil, ať už jeho uvítáním v práci, přijetím u šéfa (výborný Baldwin), příchodem domů (kolo s nožem!) či následným seznámením s Claire (naprosto odzbrojující Kirsten). Pak přišlo setkání s rozvětveným příbuzenstvem a výskyt humoru bohužel klesl. A to je největší problém snímku, rodinné scény (vyloženě pobaví jen ty s přítomností Susan Sarandon, která si kupříkladu smuteční řeč vyloženě ukradla pro sebe). Některé z nich sice dokážou vyloudit člověku úsměv na tváři, ale většina z nich je naprosto obyčejná, skoro až nezáživná. Oproti tomu pasáže s titulním párem jsou výtečné, tuhle pohodovou (místy navíc docela dost vtipnou) romanci jsem si moc užíval. A tyhle 2 roviny se po celý film střídají, až se Elizabethtown překlopí na téměř čistou roadmovie (která mě, pravda, začala bavit až ke svému konci) s jedním důležitým rozhodnutím k závěru. Takhle mi to vychází někam na rozmezí 3/4* (a převažuje to spíš dolů), avšak za odkazy na Prázdniny v Římě, Snídani u Tiffanyho, stylové hudební vystoupení a rozmanitý soundtrack (teď zas budu několik dní jak magor poslouchat pořád dokola kytarové sólo z Free Bird, fakt děkuju) zvolím přece jenom vyšší variantu. „Haló.“ – „Musíš se vrátit! Máma se rozhodla, že se naučí vařit.“ – „To snad ne! Přijedu brzo!“ ()
Obyčajný, tuctový, hollywoodsku, pritiahnutý za vlasy, účelový, plný klišé, neoriginálny ... a pritom dokonalý film. Crowe je to najlepšie, čo ponúka klasický hollywoodsky mainstream. Kirsten Dunst je na zožranie a určite si ju budete chcieť odviesť domov. A ten geniálny soundtrack (4 piesne od Toma Pettyho, to hovorí za všetko). Akurát U2 sa tu atmosférou nehodili. Hudobný fanúšik si to užije. Viď. záverečná cesta amerikou podľa hudby, alebo dokonalé prevedenie Freebird. A to nehovorím o skrytých vtipoch pre fanúšikov, ako je plagát k hudobnému festivalu alebo urna s fotkou KISS ;) ... božský film. ()
Romantické filmy nie sú moja parketa. Aby som to upresnil, môj odpor k tomuto žánru posilnil fakt, že v drvivej väčšine prípadov sa jedná o vykonštruované umelé paškvily, pri ktorých ženy slzia a chlapi sa idú povracať od nasladlej pachuti, ktorá nimi prestupuje. Dnešné náhodné zachytenie tohto filmu v predpoludňajšom vysielaní televízie NOVA ma ale ani neznechutilo, ani neotrávilo, ba ani neuspalo. Údajnú umelosť, ktorú tunajší komentátori snímke vyčítajú som navyše nepostrehol. Naopak príjemná atmosféra filmu vygradovala do záverečnej "road movie", ktorá do bodky naplnila moje predstavy o triezvom a napriek tomu filmovo-realistickom závere, ktorý je síce očakávaný, ale absolútne zaslúžený a katarzný. Z filmov CAMERONA CROWEA vo mne kedysi zanechali stopu jeho prvotiny POVEDZ NIEČO a SINGLES. Pri JERRY MAGUIREovi som si iba ťukal na čelo a VANILKOVÉ NEBO bol odpad ako hrom. ELIZABETHTOWN vraj komerčne úspešný nebol. Mne ale potvrdil, že v režisérovi ešte štipka talentu zostala. A hoci ORLANDO BLOOM je len podpriemerný herec, som rád, že tentokrát to nebol CRUISE. To by ma asi naplo ... (6.1.2012) ()
Oh, u amerických romanťáren jsem zvyklej na všelicos, ale že si v Elizabethtown svý místo "na slunci" najde i několik scén a záběrů jak z peruánský telenovely, to bych fakt nečekal. Bloom mluví a hraje jak šestiletej chlapeček, Kirsten jako nanejvejš sedmiletá holčička, všechno se to tváří děsně roztomile a zároveň dospěle. Nicméně finální produkt je daleko spíš "odlištněnej", jakkoliv leitmotivem tohohle podivně přeplácanýho snímku měl bejt (jak jsem pochopil ... nebo ... nepochopil?) samotnej život, jehož je snad právě lidskost čestnym tvůrcem. Kolosální zklamání. ()
Začátek naprosto božský - botové fiasko, svérázný šéf Alec Baldwin a první setkání s Kirsten Dunst – říkal jsem si, že tenhle film určitě zahýbe s mým top 100. Jenže ono to pak s příchodem do Elizabehtownu začne být podivně slaďoučký, umělý, patetický a Bloom otravnej a pěkný Kirsten málo. A ta přaslazenost se stále stupňuje a ani to neskončí odporně veselou smuteční hostinou, ono to ještě pokračuje očistnou cestou přes státy při který se Bloom děsně řehtá, když si povídá s urnou za zvuků vlezlýho cajdáku!! No málem jsem se z toho všeho už poblil. Cameron Crowe natočil jeden z nejlepších filmů všech dob, geniální rockový trip Almost famous, co se stalo, že si to u Elizabethown neuvědomil a hází po nás chemickou cukrovou vatou? ()
Galerie (40)
Zajímavosti (26)
- Kirsten Dunst se kvůli účinkování v Elizabethtownu vzdala role ve Vesnici (2004). (imro)
- Drew Baylor (Orlando Bloom) nosí hodinky Luminor Panerai PAM 127. (Liqid)
- Na mapě, kterou dá Claire Drewovi jsou napsané citace od R. Hammonda a J. Bebeho. Russel Hammond a Jeff Bebe jsou dvě postavy, které se objevily v předchozím filmu režiséra Camerona Crowa Na pokraji slávy (2000). (HappySmile)
Reklama