Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (412)

01Zuzana10 

všechny recenze uživatele

ohromne dlhe na tak jednoducho vyobrazeny dej. strasna nuda, dlhe len pesnickove pasaze, mimoriadne strasny amerikanizmus a ,,moderne" ponimanie ,,historickeho" pribehu, to neznasam. otrasne kostymy /preco preboha davali tej ,,sopranistke" ruzovy plysovy kabatik a pudla s ruzovymi maslami?! co mal znamenat Christinin uvodny ,,operny" kostym, kt. priliz napadne pripominal Sissin obraz?! to sa ani nezmienujem o v podstate polovici hercov, kt. tam behali celu dobu polonahi a prip. na konci co tie leskle nohavice tej blondinky?/ zbytocne prehnane hranie od polovice hlavnejsich postav, obcas totalne gycovite sceny, nepacia sa mi elekticke gitary a bicie ako sucast piesni, inak by hl. melodia bola mozno posobivejsia /na mna/, prehnane kulisy.... Boh ma ochranuj pred podobnymi filmami. a to som len chcela spoznat slavny pribeh... ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Začneme naprosto nejočividnějším a nejpříjemnějším faktem - Emmy Rossum je úžasná Christine Daae, její dívčí hlas zní snad ještě lépe než samotná Sarah Brightman, castingu vůbec byla věnována velká pozornost, jediné chybky či snad režijní invence (ještě spíš přehmaty) jsou patrné v oblasti věku protagonistů. Jediný, kdo má slabší chvilky (a to ještě pouze pokud jste zvyklí na klasickou divadelní verzi se školenými pěvci) je Gerard Butler, který je ale charizmatický dost a dost, abyste mu nějaký ten pěvecký lapsus odpustili (ano, jsem heterosexuál;)). Joel Schumacher kolísá kdesi mezi věrnou konverzí dokonalosti a svou typickou barevnou šíleností, a aby to nebylo málo, občas to prokládá naprosto nevhodnými vsuvkami, které od toho co patří do původního muzikálu, s přehledem odlišíte. Na jedné straně úžasný vstup, předehra, dražba v roce 1919, proslov perfektního licitátora, rekonstrukce Opery do její původní krásy za doprovodu hřímavých varhan a orchestru (milovníkům hudby zaručujeme husí kůži;)), mumraj v zákulisí při generálce, okázalé ukázky vysokého rozpočtu, a pak děsivá barevná přeplácanost Hannibala, která vás tluče do očí, i když vším prostupuje Webberův Fantom Opery a Minnie Driver je dokonalá namyšlená subreta, stejně jako je Emmy Rossum překrásná víla s andělským hlasem. A během filmového půldne (reálného času několik vteřin, v polovině árie se přenášíme přímo do třetího dějství premiéry) se celá ta výprava změní, a nikde po ní není ani památky. Úlet. Maškaráda a její umělá choreografie - další úlet. Nebýt té hudby, HUDBY, byl by dojem děsivý. Ale i na takové výpravě se najdou naprosto nepochopitelné trhliny - Fantomovo doupě, hřbitov, střecha Opery, vše nevěrohodné až na půdu. Ale naprosto nejrušivěji působí Schumacherovská vizuální masturbace při duetu Raoula a Christine v kapli před premiérou Dona Juana Triumfujícího. Neplatí, že režisér nadále pokračuje ve smutné úměře - větší příležitost (rozpočet), větší provar. Nutno podotknout, že i přes rušivost některých scén mě ani jedna z nich nenudila. Stopáž by sice mohla být o něco kratší, ale nuda opravdu nehrozí. Jde přece jen především o hudbu, a ta je DOKONALÁ, i kdyby trvala čtyři hodiny, nejen dvě a půl. Když se bavíme o filmu jako celku, necítím to sice až tak jednoznačně, ale v zájmu popularizace podceňovaného díla dávám 80% a můžu klidně spát. ()

Reklama

Tyckin 

všechny recenze uživatele

Po prvním zhlédnutí jsem neváhal a dal 5*. Nicméně, nyní po druhém skouknutí a zejména již při srovnání s divadelní verzí 2011 musím zkrátka jednu hvězdičku ubrat, nemohu hodnotit totožně. Film poskytuje jisté možnosti jaké divadlo nikoli, zejména co se týče exteriérů a zákulisí, i hlavní představitelé mají své charisma a půvab (mladičká Christine), ale celkový dojem prostě není tak ohromující jako u verze 2011, rovněž pěvecké výkony jsou u této filmové verze přecijen o jeden level slabší než u té výroční divadelní, tam ty hlasy opravdu lomcují barákem :-) Uděluji poctivé 4*, ovšem verze 2011 má u mne minimálně 5,5* :-) ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Veľkolepý film, ktorý vás zaujme podľa toho, ako radi máte muzikály a operety. Výprava len trošíčku zaostávajúca za MOULIN ROUGE, Schumacher všetko kontroluje o dovádza k dokonalosti, len tam čosi chýba... A ja nedokážem zistiť čo. Najprv sa mi zdalo, že Butlerova romantická stránka je chladná, ale nakoniec musí byť každému jasné, že jeho postava nemôže byť "normálne" romantická... Potom sa mi zdalo, že vzťah Christiny a Roula je podaný dosť z odstupom, ale nakoniec som bol rád, že film sa sústredil na Fantóma. Weberova hudba je geniálna a aj keby to natočil Uwe Boll, bolo by to aspoň počúvateľné. Veľmi dobrý muzikál s osobitou atmosférou a romantikou, ktorý na moju radosť ukazuje, že Schumacher sa má držať na hony od akčného žánru... inak akčná scéna na cintoríne bola skvelá... ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

První hodina je geniální a už jsem přemýšlel o plném hodnocení. Bohužel, ta druhá si neuměla udržet tempo, některé písně se mi moc nezdály. Ale jinak naprostá paráda. Ať už obsazení (Butler - perfektní, Rossum - rozkošná a talentovaná) či hudbou (v mnoha místech výborná!) Škoda, že celek není takový, jako první hodina. I přesto ale můžu doporučit, nejen příznivcům opery (ke kterým se já nepočítám). ()

Galerie (125)

Zajímavosti (36)

  • Předlohou pro film i stejnojmenný román od Gastona Lerouxe je pařížská opera Garnier, pojmenované po architektovi Charlesi Garnier. Pod budovou je vytvořena sběrná nádrž z neodčerpatelné spodní vody. Dokonce je v opeře zaznamenán i pád protizávaží lustru, který zabil jednu z uvaděček. (Asmodin)
  • Schumacher do filmu obsadil výrazně mladší herce, než kteří vystupují v muzikálu. (fannah)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama