Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (412)

Damiel 

všechny recenze uživatele

Přenést muzikál na filmové plátno je úkol obtížný a skýtá mnohá úskalí. Jevištní pojetí muzikálu je radikálně jiné než filmové a klade se v něm důraz na jiné aspekty. Tím hlavním a pro obě pojetí naštěstí společným je hudba, která je stejně jako v případě jiných kusů Andrewa Lloyda Webbera strhující. To je také klíčový důvod, proč se Schumacherovi film ve výsledku celkem podařil, i když výprava působí dost přeplácaným dojmem, záběry koketují často s kýčovitostí a obsahově je to někdy trochu nijaké, až statické. Pokud vás unese geniální hudba, nic z toho nevadí, horší to bude, pokud muzikálovým melodiím zrovna neholdujete – to se potom nedostatky filmu projeví v plné síle. Dlužno ještě podotknout, že obsazení se tvůrcům docela povedlo trefit (výborná Emmy Rossum, kouzelná Minnie Driver), jen u Gerarda Butlera se nemohu zbavit pocitu, že původně uvažovaný Antonio Banderas by byl jako Fantom lepší. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Kultovni pribeh, prostredi opery, hrbitov, music, love, fantom s bilou maskou v cernem plasti, tohle mel byt jednoznacne 5ti hvezdickovy material. O to vetsi skoda, ze z toho jen sala nevyuzity potencial a je to misty hodne silna nuda. Navic tezko rict co tomu vsemu uznat jako plusove body, kdyz je to xkta verze fantoma. Az prilis je zde patrna jakasi muzikalovost, opera style a divadelnost. Od toho jsou zde k dispozici zminene formaty, film to mel mnohem vice opeprit svou "filmovosti" a ne jen zobrazit to co uz zde bylo. Nastesti i v tomto ohledu jsou zde zachytne pozitivni body, napr. s katakombni cestou do fantomova dungeonu si tady nekdo slusne vyhral a hlavne vizualni zpracovani zasnezeneho hrbitova s angel monumenty bylo tak lahudkove, ze by se za nej vubec nemusel stydet ani Tim Burton. Neustale mi ale vadil fakt, ze cely tenhle pribeh ma mit mnohem hororovejsi atmosferu, tohle bylo ciste zamerene na operu a romanci, coz nic proti ni, ale kdyz uz, tak to mela byt alespon podstatne temnejsi romance. Co se tyce vykonu, tak vokalne to zvladli oba hlavni protagoniste naprosto fantasticky, herecky mi ale nejak plne nesedl ani jeden z nich. Zvlaste Gerard "This is Sparta!!!" Butler byl jako fantom nedostatecne dark. Puvodne jsem mel i v planu trosku zarypat do samotne hudby, ale skoncilo to tak, ze si nektere songy zpivam jeste den pote a jeden z nich mam v planu zcoverovat, takze nakonec spokojenost. V porovnani s 2 muzikaly, ktere jsem videl v poslednich mesicich je to o poznani lepsi, nez Chicago, ale na Moulin Rouge se to nehrabe. 6/10 ()

Reklama

katasta 

všechny recenze uživatele

Já mám pro Fantoma Opery slabost. Viděla jsem ho asi už pětkrát a prostě si nemůžu pomoct, jsem nadšená od začátku do konce. Přiznávám, že nějaké neduhy by se tam našly, ale pro mě se ztrácejí v té perfektní hudbě. Jednoduše miluju ty písničky, melodie, charaktery, příběh...krom toho jsou zde velice povedené efekty, zvláště ten hned ze začátku filmu, kdy se se vzpomínkami Raoula vracíme do minulosti a divadlo ožívá. Emmy Rossum má nádherný hlas a kukuč, které podtrhává Christininu naivitu. Občas sice vypadá jak sjetá, ale to v podstatě má být, takže ok. A je skvělé, že dovedli najít lidi, kteří nejen že umí krásně zpívat, ale také dobře hrát, což se nehledá dobře. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Filmová výzva v karanténě - oblíbené herečky, Emmy Rossum. Pro ni mám vážně velkou slabost, její oči a strhující hořkosladké podání Fiony někdy až na dřeň v Shameless mě ohromuje konstatně. Role Christiny sahá do jejích hereckých začátků. Bavil jsem se i vizáží vlasatého Patricka Wilsona a netradiční rolí Gerarda Butlera. Za plný počet bych jednoznačně hodnotil ústřední písníčku, resp. její melodii, již miluju v podání Sary Brightman a Antonia Banderase. Potýkal jsem se však s jedním zásadním aspektem - nudou. Nejsem příznivcem muzikálových filmů a ani v tomto případě se moje preference nezmění. Navzdory všem pozitivům kostýmním, výpravním a hereckým. Tři hvězdičky a ani kousek navíc. ()

Nautila 

všechny recenze uživatele

Šumacheré, ty patlale! Já mám kýče docela ráda, ale ty jsi i na mě moc. Je to pocit, jako když sníte příliš mnoho sladkých bonbonů - cpete se a cpete, až z toho máte na jazyku povlak a už necítíte žádnou chuť. Utáhněte Schumacherovi trochu vodítko, dejte mu jen omezený počet bonbonů a on z toho vydá skvělej film jako Volný pád. Pusťte ho ze řetězu, on sežere hromadu bonbonů, a protože už z toho necítí jazyk, bude se cpát ještě víc, aby se ujistil, že ten jazyk ještě má. (Ach, to jsem vymyslela pěknou analogii.) ()

Galerie (125)

Zajímavosti (36)

  • Ve scéně na začátku filmu, když Christina (Emmy Rossum) zpívá píseň "Think of me", má na sobě šaty a šperky (včetně démantů ve vlasech), které jsou přesnou kopií šatů a šperků císařovny Sissy. Císařovna je takto zobrazena na portrétu malíře Franze Xavera Winterhaltera. (Fantasy)
  • Předlohou pro film i stejnojmenný román od Gastona Lerouxe je pařížská opera Garnier, pojmenované po architektovi Charlesi Garnier. Pod budovou je vytvořena sběrná nádrž z neodčerpatelné spodní vody. Dokonce je v opeře zaznamenán i pád protizávaží lustru, který zabil jednu z uvaděček. (Asmodin)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama