Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V každé generaci se objeví nějaká osobnost, která má natolik příznivý vztah k vyvolávání skandálů, rebelii a porušování tabu, že se jí dříve či později podaří překonat obecný světový názor na to, co to doopravdy znamená být svobodným člověkem. V 17. století byl touto osobností jednoznačně John Wilmot, známý také jako Hrabě z Rochesteru - prohnaný a talentovaný rošťák, který prožil svůj krátký a divoký život jako středověká rocková hvězda a stal se známým potížistou, géniem i jedním z nejnezkrotnějších prostopášníků v historii.

Příběh, který se odehrává v době osvícení, kdy rychlý vývoj v oblastech vědy, náboženství a umění a rostoucí pocit sexuální svobody přispěl ke vzniku moderního světa, dokumentuje rychlý vzestup hlavního hrdiny a jeho ještě rychlejší pád. Na začátku příběhu přitahuje zájem okolí svým odvážným psaním a získává pověst talentovaného dareby s lascívním životním stylem. Hrabě, který je důvěrným přítelem krále Karla II. (na dva Oscary nominovaný John Malkovich), se vyžívá v zesměšňování anglické šlechty a neustále šokuje londýnskou společnost svými sexuálními eskapádami - a všechno mu neustále prochází. Když se však zamiluje do divadelní herečky Elizabeth Barry (taktéž na dva Oscary nominovaná Samantha Morton), z níž chce udělat největší hvězdu celé Anglie, jejich vztah a následná zrada zvěstují začátek Earlova sestupu z výšin společenské prestiže a jeho proměnu v lidskou trosku, hledající své poslední vykoupení. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (247)

liquido26 

všechny recenze uživatele

Druhý hrabě z Rochesteru je pro mě asi nejzajímavější Deppovou figurou ("Do you like me now?"), druhým esem byl John Malkovich jako anglický král Karel II., no a další postavy také hodně zajímavé. Dobová stylizace, atmosféra atd. dopadla na jedničku, no a k samotné postavě Libertina asi nemá cenu nic moc dodávat. Snad jen "do you like me now?" btw. Jeden z mála filmů, u kterých jsem nechal dohrát hudbu v titulcích až do konce :-) ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Mizanscéna Libertina je utopená ve věčném nedostatku světla, z jehož šedi se vynořují dominantní detaily kamenných, upocených a špinavých lidských tváří. Vnitřní rozpoložení na pohled cynických a o svých skutečných emocích zásadně nehovořících postav prozrazuje promyšlené rámování. To zároveň postupně mění dekadentní a oplzlý svět ve smutné místo plné ztracených existencí, které jsou nuceny přestat se bát upřímných pohledů. Libertin je - coby neoplzlý film o oplzlosti - ve skutečnosti úplně stejný jako jeho hrdina, jehož si možná nezamilujete, ale koukáte do jeho nehybné a čím dál znetvořenější tváře ve velkých detailech tak dlouho, že se nevyhnete pátrání po tom, co se skrývá za ní... ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo skvělé barokní drama a říkekte si klidně co chcete ! Prostředí bylo skvěle zpracováno, úplně jsem cítil tu svrbějící špínu na kůži pod parukou a kouř ze stovek lojových svic jimiž se tehdy muselo večer svítit... Fakt se nedivím, že v té době občas nějaké to město komplet vyhořelo... * * * * ()

anais 

všechny recenze uživatele

Následující věty jsem napsal někam do nějaké diskuze, a už se mi nechtělo psát nic jiného, tak omluvte, že je to takový výlev... Předem říkám, že Libertine je dobrý film... Na mě to počáteční tvrzení "budete mě nenávidět" působilo podobně jako trailer a vůbec všechny oficiální informace o bouráni tabu co se před filmem šířily... taková hra s divákem, který je vystaven určitému očekávání o tom jak je ten Libertine zhýralý, jak bude "zasunovat" apod. Přijal jsem to ne jen jako chytrou taktiku distributora přilákat víc lidí, ale jako promítnutí snahy samotného Libertina do reálného světa. On se snažil aby si všichni mysleli, ze takový je. To se od něj očekávalo! Jenže ve chvíli, kdy ho někdo poznal blíž (jako ta herečka, co ji hraje Samantha Morton, a i divák sedící na filmu v kině!!!), zjistil, že takový vůbec neníze se přetvařuje. Nemyslím že by byl tak zhýralý. Naopak, (alespoň ten filmový Rochester) jako by vyčníval nad svými společníky.jako by vyčníval nad svou dobou. Možná je naučil vidět hřích , ale možná vstoupil do už rozjetého vlaku.ať tak či tak, celou dobu si uvědomuje jaká svinstva páchájenže má strach, je to slabochnedokáže se odhalit jako člověk, který je úplně jiný.nedokáže vystoupit z řadyjeho závěrečný, naturalisticky dlouhý skon není jen fyzický, ale i psychický. Ten člověk si uvědomuje jak ho ta přetvářka ničí. Rozkládá ho to zevnitř, což se symbolicky projeví na povrchu. Abych to shrnul, vtip Libertina je právě v tom, že neukáže ty prasárny co Libertine dělá, protože on je nechce dělat – všem to však tvrdí. Dřív neý ho člověk pozná, slyší o něm. A ve chvíli kdy ho pozná, zjistí, že to všechno byla jen velká slova zakrývající skutečnost diametrálně odlišnou. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

ústredná hviezdna dvojica film naozaj utiahla a režijná koncepcia ma tiež očarila, žiadne "hranie sa" na dobodý film v štýle "ukážme veľké scény, architektúru, počítačom rekonštruované dobové stavby, masové scény" a podobne . . . naopak, ručná (takmer dogmovská) kamera pohybujúca sa vo večnom šere, pare a pochmúrnych priestoroch a zábery len zriedka ukazujúce niečo viac ako detail či polodetail, to vytvorilo naozaj hutnú atmosféru a možno ešte viac dobovejšiu, ako pri iných filmoch. čo však tomuto filmu uškodilo je, že postaviť tému na kontroverznej postave, ktorá nie je po všetkých formanových postavách alebo markízoch de sade či iných až tak veľmi kontroverzná, nie je zárukou úspechu, ak nemáte nejakú tajnú kartu v zálohe. postaviť to na láske k divadle by takouto kartou mohlo byť, keby to bolo rozpracované omnoho viac. a to je asi ten základný kameň úrazu - scenáristicko dramaturgické ukočírovanie tohto filmu bolo, napriek vysoko potenciálnej a nasadenej réžie, zvládnuté mizerne. niektoré scény či súscénia doslova a vyslovene nudné, niektoré pasáže akoby prilepené na film a celkovo akási chaotická štruktúra. pár dobrých scén som si tam našiel, ale film je komplexný celok (až na pár úzko špecifických výnimiek - a jedná sa o prípady, kedy dotyčný režisér je buď blázon alebo génius alebo oboje, takže to dokáže dokonale zladiť - viď monty pythoni alebo wes anderson či pán lynch) takže by sa k nemu v prípadoch ako je tento malo aj komplexne pristupovať. tie dve hviezdy sú veľmi dobré, zaslúžené a spravodlivé, odniesla si ich atmosféra, herci a réžia - ale akonáhle sa na jedno ohnivko zanevrie, reťazová reakcia potopí výsledný pocit z filmu. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (13)

  • Dva týdny před natáčením přišel Libertin o třetinu svého rozpočtu. Na vině byly změny v britském systému daní. (Karlos80)
  • John Malkovich pracoval s režisérem Laurencem Dunmorem na jedné reklamě a jejich spolupráci si tak zamiloval, že ho doporučil producentům pro tento film. (HappySmile)
  • Tvůrci z filmu nakonec vystřihli scénu, kde se Johnny Depp a Rupert Friend políbí. (HappySmile)

Související novinky

Hříšní lidé města temného

Hříšní lidé města temného

09.04.2007

Hororové kombo Grindhouse je připravené na start a Robert Rodriguez se může konečně pustit do dlouho slibovaného Sin City 2. Premiéra byla původně plánovaná už na léto 2006, ale z rychlovky, kterou… (více)

Reklama

Reklama