Reklama

Reklama

V městečku Plymouth, kde se zrodila tradice Dne díkůvzdání, výprodejové šílenství během Black Friday skončí obrovskou tragédií. Uplyne rok a v době vrcholících příprav na oslavu tradičního svátku začne ve městě řádit záhadný zabiják. Zpočátku to vypadá, že si své oběti vybírá náhodně, ale brzy se ukáže, že každá vražda je součástí většího a precizně vypracovaného zlověstného plánu. Podaří se obyvatelům a policii odhalit vraha a prožít svátky... nebo se stanou účastníky jeho zvrácené sváteční večeře? (Forum Film CZ)

(více)

Videa (6)

Trailer 3

Recenze (199)

dubinak 

všechny recenze uživatele

Já bych fakt chtěla vědět a pochopit, jak někdo tenhle film bere vážně a dá mu pět hvězd. Mně Thanksgiving připadalo jak scéna ze Scary Movie, hlavně teda hned ta z obchoďáku mi přišla jak ze špatné parodie na horor a celkově to, jak ten film působí lacině a ultra americky. Vlastně jsem ten film nebyla napoprvé schopná dokoukat a vrátila se k němu snad až po měsíci. Už jen tenhle fakt nucení se do toho to dokukat mi brání vůbec přemýšlet nad tím dát tomu víc než dvě. Já tam necítila atmosféru, napětí, vůbec ten zájem dozvědět se, kdo je vrah, soucítit aspoň s jednou postavou. Hodně mi to připomnělo nové Vřískoty, jenomže tam jsou alespoň ty vraždy brutálnější a zvládnuté efektivněji. Tady mi přišlo téměř vše směšné. Asi je něco špatně se mnou, nevím. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Tak sa Patrick Dempsey z Vreskotu 3 po 23 rokoch „dočkal“ a... OK, spoilery, už som ticho. Deň vďakyvzdania je v istom ohľade výnimočný film. Jeho prvopočiatky sa začali písať v r. 2007, kedy vznikol pozoruhodný projekt Grindhouse: Planétu Teror natočil Robert Rodriguez a Auto zabijak jeho kamarát Quentin Tarantino. Pri tejto príležitosti bola natočená séria „brakových“ trailerov na neexistujúce horory. Napr. Rob Zombie natočil Werewolf Women of the S.S., Eli Roth Thanksgiving a (opäť) Rodriguez Machete. Publikum bolo z tejto „blbosti“ také odvarené, až sa začalo hovoriť, že viaceré trailery sa dočkajú reálnych celovečerákov. Machete to do úspešného konca dokopal „len“ po troch rokoch a nielenže v celovečernej verzii po Trejovom boku hrali Seagal a De Niro (!), ale následne sa dočkal ešte dvojky. To Rothov Thanksgiving toľko šťastia nemal: musel si počkať až 16 rokov. Čakal tak dlho, až finálny produkt vlastne ani nikoho nezaujímal. Trailer z r. 2007 vyzeral vizuálne mimoriadne špecificky. Bol to extrémne brakový trailer pôsobiaci enormne nízkorozpočtovým dojmom, oproti ktorému Texaský masaker motorovou pílou z r. 1974 vyzeral ako vysokorozpočtový mainstream pre malé deti. Kým Roth i temer dve desaťročia zostával na palube, cez zábradlie bol hodený (alebo sám skočil) trailerový šerif Michael Biehn. Nahradil ho spomínaný Dempsey. Hoc sa Eli nezaprie a je fakt brutálny (úvod, cirkulárka, trampolína), scenár je tuctový a nevtipný. Je to smutné, čakáte WTF a napokon je výsledkom úplne priemerný slasher. Obávam sa, že trailerové pozadie celého projektu je na ňom tým jediným skutočne aspoň trochu zaujímavým a originálnym. Inak scenár pozostáva zo samého klišé, postavy sú biedne a česť im zachraňujú síce len dvaja sympatickí herci, ale keďže sú Addison Rae a Dempsey na plátne často, relatívne to stačí. Prostredie „vďakyvzdaňovej“ Ameriky filmu prekvapivo nedodáva žiadnu unikátnu atmosféru (až na finále s morkou a pitím vína); obdobie Vianoc, prípadne Veľkej noci, je pre kinematografiu atmosférickejšie. O Halloweene nehovoriac. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Úvodní hon za vaflovači je přesně důvod proč nakupuji výhradně online. Tento snímek splňuje všechny aspekty komedie. S hororem nemá nic společného. Extrémně necharismatické a nesympatické herecké obsazení s nulovým hereckým talentem dává již v úvodu tušit problém. Naštěstí se záhy ukáže, že tvůrci tento film rozhodně nemíní myslet vážně a působí velmi sebeparodizujícím dojmem. Jednotlivé vraždičky jsou nápadité, vtipné a hlavně jich je hodně. Děj je naprostá slasher klasika, která vás v průběhu ani jednou ničím nepřekvapí. Je zde cítit, že děj je v podstatě jen slepencem nejrůznějších hororových krádeží a jako celek moc nefunguje. Zaujme spíše jen v rámci jednotlivých nápaditých a hodně přestřelených vraždiček. [60 %] ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Eli Roth sa ani po dvadsiatich rokoch od debutu nenaučil natočiť dobrý horor. Snaha a fanúšikovské zanietenie sa mu nedá uprieť, ale to na dobrý horor nestačí. Mal už toľko pokusov a vždy to pod jeho rukami dopadne neslávne. Iný nie je ani Thankskgiving, ktorý je len typické slasherové Béčko, ktorému nedokáže Roth dodať nič navyše. Ako režisér odvádza len absolútne rutinnú prácu, navyše so škôlkárskymi chybami, kde tomu hororu nedokáže dodať jednotnú atmosféru a každá potenciálne zaujímavá scéna je nevhodne vyrušená rádoby vtipnou vsuvkou (postavy úplne vážne prednášajú vety ako "toto je otázka života a smrti" len, aby tri sekundy predtým a tri sekundy potom bola trápne vtipná vsuvka); nedokáže nijako pracovať s postavami, takže celé tunajšie osadenstvo je divákovi maximálne ukradnuté; nedokáže tomu dať aspoň trochu zaujímavý scenár a len variuje tisíc krát obohraté a otravné klišé, aj s úplne nezaujímavým motívom zabíjaka; a čo je najhoršie, nemá to spád, ani žiadne napätie, pretože to pomerne často skĺza až do grotesky. Thanksgiving je tak horor bez napätia, s pár brutálnejšími vraždami, ktoré sme však videli tisíc krát a súčasnému divákovi nemá veľmi čo ponúknuť. Roth sa síce pokúša o akýsi horor alá osemdesiate roky, ale ani predať tú 80s náladu mu vôbec nejde a aj menej skúsení režiséri to zvládnu o trochu lepšie. Obávam sa čo sa stane s budúcoročným Borderlands v rukách Rotha, ale očakávania radšej chladím na minimum. CELKOVO: 4/10 ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Eli Roth horory miluje a Den díkůvzdání je tomu důkazem. Ne snad proto, že by si jeho Den díkůvzdání mohl rovnat původnímu Halloweenu nebo Vřískotu. Jde pouze o důstojnou poctu slasheru, která se ani nebrání tomu, že jí točí někdo, kdo má nakoukáno a sází především na to. John Carver má ovšem styl, film se neštítí černého humoru a přiznání své směšnosti. Výsledek je i proto fajn a zatím nejlepší film režírovaný Rothem.... ()

Galerie (18)

Zajímavosti (11)

  • Patrick Dempsey pochádza z malého mesta v Maine a dokázal tak využiť svoj prirodzený novoanglický prízvuk, ktorý musel stratiť, keď sa stal hercom. (Arsenal83)
  • Amanda Barker (Lizzie) v skutočnosti pochádza z Hannoveru v štáte Massachusetts a je deviatou praneterou Johna Carvera. Jej prízvuk vo filme je skutočný. (Arsenal83)
  • Po závěrečných titulcích následuje ještě jedna krátká scéna. (Amras)

Reklama

Reklama