Režie:
Kurt WimmerScénář:
Kurt WimmerKamera:
Arthur WongHudba:
Klaus BadeltHrají:
Milla Jovovich, Cameron Bright, Nick Chinlund, William Fichtner, Theodore Thomas, Kurt Wimmer, Mitch Gould, Don Ferguson, David E. Collier, Katarína JančulaObsahy(2)
Armádní laboratoře objevily dosud neznámý virus a snažily se ho upravit, aby pomohl stvořit rychlejší a silnější vojáky. Vznikl kmen HGV, experiment se však vymkl kontrole, když virus zmutoval a rozšířil se v extrémně nakažlivé formě. Svět zasáhla epidemie, která ho navždy změnila. Lidé se přestali bát terorismu a začali se bát choroby, která sice nakaženým dala nadlidskou rychlost a sílu, současně však byla stoprocentně smrtelná. Zdravotnický systém získával stále větší pravomoci, až se nakonec zmocnil vlády a proměnil ji v nelítostnou diktaturu. Nemocní byli shromažďováni v koncentračních táborech a později likvidováni na příkaz šéfa všemocného militantního lékařského systému, vicekardinála Ferdinanda Daxuse. Mladá Violet žila spokojeně s manželem a těšila se na narození prvního dítěte. O všechno však přišla, když se nakazila a stala se cílem experimentů, které měly najít lék. Podařilo se jí uniknout. Založila hnutí odporu a z Violet je nelítostný vražedný stroj, jehož jediným cílem je boj proti Daxusovi a jeho organizaci. Rozhodne se postavit všemocnému nepříteli i bývalým spojencům, překazit plán a zachránit celý svět. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (435)
Sú dva dôvody, ktoré mi napadajú ako odpovede na otázku, prečo niekto nakrúti takýto film. Prvý - Kurt Wimmer sa v Equilibriu zamiloval do coolovosti, štýlu a grácie klerikov a nechcel sa ich vzdať (technika boja v oboch filmoch je takmer na chlp rovnaká). Keďže je heterosexuál, túžil si vytvoriť super-výkonného, ultra-nepremožiteľného klerika v ženskom vydaní. Aby toho nebolo málo, skrížil ho so symbolom sexu - upírom. Nadôvažok podľahol mylnému dojmu, že svet netúži po ničom inom ako Kurt Wimmer. Druhý - Kurt Wimmer sa zamiloval do Milly Jovovich a chce si ju vziať, tak ako predtým jeho kolega. / Okrem týchto príčin nevidím žiadny ďalší nerozumný argument na vrážanie peňazí do dlhého hudobno-akčného videoklipu s biednymi hereckými výkonmi a nulovým potenciálom na vytvorenie nového ženského idolu. Obávam sa, milý Kurt, že naďalej si pri slove Ultraviolet viac ľudí predstaví parfém od Paco Rabanna, než tvoj film. / Tá 1* je za vizuálnu stránku filmu. Všetko ostatné je naozaj úbohosť, hlavne schopnosti Violet, či už s pomocou jej výbavičky alebo bez nej, sú natoľko pritiahnuté za vlasy, až to pripomína detskú hru: "Teraz som ťa zabil!" - "Nie, nezabil, lebo ja mám pancierový oblek!" - "Ale musíš mať v ňom diery." - "Nie, mám ho všade, je priesvitný a teraz zabijem ja teba, buum!" - "A ako môžeš v tom obleku dýchať?" - "Môžem, lebo to je špeciálny pancierový oblek!" - "Ale ja mám laserovú pištoľ, ktorá prejde cez tvoj pancier. Takže som ťa zabil!" - "Nie, lebo..." atď...no nie je to príšerné? ()
Míla si odskočila z nahánění zombíků a stal se z ní upír. Nebo tak něco. Místo oživlých mrtvol teď nahání lidi. A taky jiný upíry. Má k tomu ještě úkol chránit dítě, který může způsobit vyhubení upírů. Nebo lidí. Já už vlastně ani nevim. Co ale vim je, že se jedná o ultrasračku, ve který to Míle strašně sluší. Proto těch 10%. ()
CD/// Obsazení 7/10 Děj 6/10 Hudba 8/10 Efekty 10/10/// +ultraefekty, ultraakce, ultrahudba, ultraViolet -slabší emoce, nalajnovaný děj/// Tak už chápu, nejdříve jsem viděl ukázku na Ultraviolet, potom film Aeon Flux a až potom tento film (viz. recenze filmu Aeon Flux). Pokud bych tedy měl srovnat oba tyto nové filmy, tak právě Ultraviolet vychází jako výtěz, protože téměř bezezbytku splňuje moje očekávání. Už z úvodu mi tento film nejvíce snad připomínal Equilibrium - hodně podobný námět, příběh, bojové scény, jen hlavní hrdinka místo hlavního hrdiny - potom trošku i Resident Evil, to asi hlavně tou ženskou předtavitelkou a taky trochu film Immortal, to hlavně grafikou. Ta (potažmo efekty) je přímo senzační, i když věru počítačová, tak mi to nevadí. Je nádherně uhlazená, dá krásně vyniknout prostředí i samotné akci. Navíc v tomto filmu je to, čeho v Equilibriu bylo málo. Namysli mám samotnou akci, která je přímo kulervoucí a při níž se hlavní hradinka nezasatvý před ničím a tentokrát ji to i žeru. Obsazení vedelejších postav je slušné, záporák sice nevyčnívá, ale Cameron Bright je nadějná mladá hvezda (a hlavně hodně obsazovaná) no a William Fichtner, tedy jeho ksicht bych poznal kdykoliv, takže fain. Hudba je výborná, sice z ní asi nebude soundtrack, ale mě osobně prostě neruší a jak pří akci, tak i při úvodních titulcích se mi velice libí. Jo a taky je hustý jak se jí mění barva oblečení a k zahození není ani spousta jiných nápadů (možnost ukrýt v sobě zbraně). Když vezmu v potaz některé hlášky, tak ani nevím proč děj hodnotím jen nadprůměrně. Bude to nejspíše tím, že na první počin režiséra to nemá, prostě srovnávám s Equilibriem. A jinak už se těším na další režisérské počiny tohoto "mistra", jeho rukopis se mi líbí/// Celkem 75%/// ()
Výborný akčný film s množstvom skvelých akčných scén a pohybov. Príbeh mohol byť lepší, ale ja som sa bavil akciou. Violet ovládala svoj meč lepšie než Uma Thurman v Kill Bill a to už je čo povedať. Skvelá Milla Jovovich v perfektných outfitoch z budúcnosti, skvelá kamera, hudba a skvelý William Fichtner. Jeden z filmov ktorý buď milujete, alebo nenávidíte. ()
Ultraviolet je často přirovnávána k hororové sérii Uwe Bolla Bloodrayne a to jak nenaplněným očekáváním fanoušků, tak i bídnou kvalitou samotného filmu. Přestože tady se o hororový žánr otřeme opravdu jen okrajově. Spíše jde o akční scifi v němž figuruje postava sexy "upírky", která se rovněž dokáže bravurně ohánět nabroušenou čepelí. A ne jen jí. Režisér Wimmer si sice stěžoval že po velkých úpravách Screen Gems, kteří celkovou stopáž dost ořezali, šla kvalita jeho filmu o dost dolů, ale popravdě si ani nedokážu představit, jestli by bylo k vidění něco lepšího (minimálně průměrného). Což o to, pohled na Millu v sexy oblečku byl určitě super, ale to bylo tak jediné pozitivum na celém filmu. Přemrštěné akční scény ala Matrix a slabé digitální efekty, mi znechucovali sledování Ultraviolet téměř po celou dobu. Další mínus vidím v přemíře emocí, které se nám tvůrci snažili prostřednictvím svého díla vnutit, leč jim to (potažmo postavě Violet) moc lidí neuvěří. I tohle už ovšem poslední dobou řadím k přemíře toho všeho klišé (jak já to slovo nesnáším), stejně jako srdceryvné happyendy. Jeden aby si pomalu bral ke sledování většiny filmů papírové kapesníčky, v marné touze vůbec uvidět spásu v podobě závěrečných titulek. Nevím, možná by ta původní verze objasnila tu spoustu otázníků, které mi během toho prolétávali v hlavě. Narazil jsem tu totiž na několik momentů, situací či náznaků, u kterých jsem si říkal PROČ? 20% ()
Galerie (62)
Zajímavosti (6)
- Film bol natočený digitálnou kamerou SONY HDW-F900 s vysokým rozlíšením. (Greenpeacak)
- Původní verze Kurta Wimmera byla dlouhá 120 minut, ale jelikož se Screen Gems nelíbila, sestříhali ji a změnili rating z R na PG-13. Wimmer prohlásil, že kvalita filmu prudce klesla dolů, a za pravdu mu dávají i fanoušci, kteří zhlédli původní verzi. (ČSFD)
- Trailer k filmu unikol ešte predtým, ako chcel režisér a tak požadoval, aby všetky videá boli odstránené. (Greenpeacak)
Reklama