Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (218)
V době, kdy ve většině tuzemských hitů není rozumět polovině postav a jednotlivé náměty se dají rozdělit do pár nekonečně kopírovaných škatulek, přijde zjevení. Pavel Soukup už u Martyho uměl napnout, ale u Anny přímo děsí a technicky přesahuje všechno, co se dá od českého thrilleru očekávat. Scénář záměrně okatě věší nejočividnější slepé uličky tak, aby nebylo jasné, jestli na nich náhodou něco není, a žánrově se směle rozkračuje v mantinelech severských detektivek. Triumfální výsledek, kterému je naše kotlina zákonitě malá. ()
Kdybych jen věděl, že přijdu o tohle, tak do toho kina i dojdu pěšky. Výborný moderní thriller, který mě nepustil od obrazovky ani na chvíli a vystavěl si veškeré své stěžejní momenty do nejmenších detailů. Černý kůň sezóny, který mohu silně doporučit a opět skvělý příspěvek do nové generace filmů z naší malé zemičky. ()
Populární patnáctiletá influencerka zmizela a mladá Nina našla její fotku v tátově mobilu. Aby zjistila, odkud ji má a co se s dívkou stalo, rozhodne se ji vypátrat. Jenže na pravdu možná není připravená. #annaismissing je výborně napsaná a zrežírovaná detektivka se skvělými herci, u kterého sice v půlce trošku drhne tempo, ale svou aktuálností a řemeslnou vytříbeností zvládne bez problémů obstát ve světové konkurenci. Sebevědomý film od sebevědomých tvůrců. A zatraceně dobrý. ()
Šikovně vystavěná minisérie, která dokáže jednotlivými cliffhangery s přehledem udržet divákovu zvědavost, hlavně díky tomu, že je to natočené úderně, stylově a cílí to na moderního člověka, který má pak možnost se zamyslet nad trendem dnešní doby v podobě sociálních sítí. #annaismissing může tak poskytnout i edukativní vhled do nebezpečí těchto platforem a občas mě i donutilo si vzpomenout na V síti. Příběhem je to opravdu dobře zvládnuté, nepůsobí to klišovitě a poskytuje i kvalitní red herring a vypointování. ()
Nedávno jsem se u české televizní minisérie Herec smál tomu, jak herci dávají nesmyslné důrazy ve svých projevech na slova patřící do dobového žargonu, kdy působí, že termíny jako "překročit ČÁRU!!!" nebo "sbalili ho ČERTI!!§!" působí jakoby byly ve scénáři napsány kapitálkami a herci s režisérem z toho pochopili, že by je postavy i kapitálkami měly vyslovovat. Pochopitelně to naprosto huntovalo jakoukoli snahu o vykreslení iluzě doby. #annaismissing z horké současnosti přitom trpí na úplně to samý. Mladí herci zde pronášejí věty jako "...ty tvoje cringe videa pro boomerský mámy..." a "tohle je real shit stalkerství" přičemž při tom působí, jakoby je film nutil říkat nějaké komplikované science fiction termíny vlastní jen jeho světu. Pochopitelně to naprosto huntuje jakoukoli snahu o vykreslení... iluze... současnosti...? Chtělo by se to hodit na obvyklé inscenační limity českých tvůrců, ale ti mají u mě smůlu v tom, že jsem nedávno viděl Banger., ve kterém ten slang padá z postav naprosto přirozeně. Problém bude, obávám se, v tom, že Kryzová se Soukupem jsou 30+ mileniálové z veganskýho bistra, který sice na twitteru čtou příspěvky teen influencerů, ale v reálném světě se neobtěžovali tyhle lidi nijak nastudovat, takže jejich projev ve filmu zní jako přepsané příspěvky ze sociálních kanálů, které ale nejdou ve skutečném světě vůbec přirozeně z huby. Namluvě o tristních limitech zdejších mladých herců (Magdalena Čečo je ve své roli neumim hrát/hláškuju snad vědomá reference na Radka Kuchaře v Perníkově věži). Není divu, že pak mladá protagonistka v tomto světě působí každou scénu jako právě zrozená Venuše, konsternovaně ve své nevinnosti sledující pohnutý svět internetového falešnictví, když její jediná expozice je, že si v rámci nějaké iniciativy přestane holit podpaží. #annaismissing se ambiciozně snaží o aktualizaci Flynnové Gone Girl, poukázat na pokrytectví a manipulovatelnost každého článku společnosti. Chce nás nechat neustále pochybovat, měnit hlediska, vzbuzovat diskuzi, být aktuální a nestranná. Nikdo ze zúčastněných ale nemá kapacity na to, se na takhle náročném příběhu podílet, takže ve výsledku film jen fotrovsky mudruje o tom, že "na všem je tak trochu pravdy", čímž z toho filmu dělá vlastně esenciální boomeřinu, padnoucí spotřebitelům produktů vyjmenovaných ve sponzorech na začátku filmu. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Filmový projekt vznikl ve spolupráci s Nadací PPF. (Leopard105)
- Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)
- Film, který se vysílá v televizi, je Shoky & Morthy: Poslední velká akce (2021). (bianci)
Reklama