Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (225)
Oproti "martyisdead" výrazně filmovější s více postavami a čistokrevnou detektivní zápletkou o hledání zmizelé influencerky. Chybí překvapení, které jsem cítil u Martyho a znalý divák už zná tvůrčí úmysly i cestičky po kterých se bude pokračovat ale pořád je to vynikající záležitost, naprosto předčící vše české, co bylo tento rok v kině. Práce s herci je znamenitá. ()
Musím říct, že v poslední době jde český film opravdu správným směrem. Jak již bylo řečeno níže, jediným problémem tohoto filmu je opět jeho stopáž a to, že zhruba v půlce začne drhnout. Naštěstí v nejvíce drhnoucím místě film trochu změní žánr a najednou máte pocit, jako byste sledovali něco trochu jiného. Více takových projektů. ()
Marty se mi líbil víc. Tady bylo solidně našlápnuto (líbilo se mi, že dospívající hrdinka pátrá po otcově stejně staré milence, a že hodná holka pátrá po sexy holce a la Poslední noc v Soho), ale je to na mě trochu moc angažované, hrdinka je jalová a se svým parťákem otravná, kdo vraždí a proč mi došlo v polovině příběhu (a tak se nekonalo paranoidní divácké těkání mezi servírovanými podezřelými) a i když je to řemeslné, chybí tomu výraznější styl. A když jsme u stylu, plakát by nemusel vypadat jak plakát k divadelní inscenaci. ()
Ťažko hodnotiť, pretože mi v mnohých ohľadoch filmu bolo z dnešného sveta, mládeže, zobrazených postojov až fyzicky zle, čo ma ešte hlbšie zaradzuje k slaboduchým, tmárskym dezolátom. Žalúdok sa mi obrátil, ako kedysi Lótova žena, lenže na rozdiel od nej ja som sa tým soľným stĺpom chcel niekedy aj stať. Vidíme tu svet, v ktorom sú všetky deti nalepené od rána do večera na sociálnych sieťach a aj riť si utiera tak, aby na toaleťáku ostal odtlačok heštegu. V tomto svete je normálne, že 12-13 ročné dievča sleduje nejakú 15-ročnú ohyzdu, ktorá sama seba nazýva že influenzerka, čo je slovo odvodené od chrípky, no a táto vedátorka nahlas rozpráva na YouTube o šukaní a podobných zákutných udalostiach a rodičom to je úplne jedno, dokonca by radi tomu zábavnému pořadu ešte zvýšili decibely, veď nech sa nám dieťa priučí! Je to aj svet, v ktorom deti nepoznajú svoj rodný jazyk a polovicu reči im nahrádzajú emotikony a lámané anglikanizmy, takže dôchodca nestíha ani listovať v slovníku anglosaštiny, lebo titulky tu nezaviedli. Svet, v ktorom je, ako my Slováci hovoríme kúúúl, že dieťa udá či nahlási rodiča, pretože je to zmrd, ktorý si fotí kaleráby a ešte mi aj dal život, hoci som sa o to neprosil. Svet, v ktorom 15-ročné deti riešia genderové záležitosti, diskutujú o nekonečnej početnosti a rozmanitosti pohlavného ústrojenstva a samozrejme to najviac trendy je kvírovo sa lesbiť, ale keď sa už inak nedá, tak aspoň nejakého starého chuja na odblanenie si nájsť. No a samozrejme ide aj o svet, v ktorom je každý muž minimálne podozrivý z pedofílie, takže žiadnej militantnej feministke neostane oko suché, hoci tá je hlavne v iných partiách na suchoty zvyknutá. A nakoľko tento film tieto javy kritizuje? No len čiastočne, v niektorých prípadoch ich vlastne podporuje. Detektívna línia ešte ušla a som rád, že to neskončilo podľa prísne politicky korektných merítok, no ale z tohto pohľadu tu zase bolo aj málo inteligentných Rómov alebo minimálne černochov, myslím, že som napočítal presne a to je veľké zlyhanie, nie málo marxistických zväzáčikov by určite povedalo, že až rasizmus. Takže mám veľmi zmiešané pocity. Nabudúce ale dajte herečkám určite trocha najesť. Väčšina z nich vyzerala, ako by mala len trojdňovú priepustku z Dachau. ()
Po #martyisdead další formátově zajímavá podívaná od Pavla Soukupa, který svůj vzestup prozatím korunuje v podobě dobové true crime seriálu Metoda Markovič. Viděl jsem #annaismissing v delší seriálové podobě. Na naše poměry se jedná o suveréně provedenou krimi za použití moderních technologií a dotýkající se aktuálních témat. Krátké epizodky, které diváka natáhnou na sledování další epizody, tak že to vlastně bingnete celé. Nevím, jak to funguje v celovečerní formě. Zeštíhlené a bez pauz. Nicméně stopáž je i tak poměrně nepřepálená a přívětivá. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Filmový projekt vznikl ve spolupráci s Nadací PPF. (Leopard105)
- Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)
- Film, který se vysílá v televizi, je Shoky & Morthy: Poslední velká akce (2021). (bianci)
Reklama