Režie:
Boris KunzKamera:
Christian StangassingerHudba:
David ReicheltHrají:
Kostja Ullmann, Corinna Kirchhoff, Marlene Tanczik, Iris Berben, Lisa-Marie Koroll, Lorna Ishema, Numan Acar, Alina Levshin, Tom Böttcher, Gizem Emre (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Pracuje pro biotechnologickou společnost, která umí manipulovat s časem. Temnou stránku toho odhalí, až když jeho žena kvůli dluhům přijde o 40 let života. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (129)
Hodně zajímavá sci-fi a ne nepřišlo mi to stejné jako In Time... Zvratů je tu spousta, ale to hlavní jsem odhadl hned, což mi trochu zkazilo konec, ale i tak je to hodně dobré a je tu spoustu věcí k přemýšlení.. Bohužel slabinou jsou herci, kteří nebyli dvakrát sympatičtí ani ne moc dobří. Naopak se mi líbila vizuální stránka, hlavně ty tablety a PC. No každopádně otázka delšího života pro bohaté, může být už brzo velmi aktuální, co já vím.. Celkově spokojenost, až na lehce divný a odhadnutelný konec...80% ()
I kdyby vám to nedošlo kvůli neokoukaným/neznámým hercům, ihned poznáte, že jde o evropský film. Je to ponuré a dialogy i prostředí působí autenticky. Motivy jsou věrohodné a důsledky mnoha rozhodnutí dopadají tvrdě hlava nehlava. Samozřejmě se objeví i americký smrádek v podobě několika přehnaných gesto momentů, ale to je asi daň za Netflix. Což není stížnost. Bez něj by evropské sci-fi neexistovalo a byla by to škoda, protože třeba tohle se povedlo. První polovina byla dojemná, lidská. Stran příběhu zprvu naskakovaly asociace na američárny Repo men, nebo Vyměřený čas. Ale příběh vede jinudy; je propracovanější a chytřejší. Aspoň na první pohled určitě. Kdyby jste chtěli dloubat a být přehnaně kritičtí, tak pár věcí bylo předvídatelných a závěr byl překombinovaný. Což se projevilo na stopáži. Já se nenudil, ale kdyby šli tvůrci komornější cestou...věděl bych jaké úseky vystřihnout. Film by tak byl mnohem ponurejší, ale já bych za to vysolil plný počet hvězd. PS: zvláštní shoda náhod, během pár dní jsem viděl dvě německá sci-fi a nebolelo to. Možná se v Evropě udělalo víc podobných kousků...stačí jen zapátrat. ()
Poměrně dobrý nápad na téma jak ještě o něco obrat ty co mají smůlu a jsou chudáci bez perspektivní budoucnosti. Opravdu zajímavá myšlenka co všechno se dá vlastně ještě zpeněžit, která však začala zcela nevinně, ale skončila jako vždy " cestou do pekla, která bývá dlážděna dobrými úmysly". Rozhodně zajímavý německý počin i když vlastně Němci už ukázali, že saj-faj umí viz. Dark Za mě překvapených 75% ()
V budoucnosti je firma Aeon (jelikož Eon název by jim nepovolily už je zabraný ačkoliv to ve filmu vyslovují Eon což je zvláštní ) co nabízí buď lidem omladění nebo zestárnutí funguje to na principu, že najdou dárce ochotného nabídnout své roky jiným uživatelům a ten jim ty roky za peníze dá buď mu pak roky přibydou a on je starší nebo ubydou a on je mladší. Film se věnuje chlápkovi co má přítelkyni a dělá v té firmě jako nábor dárců má ženu a byt na hypotéku co splácí jednoho dne jim ten byt vyhoří a banka to po nich chce splatit jelikož nemají z čeho tak on se kdysi nabízel jako dárce , ale zemře mu případný darovaný tak to nejde (tady je nedomyšlené, že měl darovaného jen jednoho) a pak zjistí, že i ona se nabízela seberou jí obratem 40 let života s tím, že to dají jiné darované (tady je nedomyšlené, že soudy , stát , prezident nikdo s tím nic nedělá navíc proč jí brát 40 let a nevzít si dvakrát po 20 třeba ) a tím pádem se jim ta hypotéka splatí. On je proti , ale nic s tím neudělá tak, že ji zestárnou a on se pak rozhodne unést tu darovanou s tím, že své ženě vrátí ty roky zpět (tady je nedomyšlené, že kdokoliv může zjistit komu své roky dá) , ale unese místo ní její dceru. Tak, že s ní různě jezdí a jde po něm ta firma jelikož chce matka zpět svou dceru a připlete se do toho i povstalecká skupina co proti té firmě bojuje. Zhruba do toho únosu je to dobré má to dobrý nápad i zpracování (ačkoliv to neřeší to, že co kdyby se někdo nechal zestárnout třeba na 68 let a v 69 zemřel nebo co , když je dárce smrtelně nemocný a nechá se omladit, ale pořád v sobě tu rakovinu má co se přenese na toho darovaného na úkor něho) pak už je to slabší a spíše naháněčka. Konec se nepodařil on to celou dobu dělal pro ni z ničeho nic pak změní názor a nechce to udělat ona ho vyhodí z auta dá ji zestárnout a její matka ji najde a hledá další dárce ona už omlazená si najde z ničeho nic nějakého plavce a svého muže pošle do prdele ačkoliv je těhotná a z něho se stane nový vůdce těch povstalců ačkoliv byl celou dobu proti tomu? (jak se to stalo, když předtím potratila to byla jako těhotná, když byla stará nebo se do ní nějakým způsobem ten mrtvý plod vrátil a ožil a pokud to jde zpětně proč ta matka unesené co byla příjemce nebyla těhotná?) . Akce v tom hotelu je dobrá, ale krátká. 60 procent ()
Těžké hodnocení, aspoň tedy pro mě. Na jedné straně přihlouplá zápletka, blízce příbuzná spoustě obdobných zápletek v přihlouplých popcornistických pseudo sci-fi filmech hollywoodské provenience. Až ke zvracení německy důsledná multirasovost hereckého ansámblu. Spousta moralizujících blábolů. Několik prazvláštních zvratů v myšlení i jednání ústřední dvojice, z psychologického hlediska myslím hodně nepravděpodobných. Na straně druhé ovšem slušné filmové řemeslo, příjemně temná atmosféra, několik překvapivě násilných scén (na středoproudové scífko) a taky musím ocenit nešablonovitost závěru. Skoro bych chvílemi uvažoval i o čtvrté. Ale pak si vzpomenu na scénu, ve které coby příklady velikánů jmenovali Schillera a Mozarta v jedné řadě spolu s Mandelou, a nelze. ()
Reklama