Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Řekne-li se Jean Paul Belmondo, vybaví se většině filmových diváků postava sympatického dareby. Jeden z nejslavnějších francouzských herců jich vytvořil desítky a ať už stály na straně zákona nebo na té druhé, vždycky byl tím, komu se u televizní obrazovky držely palce. Komisař Jordan, hlavní hrdina kriminálního snímku Dobrodruh, také patří mezi ně. Mezi svými kolegy i mezi zločinci je znám svými obratnými a značně svéráznými metodami. Tentokrát je vyslán do Marseille, aby vyřídil velký případ s narkotiky. Přestože se stane obětí pečlivě nastražené léčky a je odvolán, rozhodne se zůstat a pokračovat v pátrání na vlastní pěst. Profesionálně natočenému snímku nechybí napínavý děj ani nenucený humor. Jordan je klasickou belmondovskou postavou a stejně jako třeba jeho Borowitz z filmu Policajt nebo rošťák, oslňuje elegantní nenuceností, šarmem a neortodoxními metodami, s nimiž likviduje zločinecké gangy. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (179)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Zase jeden z řady filmů, kde se Belmondo předvádí, jakej je velkej frajer. Každýmu nakope prdel, kurvy jsou z něho natolik okouzlený, že mu dávaj zadarmo a při nebezpečí se tváří, že si jde koupit do krámu chleba. Naopak záporáci jsou takový nevýrazný vocasové, že se mi chvílema pletli mezi sebou. Člověk to musí brát s hodně velkym nadhledem a moc u toho nepřemejšlet. Pak se u toho dá i pobavit. Hodně záleží, jak moc máte rádi Belmonda. Buď mu toho supermanskýho komisaře sežerete a nebo ne. Pro mě je to průměrnej film. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jean-Paul Belmondo své dobrodruhy, ať už na straně zákona nebo proti němu, hrát umí, má charisma a svým postavám dokáže vtisknout nepopiratelný šarm. Problém spočívá v tom, že film jako takový zaujímá polohu, která mi nesedí a považuji ji za navýsost problematickou. Tváří se příliš totiž vážně tam, kde nasazuje zjevně nerealistický rámec a jeho hrdina jako by vypadl z nějakého špatného akčního filmu. Belmondův komisař Jordan až příliš machruje a je to tak těžký frajer, že do vážně se tvářící kriminálky jednoduše nezapadá. Navíc prostředky, které při vyšetřování volí, jsou eticky nepřijatelné. Harryho Callahana hraného Clintem Eastwoodem kritika svého času označovala pomalu za fašistu za jeho vyšetřovací metody, když Jordan v něčem Callahana možná i předčí. Na rušném francouzském bulváru z pomsty zmasakruje před užaslými zraky davu dva gangstery a sebevědomě odkráčí středem. Nejenže by mu to v reálném světě neprošlo, ale navíc právo a spravedlnost zatraceně relativizuje. Ve výsledku jde o velmi průměrnou kriminálku s řadou klišé ze špatných filmů a supermanským hrdinou, kerý by v případě jiného obsazení sklidil jen velmi vlažný ohlas. Celkový dojem: 45 %. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Belmondo v úlohe policajta, ktorého metódy sa nepáčia jeho šéfovi. Drogy, prostitúcia, nedosiahnuteľný zločinec, na ktorého si trúfne jedine Belmondo. A jedna solídne natočená automobilová naháňačka. Chcelo by sa povedať, že viac vedieť nepotrebujete. Lenže ono je to tentokrát trochu slabšie, akoby už Jeana tieto úlohy nebavili a ani nevedel, že ku ktorému filmu sa to učil posledný večer repliky scenára naspamäť. Podobný pocit má aj divák pred televízorom, jednotlivé filmy starej francúzskej školy mu časom začnú splývať. Mierne sklamanie ale prisudzujem atmosfére 80. rokov, ktorá tomuto svojskému žánru príliš nesvedčí. Stará francúzska krimi škola, to sú hold roky sedemdesiate. 50%. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Krásný hudební motiv z pera klasika - Ennio Morriconeho plus klasický filmový motiv z brašny Jean-Paul Belmonda. Ten je dobovej frajer se vším všudy, jen mu chybí nějakej vážnější soupeř a nějaká ta osudovější scéna. Za takových okolností bych totiž neměl problém sáhnout na pětihvězdu. Takhle ale i tak filmařské krásno, které dnešním tvůrcům bohužel chybí. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Film-ego. Ak by som mal vyzdvihnúť jeden film ako konkrétny príklad nahromadeného machizmu a francúzskeho drsňáctva, bol by ním Le Marginal, jednorozmerný príbeh komisára Jordana, ktorý brázdi ulice v nepriestrelnom aute, skáče desať metrov vysoko a tridsať metrov ďaleko, miesto pištole nosí zakamuflovaný príručný guľomet, exceluje v umení prenasledovania a vypočúvania à la stará škola, je arogantný egocentrik a dvere žiadnej spálne (čím exotickejšej, tým lepšie) pred ním nezostanú zatvorené. Plochá štylizovanosť drogového podsvetia podriadená prihlúplej fabule, pozvoľne pozorovateľný úpadok Belmondovho charakterného herectva a Morriconeho repetitívne motívy. Raz to prísť muselo. 40% ()

Galerie (23)

Zajímavosti (6)

  • V úvodní titulkové scéně lze spatřit legendární francouzský rychlovlak TGV. Tento konkrétní kus na záběrech navíc není obyčejný, jde o jednotku TGV PSE č. 16, která v roce 1981 vytvořila rychlostní rekord 380 km/h. Tato jednotka se v rámci propagace vysokorychlostních tratí v roce 2022 podívala do České republiky. (Foxhound#1)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v mestách Paríž a Marseille. (dyfur)
  • Jedná se o třetí nejvýdělečnější film ve Francii roku 1983. V otevíracím víkendu se prodalo celkem 468 000 vstupenek. (tequilla)

Související novinky

Zemřel herec Henry Silva

Zemřel herec Henry Silva

17.09.2022

V požehnaném věku devadesáti pěti let zemřel americký herec Henry Silva, jenž díky své nezapomenutelné tváři a zejména svým ostře řezaným obličejovým rysům byl fanouškům znám hlavně prostřednictvím… (více)

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno