Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Alibi na vodě navazuje postavami kriminalistů Tůmy a Líbala na předchozí dva filmy režiséra Vladimíra Čecha 105% alibi a Kde alibi nestačí, v nichž alibi podezřelých hrálo hlavní roli. Děj třetího záhadného případu je zasazen do atraktivního prostředí filmařů a manekýnek. Režisér Konrád chce natočit pátrání policistů v novém kriminálním filmu experimentální dokumentární metodou. Na opuštěném hausbótu na přehradě nechá „zmizet“ svou hrdinku a tajně natáčí práci policie. Pokus však skončí tragicky, dívka je skutečně zavražděna. Všichni podezřelí mají alibi, zde doslova „na vodě“. Řešení případu je však velmi vtipné a originální. Kromě Karla Högera a Josefa Beka v rolích vyšetřovatelů se ve filmu setkáme i s Oldřichem Novým v roli fotoreportéra, Otomarem Krejčou jako režisérem Konrádem, dále s Jaroslavem Vojtou, Svatoplukem Benešem a Josefem Beyvlem. (Česká televize)

(více)

Recenze (103)

mh.mail 

všechny recenze uživatele

50% — Poslední z trojice filmů s Tůmou a Líbalem. Začátek je poněkud neurovnaný a nepřehledný, chvílemi nevíte, co je skutečnost a co aranžmá, ale to bylo záměrem autorů, aby diváka trochu zmátli. Poté, co dojde ke skutečnému zločinu, se rozjede běžné vyšetřování a film zase zapadne do očekávané škatulky. Právě z důvodu určité falešné „rozšafnosti“ se mi tento příběh líbí asi nejméně z celé trojice. Způsob určení pachatele je však poměrně originální (na svou dobu). Úplný závěr s „partou chuligánů vedenou dvěma dospělými příživníky“ už je úplně zbytečný. Vlastně nechápu, co tyto vsuvky v jednotlivých filmech měly znamenat. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Ani nevím, kde začít. Experimentální pokus nabourávající a vysmívající se tehdejším pokusům o nové filmařské přístupy (zde prvku cinema-verité), který sám zkouší rozdělený obraz, ale bez většího funkčnějšího prvku (a to ani jakožto výsměch). Herci, kteří hráli v předchozích filmech - Eva Kubešová hrála ve 105% seržantku VB, tady hraje herečku a přítelkyni režiséra, Nový hrál v Kde alibi nestačí správce hotelu v Karlových Varech, tady je za uměleckého fotografa, Marcela Martínková hrála laborantku výrobce léčiv v Kde alibi nestačí a zde hraje policistku, Menšík byl ve 105% alibi šamstr barmanky, zde je novinář... Nějak to nechápu. Celé mi to přijde zkrátka takové neukotvené - jako by to chtělo říct strašně moc, tváří se to sofistikovaně, i to pomrkává očkem na diváka, ale celkově člověk neví, na čem je. A ta homosexuální vložka měla krindapána znamenat co? Vsadím se, že právě proto musel vzniknout dialog o láhvi vermutu na hausbótu, aby to jako vypadalo, že Bek balí holky. Když jsme u hausbótu, magnetofon, který byl zhruba tři čtyři dny pod vodou, skvěle funguje? A na závěr zazní dokonce Tisíckráte pozdravujem tebe - já vím, že Loreta, ale i tak? Co tím závěrem s fotbalem a ukrytím se v Loretě chtěli autoři říct? Líbí se mi výprava, v podstatě film ve filmu, televizní zákulisí a Nového hláška, že hůř se fotí oblečení laureáti než neoblečené ženské. Zklamalo mne to a styl humoru jsem skutečně nepochopil a nesedl mi. Jsem ale rád, že si zde zahrál pan Vojta skvělou roli, vlastně poslední filmovou. A nikdo mi nevymluví, že mezi Otomarem Krejčou st. a hercem Vladislavem Benešem není podobnost rysů tváře - jako otec se synem. ()

Reklama

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Hra na detektivku. Důmyslné míšení fikce a skutečnosti, filmu a reality, fotografie a fotografovaného, reprodukce a originálu, rolí a herců…, uměřeně propustné (prostřednictvím intertextových i obrazových odkazů, sebeironickou hrou s klišé a nekohezním rámcováním, referencemi ke světu mimo kameru…) a vyzývající k rozmanitému vhlížení a účastnému sledování. Detektivka jako alibi pro hru (na detektivku). ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Zpočátku se to tváří jako nudný starší film, kdy se režisér rozhodl natočit práci policie při hledání začínající herečky. Ovšem jakmile se právě ta herečka ztratí a rozjede se pátrání po ní, začne to být zajímavé. Především mě zaujaly záběry ze člunu, který jezdil po Vltavě a nad ní se tyčil hrad Zvíkov. To bylo nejhezčí na celém filmu. Pak i to, jak hausbót vytáhli z Vltavy. A zajímavou roli měl hluchý dědek (Jaroslav Vojta), který uměl odezírat ze rtů každé slovo. Co ale kazí dojem filmu, tak je to samozřejmě jeho stáří a černobílé provedení. [1836. hodnocení, 71. komentář, 67%] ()

tatopulos 

všechny recenze uživatele

Krejča film-pravda jako Goddard na začátku příjemný překvapení, aby to posléze sklouzlo do obrazů šedivých postav a děje (vrah Josefa Beyvla mi byl hned na začátku jasný, a to nemám detektivní nadaní Hercula Poirota ani rady Vacátka :-) ) Pozitivum filmu je, že Bek se mi tady zdál takový nějaký nenápadný. Jinak první dva díly této trilogie jsou celkem podařené. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (12)

  • Hluchoněmý rybář Lebeda (Jaroslav Vojta) ve filmu sice neslyší, ale mluví. Není tedy hluchoněmý, ale pouze hluchý. Za hluchoněmého je však označen v oficiálním textu distributora i v samotném filmu majorem Tůmou (Karel Höger). (navabaca)
  • Poté, co se vyšetřovatelé poprvé vyptávají rybáře Lebedy (Jaroslav Vojta) na loďce pod zámkem Orlík a odplouvají, můžeme v pozadí vidět nachystaný prám, kterým později vytahují hausbót na hladinu. (Jarek572)
  • Když se vyšetřovatelé pokouší najít zmizelý hausbót, vyrazí na člunu od zámku Orlík směrem na jih, tj. proti proudu Vltavy – lze to poznat např. podle Žďákovského mostu, který podplouvají a za chvíli je vidět v pozadí. Navíc každá další zátoka, do které nahlédnou, je dál k jihu než předchozí. Podle hradu Zvíkov vplují až do Vltavy, kde potkají protijedoucí policejní člun, přičemž stále jedou proti proudu Vltavy, ale v dalším záběru náhle připlouvají k hrázi, která se nachází od zámku Orlík na sever, tj. opačným směrem. (Jarek572)

Reklama

Reklama