Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (509)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Toto je veľmi dobré, priam vynikajúce, filmové spracovanie románu americkej spisovateľky Patricie Highsmithovej. Kniha bola vydaná v roku 1956. Páči sa mi ako autor tejto filmovej verzie, režisér Anthony Minghella, prispôsobil príbeh dnešnému divákovi a pritom zachoval podstatu pôvodnej literárnej predlohy. Som vrcholne spokojný aj s hereckým odsadením. Objavila sa tam celá plejáda prvotriednych hercov. No a titulnú rolu Toma Ripleyho výborne stvárnil Matt Damon. Podľa môjho názoru je to jeho životný herecký výkon. V úlohe tohto nebezpečného psychopata sa predviedol vskutku bravúrne. **** ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Filmy už nebohého Anthonyho Minghellu sa vyznačujú nie príliš zbesilým dejom, skôr veľmi pomaly plynúcim, výborne napísanými a zahranými postavami a hlavne majú vždy nejakú myšlienku a niečo z nich vyplynie. Pre to tempo má s ním masové publikum, ale aj to oscarové, trochu problém, lenže Pán Ripley mu to môže vynahradiť veľmi sugestívnou atmosférou a kulisami. Z jeho filmov asi najmenej odťažitou. Preto je aj môj od neho najobľúbenejší. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Kdo by nechtěl být někým jiným. Ideálně pohledným, prachatým, suverénním. Falešný někdo než skutečný nikdo. Společnost je nějak nastavená, kdo nejde s ní, má mnohdy smůlu. Dostatečně zajímavý motiv si vybral pro svůj thriller bohužel předčasně zesnulý Anthony Minghella. Jeho hrdina je smířený s tím, že všechno něco stojí. A nebojí se proto i zabíjet. Jen aby se přiblížil životnímu stylu někoho, pro koho se nadchl. Jenže oddanost začne jeho okolí spíš nudit a obtěžovat. Minghella a jeho klenot v podobě Matta Damona napevno čapli do svých rukou solidní schopnost improvizace, adaptovaný scénář vytáhl to filmově zajímavé, uznávaný kameraman John Seale to zase zaplnil velmi přitažlivými obrázky. O zbytek se postarali herci: Damon přepíná mezi plachostí a světáckostí, Jude Law je zase chlapík vábící svou kultivovaností a sex-appealem, ale zároveň svou sebestředností a sobectvím. Na jeho tokání slyší Gwyneth Paltrow, která tehdy zažívala nejzajímavější období své kariéry. Ostatně v tomhle inteligentním thrilleru jsou po herecké stránce velmi dobří všichni. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Velice elegantní psychologicko-kriminální drama outsidera, s jehož pocity se dokážeme překvapivě lehce ztotožnit. Obsazení je opravdu neskutečné, zvlášť pánové Damon s Lawem předvádějí své snad nejlepší výkony. Trošku mi vadí ke konci určité natahování příběhu, které mělo pootevřít vrátka pro další díl. Ten ale nejspíš díky nepříliš vysokým tržbám nepříjde, takže je dvojnásob zbytečné. ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Majstrovsky vymyslené, majstrovsky sfilmované. S citom a vysokou kvalitou je zachytená nielen psychológia postáv, ale aj atmosféra doby a obraz rôznych vrstiev spoločnosti. Síce človeku napadne, že v 50. rokoch už dávno ľudstvo poznalo tajomstvo odtlačkov prstov, ale inak je ilúzia dokonalá. Výborné herecké výkony ešte podčiarkujú skvele zrealizovanú víziu režiséra, ktorému môžem ďakovať aj za Anglického pacienta. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (24)

  • Z hlediska českého trikařského studia Universal Production Partners byl pozoruhodný vznik scény, v níž loď Queen Mary vplouvá do New Yorku. Slovy ředitele UPP Víta Komrzého ji "sice bylo možné složit z 'nějakých' záběrů, ale Minghella trval na autenticitě Manhattanu z padesátých let a kdesi v archivu dokonce našel dobový záběr přesně téhle scény. Ten nám poslali s tím, že ho máme 'vylepšit'. Ale ono to nešlo, protože kvalita archivního materiálu byla hrozná, takže jsme museli celou scénu vytvořit znovu. Nejdřív jsme si nafotili Queen Mary, která dnes kotví v kalifornských docích, a pak jsme začali shánět 'starý' Manhattan. Nejdřív jsme chtěli použít fotografie z různých 'image banks' z Londýna i z Ameriky, ovšem přestože šlo o mnohdy velmi drahé diapozitivy, byly do té míry nekvalitní, že jsme nakonec, už pod značným časovým tlakem, zjistili, že nám nezbývá než si Manhattan znovu nafotit. Je tam dodnes část starých domů, které jsme potřebovali, k nim fotograf navíc nafotil fasády jiných mrakodrapů a z materiálu, který přivezl, jsme na computerech podle fotografií 'vystavěli' starý Manhattan - něco jsme domalovali, něco přidali, něco upravili. Do popředí jsme pak umístili loď, vodu jsme natočili na Vltavě, dodělali k ní vlnky, a scénu jsme pak oživili ještě tím, že jsme na ulici natočili nějaké ptáky a ve Vršovicích pohybující se lidi, které jsme jako maličké postavičky naklíčovali na loď. Celá scéna vznikala v polních podmínkách, ale ve filmu nakonec je." (NIRO)
  • První scéna, na které pražské trikařské studio Universal Production Partners pracovala, byla podle jejího ředitele Víta Komrzého "shodou okolností i nejkritičtější, protože nikdo předem nevěděl, jestli je vůbec možné ji udělat. Matt Damon v ní vezme po divadelním představení Cate Blanchettovou na projížďku nočním Římem. A protože Minghella v případě Pana Ripleyho trval na co největší autenticitě lokací, pronajal si štáb na tři dny centrum Říma, což udělalo z téhle scény extrémně drahou záležitost. Kameraman při natáčení exponoval na hranici možného a navíc se stalo to, co se občas stává - totiž že laboratoře při vyvolávání materiál podexponovaly, takže scéna byla zelená, bez detailů, prostě hrozná. Produkce tedy řešila zásadní problém, jestli se s tím dá něco dělat, anebo bude tuhle složitou a nesmírně drahou scénu potřeba přetočit. Myslím, si, že když nám ten materiál poslali, sami nevěřili tomu, že se dá rekonstruovat a že to byla svým způsobem zkouška našich schopností. Pracovali jsme na tom šest týdnů ve dne v noci a nakonec jsme scénu zrekonstruovali tak, že ve filmu je. Byla to ale velmi vyčerpávající zkušenost, protože první čtyři týdny jsme stále jen zkoušeli, jak na to, a oni nám to vždycky vrátili s tím, že to není ono. Byl to depresivní začátek, ale když jsme ho zvládli a prolomili jejich nedůvěru, byl zbytek práce už relativně pohodový." (NIRO)
  • Jude Law se naučil kvůli filmu hrát na saxofon a Matt Damon zase na piano. Ani jeden z nich ve filmu však na nástroje skutečně nehraje. (don corleone)

Související novinky

Andrew Scott je nový pan Ripley

Andrew Scott je nový pan Ripley

26.09.2019

Hvězda seriálů Sherlock (Moriarty) a Potvora (sexy kněz) Andrew Scott získal hlavní roli v připravované seriálové adaptaci slavné série knih o známém zloději, podvodníkovi a sériovém vrahovi Tomu… (více)

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

23.07.2012

Světoznámý tvůrce filmové hudby – skladatel Gabriel Yared (Oscar za Anglického pacienta) – čas od času vymění pero a notový papír za klavír a veřejně vystoupí. Letos na podzim budou mít šanci slyšet… (více)

Law a Minghella opět spolu

Law a Minghella opět spolu

28.02.2005

Jude Law si s největší pravděpodobností zahraje v BREAKING AND ENTERING, pro Miramax Films. Lawova role se má jmenovat Will a je to londýnský architekt, momentálně se nacházející v osobní i… (více)

Reklama

Reklama