Reklama

Reklama

The City of the Dead

  • Austrálie The City of the Dead (více)
Trailer 2

Mladá studentka se vydává do zapomenutého městečka, aby zde detailně prozkoumala dějiny upalování čarodějnic. Zanedlouho se však její fascinace starodávným místem mění v noční můru. Historie je zde totiž ještě živější, než se na první pohled zdá. Horor byl natočen roku 1960, stejně jako PSYCHO, s nímž má společnou řadu prvků. (bebsie)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (47)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Během chladných zimních podvečerů je nejlepší se pořádně zahřát a tak když není po ruce dobrá flaška slivovice, je nejlepším způsobem zalehnout do peřin a pustit si nějaký ten dobrý filmeček. Nějak se netajím sympatiemi k filmům staršího data (před těmi novodobými) a jelikož jsem si už dlouho nepustil žádný kousek se satanistickou/čarodějnickou tématikou (a Kladivo na čarodějnice jsem už viděl mockrát), rozhodl jsem se pro „Město mrtvých“. Slyšel jsem na něj vesměs samou chválu a již opravdu dlouho ho mám ve své sbírce. Navíc tu hraje můj oblíbenec Christopher Lee. Ten nás hned na úvod naladí svou presentací ohledně upalování čarodějnice (v jeho podání bych si vystačil i se slovem), ale tvůrci nám nabídnou obrazovou ukázku „skonu“ Elizabeth Selwyn. Následuje mnohými vzpomínaná podobnost s legendárním Psychem, který vznikl téhož roku (což mi nějak nevadilo) a atmosféra začala nabírat správné obrátky. Hustá mlha, černobílý hábit, podivní obyvatelé, starý hřbitov i osazenstvo hotelu – to vše bylo zvládnuto na jedničku. Pocítil jsem lehké mrazení na zátylku, což bylo tím nejlepším znamením. Mám rád tyhle ty půvaby starých filmů – rozhodně víc než digitální patosy, přemrštěnou agresivitu a kupu zbytečných dialogů. Byla však škoda, že se následně děj posune o dva týdny dále. Dennis Lotis (Richard Barlow) předvedl velice slušný výkon a Betta St. John (Patricia Russell) mu zdatně sekundovala, ale už to prostě nebylo ono. Následovalo totiž několik scén (záběrů), které tvůrci použili již během pasáže s Nan, no a na mě už to prostě tolik nefungovalo. To samé se dá říci i o závěrečné pasáži na hřbitově, kdy jsem se bohužel musel potutelně usmívat jisté formě kýčovitosti. Ale to je na posouzení každého diváka zvlášť. Přesto zde převládají klady a celkově dobrý dojem z celého filmu. Takže ve finále dám lehce nadprůměrné hodnocení. 70% ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Kdo má rád Black Sunday od M. Bavy, ten si jistě zamiluje i tenhle skvost. City of the Dead dominuje hlavně neopakovatelnou gotickou atmosférou malé vesnice s podivným obyvatelstvem, asi tou nejhustější mlhou na jeden metr čtvereční, kterou můžete v hororu spatřit, tajemným průvodem v černých kápích a malým, za to velmi působivým hřbitovem. Christopher Lee spíše přicmrndává, ale naštěstí je tu Patricia Jessel, jež se zhostila své role upálené čarodějnice naprosto fantastickým způsobem. Největší chybou budou asi jen zdejší komentáře upozorňující na řadu podobenství se slavnějším Psychem, díky nimž jsem přišel o největší twist filmu. Pro mě je tenhle černobílý kousek rozhodně o třídu lepší, než tolik přeceňovaný The Haunting z roku 1963, který s ním ale nemá nic společnýho. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Výborný gotický horor nesoucí v sobě odkazy na kultovní Psycho. Pohledná blondýna se sama v autě vydává na cestu, na jejímž konci bude opuštěné městečko, obestřené tajemstvím, které jí může stát život. Atmosféra "města duchů" je dokonalá. Středověké městečko zahalené v mlze, rozpadající se domy, hřbitov, všude kříže, sborové zpěvy ozývající se z podzemních kobek, podivní obyvatelé. Patricia Jessel coby "The Witch", Elizabeth Selwyn je perfektní. Christopher Lee dává tušit, že jeho postava Alana Driscolla možná něco skrývá. Spousta působivých scén, cizinec stojící v mlze u silnice nastupující do auta a neustále pozorující obyvatelé jsou docela zneklidňujícím prvkem :) ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Klasická duchařina 60. let, která v některých málo momentech dokáže vzbudit napětí i dnes. Městečku až moc neslouží, že je papundeklové, vždycky si pak vybavím filmy Ed Wooda, kde přes jeden kašírovaný hřbitůvek chodili herci stokrát tam a zpět, aby to vypadalo, jak je vše daleko a jak daleko jeden druhého honí. Také mi přišlo divné, když studentka si čte o obětech mladých dívek a jaké atributy jsou k tomu potřeba, je v čarodějnickém městě a jeden atribut za druhým se hodí přímo na ni, že prostě neudělá rovnou čelem vzad a pila pryč, ale jde zkoumat podzemí. Taky těch obyvatel městečka mi přišlo nějak málo - na začátku ji tam upaluje minimálně dvacet lidí, ale při procházkách vesnicí se dá narazit tak na pět. A lidí v kápích je sice víc, ale stínem kříže asi stačilo políbit jen čtyři. Jsem rád za konec, protože nemám rád horory, kde se dozvíme, že něco nějak po staletí funguje, a jsme svědky jen toho, jak se to stane po stoosmapadesáté znovu. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Finále na cintoríne je nádherne atmosferické, no jednoduchý príbeh je dávkovaný veľmi pozvoľna a chýba mu gradácia. Najlepším príkladom je stred filmu, kedy začne riadne prituhovať, no v najlepšom príde prestrih, ktorý odkloní príbeh mimo Mesto mŕtvych a atmosféra na dvadsať minút upadne. Nuž čas si zobral svoju daň. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (2)

  • Části filmu použili Iron Maiden v klipu k písničce "Bring Your Daughter to the Slaughter". (V4nd4l)
  • Záběry z filmu použila ve svém videoklipu také kapela King Diamond ve skladbě "Sleepless Nights". (Flaxik)

Reklama

Reklama